Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by Lefthook »

veggiss wrote:Geek faktisk, men ingen tourspillere som spiller med de... Kan jo umulig være bra ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
He-he. Det er vel ingen tourspillere som spiller med det du finner i butikken uansett. Det er noen tour utgaver i omløp, og de er ekstremt dyre sammenliknet med hyllevaren. OG dessuten så blir tour køllene ofte modifisert både på den ene og andre måten.

Jeg testet en del drivere mens jeg bodde i Tx, og gjorde også et par bomkjøp. Noen av de usual suspects var ganske bra, men alle gikk kortere enn min gamle Bang Bangster. Jeg slo bra med Taylor Made R11 på rangen. Den gikk nesten like langt som min gamle Bangster. Men treff-følelsen var helt blikkboks og jeg får litt sånn forbruksvarevibber av Taylor Made køllene for tiden. Problemet med Bangsteren er at den er cryobehandlet, og slagflaten er så glatt at ballen sklir i regnver. Det gir ca 100-150 meter carry.

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at mannen bak Geek Golf, Steve Almo også var ansvarlig for Bangsteren. Da var det bare å ringe.

Betalte litt over 300 dollar i USA. Det inkluderte et par-tre telefonsamtaler med Steve Almo der vi diskuterte spesifikasjoner, et skaft som koster 200$ aftermarket, grep, montasje, head cover og forsendelse. Jeg fikk akkurat det loft og face angle som jeg ønsket meg. 9* loft og nøytral face angle. Helt perfekt. Jeg hadde lyst til å prøve med litt mindre loft også, så jeg kjøpte en til. Ikke hver dag jeg kommer over slike røverkjøp så da gjelder det å kjenne sin besøkelsestid. 7.5* loft med Harrison Mugen Black i X flex. Den spiller endel stivere, og med mindre loft også så blir det en tendens til at jeg drar til litt ekstra. Den første er så lettspilt at den har blitt i bagen. Dessuten får jeg ballbanen ned der jeg vil ha den når jeg svinger bra. Når jeg spiller dårlig går den halvkort og høyt, men fortsatt mye i spill. Det er vel derfor jeg har den i bagen.

Designet oser av kvalitet ift standard hyllevare, og treffølelsen er mye mere solid. Og så går den langt. Det eneste den ikke egner seg til er å slå fra fairway. Jeg tror tyngdepunktet ligger høyt i slagflaten i alle driverne som Steve lager.

Geek Golf er mye brukt blant long drivere og faktisk ganske pupulære i Sverige. Men de fungerer fint ute på banen også. Det er litt sjansespill å bestille på spec, men det er jamen sjansespill å kjøpe driver basert på launch monitor sessions også. Jeg gjorde det to ganger, og ingen av de fungerte bra på banen.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by veggiss »

Hushjelpen spiller med en Bangster, og jeg har tidligere både hatt SMT og Nakashima også, så kjenner godt til de gutta der. Almo og Tait (SMT) var veldig aktive på FGI når det var stort. Har vurdert en DCT selv, men slår greit med Callyen som er i baggen nå, så har lagt det litt på is.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by furu »

Krank Element - når de får ordnet opp i leveringsproblemene sine.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by veggiss »

Si i fra når du skal selge den da ;)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by furu »

veggiss wrote:Si i fra når du skal selge den da ;)
:lol: Hvis jeg etter hvert får tak i en så blir det kjøp og selg. Så da havner den her ja. Er veldig nysgjerrig på hvordan Krank presterer. Det drøyer nok noen uker - minst. De har blitt slaktet for leveringsproblemene sine. Går rykter om at de ikke har kunnet betale skaftprodusentene og dermed ikke fått levert skaft.......
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by veggiss »

Kan du ikke kjøpe bare hodet da? Da kan du få brukt det skaftet du har liggende å slenge også ;)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by furu »

Skaftene er i bruk nå. Ingen interesse. Kjøpte adaptere til Anser driveren så nå har jeg tre skaft til den :) Fikk tilsendt et Miyazaki B.Asha direkte fra produsenten. Tour Issue :)

Men bare kjøpe hodet til Krank kan være en løsning. Helt klart. Sparer jo kraftig på frakt også.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by veggiss »

Jævlig kjedelig oppdatering på min bag i år...den blir eksakt lik som i fjor. Hadde store forhåpninger til Rocketbladez, men har spilt med smidde køller for lenge til å gå tilbake til støpte, føltes ikke bra. Fikk i går testet Titty 913 5 wood, slo den bra, men slo min Wishon 7 wood med tyngre og stivere skaft både lengre og rettere. Ser ut som det blir en billig sesong utstyrsmessig, med mindre jeg finnes noen wedger jeg MÅ ha.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by kevin »

Kjøpte meg nytt kamera til jul, til å ha i golfbagen. Det er den eneste oppgraderingen sålangt :)
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by Hagen »

Kjøpt Cobra amp 4-pw. Synes de virker helt greie, har vel innsett at gi jern greit for meg nå.
Kjøpte med en never compremise putter fra gse for å få gratis frakt på en hybrid. Har jo testet den på simulator, men synes ikke det gir noen god indikasjon, så gleder meg til å få prøvd den ut ute.

Var på salg på Losby, da blei det en 910 d3 og en razr x tour 3h. Driveren er jeg veldig godt fornøyd med. Testet ut en del andre før jeg havnet på den. Liker godt det klassiske utseende, trenger ikke noe som forstyrrer meg når jeg skal slå med driver. Skaftet kan vel også ha sitt å si.

Vurdere å bytte ut 52graderen med en 50 big trusty eller gw. Jeg ser en klar sammenheng mellom dager med snø og penger brukt på utstyr.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by Sharky »

Er ikke så mye nytt fra i år av, men mottok på slutten av fjoråret 3-P i nike VR pro blades med KBS tour skaft. Knallbra! så ser bra frem til sesongen i år. Scotland tur i slutten av april og tyrkia / belek i starten av mai. :D

Drivere og woods er det samme som i fjor. Titleist 910 9.5* Aldila RIP A70 S, 13.5* med Project X 7c3 og 19* Project X 8c3. Funker knall bra, men skal nok teste nike sin nye Covert driver når jeg reiser ned til Danmark i slutten av juli.
"The more i practice, the luckier i get"
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by halvorsen84 »

Var på Team Sportia i Strømstad igår, nytt Funk'd Combi-grep på drivern, og kappet skaftet ca 1". Ny hanske og en pakke baller. Blir ikke de store endringene i bagen i år.
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by Hagean »

I bagen har jeg:
Razr Fit Driver (Ny i år)
Titleist 910F 3w
Taylormade RBZ #3 Hybrid
4-p TM Rbldz (Nytt i år)
Titleist 52, 56, 60 Vokey Sm4 Wedger
Odyssey Metal-X 2-Ball putter

Har også ny bag for sesongen ved navn Callaway Aqua Dry Carry.

Cobra AMP Cell 5-7 wood og 64 grader Vokey er bestilt fra GSE, men ikke hørt noe fra dem på snart 3 uker, så blir spennende å se om/når det kommer :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by Kaffekannen »

Jeg fikk endelig puttet noen jernkøller i bagen på slutten av fjoråret som er tilpasset meg i lengde og lie. Valget endte på Mizuno JPX 825 pro med project X 6.0 skaft. Før sesongstart skal jeg bytte et par wedger, driveren og muligens hybriden hvis økonomien tåler det
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by furu »

Nytt for året;
Anser driveren har fått to nye Miyazaki B.Asha skaft.
SQ II 4w har fått knallblått Bimatrix skaft.
Nike Method Midnight putteren har nå orange Vibrant skaft og SuperStroke Ultra Slim grep.
Adams CB3 jern.
Callaway X Hot 3w.
Adams Speedline LS 17* hybrid.
Callaway X Utility 21*.

AMP Cell 5-7, Cleveland Classic XL driver eller fw, TaylorMade R1, Cleveland HB Milled putter, TM ATV wedge og Ping Scottsdale TR putter står på listen over køller som enten er på vei eller skal inn.

Det kuleste i år blir ny bag - MacKenzie Walker :D Den skulle jeg egentlig hatt nå men ventelisten er laaaaang. Tar minst 6 uker for min modell.
Instagram @christianfuru
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by Pepto »

Nytt i min er en 913d2 og to vokey wedger.
Skulle helst att en ny putter siden den jeg har er skakk og limt.

Ikke umulig at jeg bytter ut baguetten som ligger i baggen også.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by sirandrew214 »

Blir lite nytt I bagen, men jeg har ny bag da! :D Callaway Aqua Dry, som ser småsnacksen ut. Første gang jeg prøver bag med separate rom til køllene. Kan forestille meg at det er enklere å få ut brukne skaft og slikt?
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by jex »

Måtte gå til innkjøp av covert driver og covert tour hybrid :)
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by veggiss »

Pepto wrote:Ikke umulig at jeg bytter ut baguetten som ligger i baggen også.
Hahaha...den gjelder nok for mange her, har hatt noen stygge syn i matlommen når man pakker bagen for årets første runde.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Hva har du i bagen/Nytt i bagen

Post by Xo1 »

sirandrew214 wrote:Blir lite nytt I bagen, men jeg har ny bag da! :D Callaway Aqua Dry, som ser småsnacksen ut. Første gang jeg prøver bag med separate rom til køllene. Kan forestille meg at det er enklere å få ut brukne skaft og slikt?
Spørsmålet er jo hvor lenge den ser småsnacksen ut da, et møkkaslag eller to fra Sir, og beina er bøyd osv. osv. osv. :D
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
Post Reply