Ping G25

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Ping G25

Post by furu »

Hva syns dere om Pings nye G25? Ser lovende ut i mine øyne. De har fikset litt på det kosmetiske og gjort noe med den ultrabrede sålen på jernkøllene. Skrev en preview på norskgolf.no.

Image
Image
Image

Ligger et par bilder til på bloggen min. Golfwrx har flere sammenligningsbilder med andre Ping jern.
Instagram @christianfuru
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Ping G25

Post by radar1 »

Hm må tittes på irl. Litt skuffa over at Ping også har gone dark(ser mørkere ut på andre bilder)*.. og synes halsen så veldig lang ut.
Last edited by radar1 on 07 Jan 2013, 23:30, edited 1 time in total.
Flop
Rookie
Rookie
Posts: 16
Joined: 17 Sep 2012, 21:36

Re: Ping G25

Post by Flop »

Ser spennende ut! Hvet du hva den brede sålen på g20 i praksis har å si for spillbarheten? Innebærer dette at g25 er mindre lettspilt/tilgivende?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Ping G25

Post by Kaffekannen »

Det er fremdeles ganske mye såle igjen på G25 men ping har gjort en del visuelle grep for å få den til å fremstå mindre. Det samme har de gjort med offset og topplinje. Ping selv sier også at de klarer å beholde hjelpen som var i g20 serien ved hjelp av bedre teknologi. G25 er i aller høyeste grad SGI køller, de bare ser mye bedre ut enn G20. Virker som en bra serie fra Ping dette. Nå må de bare roe seg ned ift å komme med nye modeller hele tiden. Tilbake til syklus på 18 måneder eller mer.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ping G25

Post by furu »

KK har rett over her. Fremdeles bred såle. Hensikten med bred såle er å være et sted for vekten de plasserer lavt og ut mot kantene. Den skal også gli på alle underlag. Lavt tyngdepunkt i jern gjør at de har lyst til å grave seg ned i underlaget. Riktig såle motvirker dette. G25 har som KK sier garantert mer enn nok såle. De har sikkert også tatt noen grep som gjør at den beholder egenskapene til tidligere G-køller.

Ping har vært hyper i det siste. Absolutt. Jeg tror de fikk litt panikk. i15 var helt håpløs. G20 har kanskje heller ikke slått an. I hvert fall ikke som de håpet og forventet. i20 er super. Anser er super. Satser på at G25 blir super :)

Nye S jern er det neste fra Ping. Tror jeg.
Instagram @christianfuru
Flop
Rookie
Rookie
Posts: 16
Joined: 17 Sep 2012, 21:36

Re: Ping G25

Post by Flop »

Gode innspill vedrørende bred såle. At det kompenserer mot å grave seg ned har jeg ikke tenkt på før. Apropos gode innspill mener jeg å huske at Furu hadde noen betraktninger om nærspill og bred såle. Var dette kun en (subjektiv) følelsessak, eller vil køllens utforming ha betydning på chipping? Forøvrig: Noen tanker om Ping i 20 vs Anser?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ping G25

Post by furu »

Ja, det er subjektivt. Men jeg tror også jeg har veldig mange med meg på at sålene på typiske SGI jern ikke egner seg voldsomt godt rundt greenen.

Tenker du Anser jern eller driver vs. i20?
Instagram @christianfuru
Flop
Rookie
Rookie
Posts: 16
Joined: 17 Sep 2012, 21:36

Re: Ping G25

Post by Flop »

Der ble jeg upresis :-) mente jern.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Ping G25

Post by furu »

Kan ikke se noe som rettferdiggjør prisen på Anser i forhold til i20. Glimrende støpt kvalitet på i20.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Ping G25

Post by Fairway »

Hvordan tilpasser ping køller som er bestillt med forskjellig specs utifra de standardene de har selv. De bruker jo det fargekartet sitt, men hvis man bestiller en hybrid/wood/driver og bestiller at de skal kutte skaftet med x inches alt ettersom. Gjør de da noe med vekt på hodet, eller vekt på skaftet for å veie opp det man mister ved å kutte skaftet? Eller bare kutter de skaftet, og bruker akkurat samme hode uten noe form for vektinsert etc ?

Skulle tro at Ping har såpass mange målinger og data at de har oversikt over hva som må til ved å kutte i skaft og hva det innebærer for utfallet.

Noen som er sikre på hva de faktiskt gjør?
Post Reply