PGA tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2013

Post by Snowman »

Interessant start for Rory:

- først sin gamle foursome-partner fra det irske amatørlandslaget
- deretter kanskje den høyest profilerte jevngamle amerikaneren
- deretter kanskje sin makker fra Ryder Cup og World Cup

Det der blir nok den morsomste delen av oppsettet å følge i de første rundene.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Føler ikke at Rory er et helt sikkert kort, han ble jo latterliggjort av Ben Crane her i 2011. Matchen var over på ca.90min.

Leste at Peter Hanson sliter med ryggen, sleit veldig i Northern Trust. Han er vel høyst usikker. Hvis han trekker seg kommer Wiesberger inn og spiller mot Thomas Bjørn istedet
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

sendingen begynner kl.18 i dag for de som ikke har fått det med seg :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Kjipt med utsettelsen i går, håper det blir litt varmere i dag og at det blir spill fra morgenen.

Sendingen skal visst begynne 18:30 i dag og de skal holde på til det blir mørkt, ca.01:45

Snø er visst ganske eksotisk for enkelte :D
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... aXKhV0UZAQ
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

de starter ikke før 09:30 i dag, 1t utsettelse. 17:30 norsk tid
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

sendingen starter kl.19 i kveld. Rory og Tiger ute, blir det antiklimaks?
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: PGA tour 2013

Post by Franz »

kevin wrote:sendingen starter kl.19 i kveld. Rory og Tiger ute, blir det antiklimaks?
Litt. Ikke bare at de er ute, men de røk mot Lowry og CH III...tipper den var vond å svelge.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Tider og oppsettet for runde 2:

17:20 - Justin Rose - Nicolas Colsaerts
17:32 - Sergio Garcia - Matt Kuchar
17:44 - Tim Clark - THORBJØRN OLESEN
17:56 - Ian Poulter - Bo Van Pelt
18:08 - Bubba Watson - Jim Furyk
18:20 - Russell Henley - Jason Day
18:32 - Rafael Cabrera-Bello - Martin Kaymer
18:44 - Richard Sterne - Hunter Mahan
18:56 - Louis Oosthuizen - Robert Garrigus
19:08 - Marcus Fraser - Fredrik Jacobson
19:20 - Luke Donald - Scott Piercy
19:32 - Steve Stricker - Nick Watney
19:44 - Shane Lowry - Rickie Fowler / Carl Pettersson
19:56 - Alexander Noren - Graeme McDowell
20:08 - Charles Howell - Gonzalo Fdez-Castano / Francesco Molinari
20:20 - Webb Simpson - Peter Hanson
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2013

Post by Snowman »

Snowman wrote: En sånn vennskapsmatch fra start, det er kanskje litt farligere for Rory enn å møte en annen #64-ranket spiller, for sånne matcher mellom gode venner som kjenner hverandre godt, det får liksom en annen dynamikk. Selv om Lowry sikkert har tapt mye mer enn han har vunnet i treningsrunder med Rory, så har han sikkert også opplevelsen av at han har da slått Rory av og til, og da har han vel også trua på at det kan skje igjen?
Siterer meg selv fra 13. februar, men legger ikke til "hva sa jeg", for det var jo egentlig ikke dette som skjedde. Derimot skjedde det at Rory spilte så dårlig at han hadde tapt mot stort sett alle. Tiger, derimot, han spilte jo mye bedre enn Rory.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2013

Post by sirandrew214 »

Sulle vært et opplegg ala skisprint, hvor lucky loosers kom med én gang i løpet av turneringen, hvis de har en lav score, men allikavel røk ut.
Vet ikke hva Tiger gikk i går, men det virket som en bra score, bare at The turd hadde bedre.
Spørs vel om dette forslaget hadde blitt suksess, men vil tro at tv-selskapene hadde likt ideen?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

CH3 hadde aldri vunnet en vennskapsrunde mot Tiger, og de har spilt mange sammen. Så vant han i går.....selv han var sikkert litt overrasket

I matchen Rory og Lowry spilte begge elendig, den minst dårlige vant. Et av høydepunktene var vel hull 2 hvor Rory slo i vannet, så gjorde Lowry det samme. En stund var de vel 4 eller 5 over, var nesten litt pinlig
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: PGA tour 2013

Post by Drizzit »

sirandrew214 wrote:Sulle vært et opplegg ala skisprint, hvor lucky loosers kom med én gang i løpet av turneringen, hvis de har en lav score, men allikavel røk ut.
Vet ikke hva Tiger gikk i går, men det virket som en bra score, bare at The turd hadde bedre.
Spørs vel om dette forslaget hadde blitt suksess, men vil tro at tv-selskapene hadde likt ideen?

Det var vel en meget bra match, og pga rapporten sier følgende: "He played solid on Thursday, bogey free with two birdies. But Howell was also bogey-free and made four birdies. Their match was the only bogey-free match of the first round." og "Howell hit 15 of 17 greens and nine of 13 fairways, while Woods hit 14 greens and 12 fairways."

Nesten litt synd at en av dem ryker ut men sånn er opplegget. Scoren er ubetydelig så lenge du slår ut motstanderen.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2013

Post by Snowman »

sirandrew214 wrote:Sulle vært et opplegg ala skisprint, hvor lucky loosers kom med én gang i løpet av turneringen, hvis de har en lav score, men allikavel røk ut.
Vet ikke hva Tiger gikk i går, men det virket som en bra score, bare at The turd hadde bedre.
Spørs vel om dette forslaget hadde blitt suksess, men vil tro at tv-selskapene hadde likt ideen?
Skjønner tanken din, men er likevel uenig. Da forsvinner en del av sjarmen med at dette er så annerledes, bl.a. kunne de ikke gitt hverandre putter hvis scoren skulle ha betydning.

Jeg synes heller vi bør tenke at det er bra som det er, siden dette er den ene gangen i året. Det er jo rendyrket og greit, satt opp akkurat som i en tennis-major.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Oppsett for i dag(mine tips uthevet):

Shane Lowry - Graeme McDowell
Bubba Watson - Jason Day
Gonzalo Fernandez-Castaño - Webb Simpson
Martin Kaymer - Hunter Mahan
Robert Garrigus - Frederik Jacobsen
Nicolas Colsaerts - Matt Kuchar
Scott Piercy - Steve Stricker
Tim Clark -Ian Poulter
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: PGA tour 2013

Post by Yorkie »

Hmm, hva har Charl, Thorbjørn, Nick, Francesco, Rory og Tiger til felles, bortsett fra at de alle har ryki ut av torneyen? Tilfeldig, I think not!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: PGA tour 2013

Post by eivaan »

Yorkie wrote:Hmm, hva har Charl, Thorbjørn, Nick, Francesco, Rory og Tiger til felles, bortsett fra at de alle har ryki ut av torneyen? Tilfeldig, I think not!
Nike har fått en god start på året....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Kanskje Nike har smurt seg bort? Har jo vært litt vanskelig føre denne uka :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Denne fra Steve Elkington er ganske dekkende

Image
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2013

Post by Snowman »

Jeg tror nok vi som ser ting fra Norge, har en urealistisk oppfatning av hva som gjør store golfturneringer interessante for publikum. Joda, selvsagt er det mange som bare ser på nr. 1 og 2 i verden, særlig de som har en pop-stjerne-innstilling til sport, og som er fra nøytrale nasjoner som ikke har sine egne å følge. Men: Ikke glem hvor viktig rivalisering mellom nasjoner er, også i individuell idrett!

I langrenn syns folk det er kjedelig hvis den norske dominansen blir for stor, for individuell kamp mellom bare norske (som i dag på damesiden) er kjedeligere enn når de kommer fra flere nasjoner som heier på sine. Selv syns jeg det var kjipt i perioden 2000-2006 i golf, da amerikanere vant 3 av 4 majors hvert år, og europeerne aldri vant. Det gikk fryktelig lang tid fra Lawrie i The Open 1999 til Paddy i samme turnering i 2007. For det har betydning at det ikke bare er samme nasjonalsang som skal spilles hver gang.

USA, Irland, Nord-Irland, Spania, Sverige, England, Syd-Afrika, Australia, Tyskland og Belgia har sine folk med fremdeles. Ikke kom og fortell meg at golfpublikummet derfra ikke følger med sine! Hvis vi hadde hatt vår Kofstad med blant de 16 siste der nå, så tror jeg ikke mange her inne hadde brukt en kalori på å klage over savnet av Tiger og Rory.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2013

Post by sirandrew214 »

Tror helt sikkert at tv-selskapene i USA kan beskrive hva som skjedde før/etter Tiger-gate, og hva de håper på de neste 5-10-20 årene.
Selv begynte min golfinteresse noen få år etter at Tiger entret scenen, og jeg har siden (på godt og vondt?) fulgt ham og håpet at han skal vinne alt!!
Turneringer uten Tiger er kjedelige! :)
Mulig jeg er sær og spesiell, men jeg tror ikke det egentlig. Det er mange der ute om som ikke gidder å se golf hvis deres favoritter ikke spiller. Og sånn er det jo at en eller annen må være favoritt, og i denne tidsalderen er fortsatt Tiger den største, no matter what.
Så kan man jo selvsagt håpe at det kommer en ny kul, flink og karismatisk type som spiller super golf. ROry er en type, og mitt største håp, og det er stadig noen jyplinger som vinner en og annen turnering, men foreløpig er det ingen som viser den storheten som Tiger har gitt meg, i golf, vel og merke!
Post Reply