Kjøp av nytt golfutstyr - Hvor?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Stiand2
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2012, 15:16
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Kongsvinger
Location: Kongsvinger

Kjøp av nytt golfutstyr - Hvor?

Post by Stiand2 »

Heisann!

Skal gå til innkjøp av nytt golfutstyr på nyåret og lurer på om noen har noen anbefalinger om hvor jeg burde kjøpe? Vil helst unngå å kjøpe på nett i og med at jeg gjerne vil teste køllene før jeg kjøper de. Holder til i Kongsvinger (1 time unna Oslo), så om golfshoppen ikke var altfor langt unna hadde det vært det beste. Men er åpen for å dra inn til Sverige for og spare noen kroner.

Skal kjøpe alt nytt bortsett fra putter og vil selvfølgelig ha best mulig veiledning. Prisen på diverse køller varierer vel kanskje ikke så mye fra butikk til butikk, så prisen er ikke det viktigste her. Hjelpen, veiledningen og utvalge er det som interesserer meg mest.

På forhånd takk! :-)
GOLFPÅSAN ER UNDER OPPUSSING:
-----------------------------------------------
Driver: TBA
Wood: TBA
Jern: Nike Vrs Forged 4-AW (wedges: TBA)
Putter: Oddessy White Hot
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Kjøp av nytt golfutstyr - Hvor?

Post by Yorkie »

Dormy har gode fasiliteter, størst utvalg, veldig flinke folk og gode priser. Dog, det blir en liten kjøretur, Örebro er vel ett lite hakk nærmere enn Göteborg.

Køllemakern på Losby går for være en av de flinkeste (muligens ikke på kundebehandling..) og de har bra utvalg i shoppen. Custom golf på Myhren har flinke folk og gode fasiliteter og bra utvalg. Golfexperten på Fornebu har bra utvalg, har aldri kjøpt noe der så har ingen egen erfaring vedr kunnskapsnivå/service.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Stiand2
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2012, 15:16
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Kongsvinger
Location: Kongsvinger

Re: Kjøp av nytt golfutstyr - Hvor?

Post by Stiand2 »

Takk for godt svar!
GOLFPÅSAN ER UNDER OPPUSSING:
-----------------------------------------------
Driver: TBA
Wood: TBA
Jern: Nike Vrs Forged 4-AW (wedges: TBA)
Putter: Oddessy White Hot
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Kjøp av nytt golfutstyr - Hvor?

Post by spiderboy »

Drømmer om tur til Losby og fitting for Miura...sukk.
Men Losby er vel relativt dyrt..? Men så har de mye snadder der også da. Vet ikke helt hva slags segment du skal kjøpe i Stiand2. Er du nybegynner eller scratchspiller, det vil være en viss forskjell på hva du leter etter og hvor mye tilpasning som kreves. Sikkert andre som kjenner Oslomarkedet godt som kan svare her på hvilke shopper som har hva, men kan være en grei pekepinn om du gir litt info om hva du leter etter også.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Post Reply