Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by halvorsen84 »

Onsøy er noe for seg selv helt klart. Flere som har "flyktet" derfra og ned til Huseby og hankø pga. diverse ting, strl. på lommeboka, type bil osv. Der oppe er man enten inne eller ute, satt litt på spissen. Tragisk spør du meg..

Sålenge en klubb informerer om kleskodeks på forhånd så syns jeg det er helt greit. Man blir jo ikke akkurat tvunget til å spille den banen heller..

Selv spiller jeg aldri i jeans, men badeshorts har nok forekommet på en varm sommerdag!

Hvordan man oppfører seg betyr mer enn hvordan man er kledd? Innenfor rimelighetens grenser såkalt!
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by Snowman »

Uansett, hvis en klubb vil håndheve en streng kleskode, da bør de gjøre det enten ved å si fra ved registreringen i shopen før runden, eller senest ved å ha en starter som sier fra på første tee.

... men å oppleve på en snobbebane i Norge eller utlandet at noen fra klubben i stedet skal "rette opp feilen" ved å avbryte spillet midt i runden, sånne baner bør man vite om, slik at man kan styre unna. Se på det Jordan-bildet en gang til! Hvem i all verden skulle kunne gjette at den shortesen var så ille at runden måtte avbrytes?

Men denne fra John Daly hadde antakelig vært lov?

http://img.gawkerassets.com/img/17vnemv ... xlarge.jpg
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by furu »

Det er lommene Snowman. Alle vet at slike lommer brukes til å skjule våpen og narkotika. Gangsterlommer. På Bjørnefjorden brukes de til å skjule ekstraballer hvis man ikke finner sin egen i skogen ;)
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by Snowman »

furu wrote:Det er lommene Snowman. Alle vet at slike lommer brukes til å skjule våpen og narkotika. Gangsterlommer. På Bjørnefjorden brukes de til å skjule ekstraballer hvis man ikke finner sin egen i skogen ;)
Ja, da så :D
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by Keyser »

furu wrote:Det er lommene Snowman. Alle vet at slike lommer brukes til å skjule våpen og narkotika. Gangsterlommer. På Bjørnefjorden brukes de til å skjule ekstraballer hvis man ikke finner sin egen i skogen ;)
Trenger ikke ha med ekstraballer i skogen på Bjørnefjorden, det ligger alltid noen Pro V1 baller der som Fana-gjester har slått bort :-)
</Keyser>
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by TomShanks »

Det er His Airness vi snakker om her! Hadde jeg vært sjef for golfbanen skulle han fått lov til å gå i strap-on og KKK-kostyme om det var det han ønsket.
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by apehest »

Blir vel fort til at kølla blir i veien for kølla da?
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by Lawinth »

En kompis av meg for en masse år tilbake hadde en elskerinne. De to hadde det veldig fint sammen og møttes når behovet var til felles interesse, og til fest når det passet at de mer eller mindre tilfeldig var til stede begge.
De var svært frittalende og det var aldri tvil om at de kjente hverandre svært godt.
I en gitt vitserunde sa hun til kompisen; husker du den gang da vi lå hadde det ganske bra, hvor du etter hvert skjønte at jeg ikke var like inspirert av det vi holdt på med som du. Hun lo rått før hun fortsatte.
Du sa, nå kommer jeg... fortalte hun, Hvorpå han begynte å le noe så inderlig før hun kom med sin replikk under akten.
Du kan ikke bare komme her, og kommer... det skjønner du vel? Det kom fort frem at det da allerede var for sent.

Hva dette har med tema og gjøre, tja.
Skal du spille golf kan du som dama sa, du kan ikke bare komme her og komme her. Du må jo ha forberedt deg og ikke minst må vel antrekket være i orden :)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by Snowman »

Lawinth wrote:En kompis av meg for en masse år tilbake hadde en elskerinne. De to hadde det veldig fint sammen og møttes når behovet var til felles interesse, og til fest når det passet at de mer eller mindre tilfeldig var til stede begge.
De var svært frittalende og det var aldri tvil om at de kjente hverandre svært godt.
I en gitt vitserunde sa hun til kompisen; husker du den gang da vi lå hadde det ganske bra, hvor du etter hvert skjønte at jeg ikke var like inspirert av det vi holdt på med som du. Hun lo rått før hun fortsatte.
Du sa, nå kommer jeg... fortalte hun, Hvorpå han begynte å le noe så inderlig før hun kom med sin replikk under akten.
Du kan ikke bare komme her, og kommer... det skjønner du vel? Det kom fort frem at det da allerede var for sent.

Hva dette har med tema og gjøre, tja.
Skal du spille golf kan du som dama sa, du kan ikke bare komme her og komme her. Du må jo ha forberedt deg og ikke minst må vel antrekket være i orden :)
Dette var såpass apropos at jeg tror du kunne funnet en tilsvarende tynn grunn til å fortelle den historien under omtrent alle tråder her inne, hehe...

Lurer på hva du kan få ut av det faktum at en golfspiller greier 18 hull på 4 timer?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Fins det noen så snobbete klubb i Norge?

Post by Lawinth »

Med nesten like mange køller er det vel et faktum at en lett kan diskes, eller straff kan tildeles i løpet av de 4 timene du refererer til.
Men med et riktig antrekk og god etikette vil jeg tro at en kan komme greit unna med det meste, selv uten tett relasjon til sin markør:)
Post Reply