I dag er det "oj, der var det for sent"-dagen!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

I dag er det "oj, der var det for sent"-dagen!

Post by Snowman »

Jeg kjenner minst 10 stk som ett eller annet år har dummet seg ut ved å glemme fristen for å vurdere neste års golf.

- det har vært folk med helsemessige problemer, som hadde tenkt å avslutte medlemsskapet og så se det an.
- det har vært folk som allerede hadde tegnet medlemsskap i ny klubb, men glemt å si fra i tide til den gamle.
- det var til og med en som flyttet, som selvsagt ikke kunne reise flere timer til der han bodde før.
- det var folk som hadde tenkt å bytte til eller fra postboksklubb kontra klubb på stedet der de bor.

Uansett, gamleklubbene er visst alltid urokkelige hvis man glemmer seg og går over årsskiftet.

Greit at de er så steile? Ja, jeg tror jeg støtter dem i det! (selv om det har gått ut over folk jeg kjenner)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: I dag er det "oj, der var det for sent"-dagen!

Post by furu »

Nei, det er ikke greit. Når forsikringsselskap klarer å endre sine rutiner og godta oppsigelser så burde norske golfklubber klare det. Denne regelen om 31/12 skaper irritasjon man ikke trenger.

Så kan man selvsagt si at klubbene må vite 100% sikkert hvor mange medlemmer de har for å legge budsjettet for neste år. En problemstilling de sikkert hadde klart å løse.
Instagram @christianfuru
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: I dag er det "oj, der var det for sent"-dagen!

Post by Hagean »

Det jeg finner spesielt i min hjemklubb er at styremøtet om priser for sesongen finner sted i Februar, mens man da må betale så lenge man ikke har sagt opp før nyttår. Er dette vanlig praksis?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: I dag er det "oj, der var det for sent"-dagen!

Post by furu »

Det er helt sant Hagean. Sikkert mange som har det slik. Er det ikke ganske unikt i idrettssammenheng at man forplikter seg til å betale en avgift som man ikke vet størrelsen på?
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: I dag er det "oj, der var det for sent"-dagen!

Post by veggiss »

Det er ingenting som hindrer klubbene i å bruke lister fra feks 1 mars som grunnlag, og da kan folk vite hvor mye blødningen blir først de takker ja. Synes dagens praksis er tåpelig.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: I dag er det "oj, der var det for sent"-dagen!

Post by kevin »

tror dette har vært oppe et sted tidligere. Hvis jeg ikke husker helt feil så er det NGF/NIF som krever at klubbene melder inn antall medlemmer ved årskiftet, og at det er grunnen til at klubbene har 31/12 som grense. Det er neppe at klubbene har blitt enig om å sette denne datoen
Post Reply