Challenge tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2013

Post by kevin »

Børsheim, Bertheussen, Kaensche og Tage spiller ukas turnering som starter i dag.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Drizzit »

Kaensche har startet bra og er 2 under etter tre og i ledelse.
Fortsatt bare 6 mann som er i gang, men god start uansett. Børsheim på par etter 3.
teddykirsebom
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 30 Jun 2012, 21:20

Re: Challenge tour 2013

Post by teddykirsebom »

Flott runde av Børsheim! God start av Tage. Ellers ikke så bra, men veldig positivt at vi har med mange. Er en svensk stim på vei inn i norsk golfsport? Det er ikke sikkert enere skaper ett miljø, men ett Miljø skaper enere, som Pølsa Pettersen twitret i dag.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Drizzit »

Tage starter dagen med tre strake birdies og er T2.
Spiller han bogeyfritt i dag også så vil han være helt i teten før helga.
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Challenge tour 2013

Post by PlayerG »

Tage vinner denne turneringen lett! 7 under etter 12 :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2013

Post by kevin »

Knallbra,håper det fortsetter sånn.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Snowman »

Kikket nå på hva som gir videre spill på CT, og der ser der ut som turneringsseier gir spill i ett år, i beste kategori. Hadde vært noe, Tage, så gå for seier nå :)

Lett å være etterpåklok, men burde ikke Kaensche prioritert Katrineholm? Han er ca 5000 under han som nå har den 5.plassen på Nordic som vil gi fast CT-plass neste år. Eller ville evt opptjente penger fra CT denne helgen gitt noe på den Nordic-rankingen? (Dette kan jeg veldig lite om!)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Freud »

Du har naturligvis helt rett, Snowman. Kaensche har ingenting på CT å gjøre i det hele tatt. De tre siste årene har han spilt 31 CT-turneringer og misset cuten i 28 av dem! Hans wild-card burde gått til en av de yngre spillerne våre.
Kansche burde opplagt ha holdt seg kun til Ecco og Nordea i år, og satset alt på å bli blant de 5 beste på Nordic League. Han er nå nr. 18 på NL-rankingen, og det er tett opp til 5.plassen. Dårlige rådgivere, eller altfor ivrig? Tror han er bedre enn han er?

CT-penger teller ikke på NL.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Snowman »

Tage 3 bak teten med en runde igjen, det er jo vinnersjanse!

Respekt hvis han leverer en god søndagsrunde fra den posisjonen! Håper han er i stand til det, hadde vært gøy!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2013

Post by kevin »

Snodig hvordan enkelte bare fokuserer på de negative tingene. Supert av Børsheim og Tage så langt.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Snowman »

kevin wrote:Snodig hvordan enkelte bare fokuserer på de negative tingene. Supert av Børsheim og Tage så langt.
Hvis det er meg du sikter til, Kevin, så juger du rett og slett om meg. Da er du rett og slett uetterrettelig! Jeg har en lang historie her inne med massevis av innlegg som er positive og håpefulle, det er sannheten. Men du mener visst at hvis man skriver litt i begge retninger, da kan det forstås som at man alltid er negativ?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Challenge tour 2013

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:
kevin wrote:Snodig hvordan enkelte bare fokuserer på de negative tingene. Supert av Børsheim og Tage så langt.
Hvis det er meg du sikter til, Kevin, så juger du rett og slett om meg. Da er du rett og slett uetterrettelig! Jeg har en lang historie her inne med massevis av innlegg som er positive og håpefulle, det er sannheten. Men du mener visst at hvis man skriver litt i begge retninger, da kan det forstås som at man alltid er negativ?
Jeg tror faktisk ikke det var deg han siktet til, men spennende at du føler deg så truffet :D

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk HD
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Snowman »

Kaffekannen wrote:
Snowman wrote:
kevin wrote:Snodig hvordan enkelte bare fokuserer på de negative tingene. Supert av Børsheim og Tage så langt.
Hvis det er meg du sikter til, Kevin, så juger du rett og slett om meg. Da er du rett og slett uetterrettelig! Jeg har en lang historie her inne med massevis av innlegg som er positive og håpefulle, det er sannheten. Men du mener visst at hvis man skriver litt i begge retninger, da kan det forstås som at man alltid er negativ?
Jeg tror faktisk ikke det var deg han siktet til, men spennende at du føler deg så truffet :D

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk HD
Og "spennende" at du dukker opp akkurat nå. Du diskuterer aldri golf lenger, så nå virker du bare interessert i debatten om debatten. Kjedelig! Du var bedre da du heller diskuterte golf.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Challenge tour 2013

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:
Kaffekannen wrote:
Snowman wrote: Hvis det er meg du sikter til, Kevin, så juger du rett og slett om meg. Da er du rett og slett uetterrettelig! Jeg har en lang historie her inne med massevis av innlegg som er positive og håpefulle, det er sannheten. Men du mener visst at hvis man skriver litt i begge retninger, da kan det forstås som at man alltid er negativ?
Jeg tror faktisk ikke det var deg han siktet til, men spennende at du føler deg så truffet :D

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk HD
Og "spennende" at du dukker opp akkurat nå. Du diskuterer aldri golf lenger, så nå virker du bare interessert i debatten om debatten. Kjedelig! Du var bedre da du heller diskuterte golf.
Enig


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Challenge tour 2013

Post by eivaan »

Kan det være noe/måten du skriver på her inne som gjør at du stadig havner i tottene på folk Snømann...du blir litt mye!!!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Snowman »

eivaan wrote:Kan det være noe/måten du skriver på her inne som gjør at du stadig havner i tottene på folk Snømann...du blir litt mye!!!!
Hei Eivaan! Jeg syns det er bra at det diskuteres golf her. Jeg liker å lese det Kevin og Kaffekannen skriver når de skriver om golf. Men jeg liker ikke at man avsporer golfdebatten og prøver å få andre til å slutte å skrive meningene sine, straks det kommer meninger man ikke er enig i, eller noen ordlegger seg annerledes enn man selv ville gjort. Hvorfor ikke da diskutere sak tilbake? Hvorfor i stedet starte med å gå på person?

Det er litt mye veteranvirksomhet her, og legg merke til at det er folk her med mange flere innlegg enn meg. Og jeg liker altså gjerne å diskutere golf med dem, hvis de ønsker det. Men skal man diskutere golf og golfspillere, da bør man jo kunne være saklig uenige, bør man ikke?

Når det gjelder det med å være i tottene på noen, så legg merke til at Kaffekannen skrev at det ikke var meg Kevin mente, så da gjorde nok ikke Kevin det, for Kaffekannen og Kevin har også tidligere vist god kunnskap om hva og hvem den andre mener. Men misforstå meg ikke, jeg liker altså godt når de skriver om golf, og Kevin er virkelig en uvurderlig bidragsyter på fakta om tourene, så det er veldig bra at han holder på.

For min del syns jeg det burde vært større trafikk og flere meninger her inne, dvs heller det enn mindre trafikk og færre meninger. Så skriv mer du Eivaan - om golf!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Snowman »

Hva med å gå tilbake til golfdebatten her? Vi har altså en norsk spiller med en veldig god sjanse til å vinne i morgen, og ytterligere en med en ganske god mulighet han også. Hva med å få en norsk seier nå da, så kan vi være veldig positive alle sammen? En litt sånn light-versjon av da Kofstad vant CT og CT-finalen, hvor jeg var blant dem som mente at det var den største prestasjonen av en norsk herrespiller gjennom tidene. En seier i morgen vil jo ikke være like stor som Kofstad sin i finalen, men absolutt høyt der oppe på norsk herregolfs all-time-high-liste.

Så var det også ment helt saklig fra min side å stille spørsmålet om ikke Kaensche burde gi jernet på NL, for å bli blant de 5 beste der og få god CT-kategori neste år, framfor enkeltstarter på CT nå. Freud mente "ja" på det spørsmålet, men innholdsmessig har ingen foreløpig argumentert for "nei". Skulle gjerne sett argumenter på begge sider, for jeg syns det ser ut som en dilemmafylt prioritering.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Challenge tour 2013

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:Hva med å gå tilbake til golfdebatten her? Vi har altså en norsk spiller med en veldig god sjanse til å vinne i morgen, og ytterligere en med en ganske god mulighet han også. Hva med å få en norsk seier nå da, så kan vi være veldig positive alle sammen? En litt sånn light-versjon av da Kofstad vant CT og CT-finalen, hvor jeg var blant dem som mente at det var den største prestasjonen av en norsk herrespiller gjennom tidene. En seier i morgen vil jo ikke være like stor som Kofstad sin i finalen, men absolutt høyt der oppe på norsk herregolfs all-time-high-liste.

Så var det også ment helt saklig fra min side å stille spørsmålet om ikke Kaensche burde gi jernet på NL, for å bli blant de 5 beste der og få god CT-kategori neste år, framfor enkeltstarter på CT nå. Freud mente "ja" på det spørsmålet, men innholdsmessig har ingen foreløpig argumentert for "nei". Skulle gjerne sett argumenter på begge sider, for jeg syns det ser ut som en dilemmafylt prioritering.
Jeg finner få argumenter mot det du sier om Kaensche. Jeg vet ikke hva hans ambisjoner er, men hvis målet er å etablere seg på CT burde han satse på kvalikk gjennom NL og hvis han ikke har det som mål burde han kanskje ikke få wild cards?

Spennende på CT nå. Får dessverre ikke fulgt med utover dagen men krysser fingre, tær og diverse andre kroppsdeler for våre to gutter som akkurat nå er begge innenfor topp 10.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk HD
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2013

Post by kevin »

Tage behøver minst 1 fugl på slutten for å klare topp 10.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2013

Post by Snowman »

kevin wrote:Tage behøver minst 1 fugl på slutten for å klare topp 10.
Veldig synd at Tage sprakk på slutten! Han hadde bare 2 stk bogeys på de 59 første hullene i turneringen, men deretter 4 stk bogeys på de 13 siste. Han er (foreløpig, siden Victor Riu på par ikke er ferdig ennå) den eneste i topp-15 som gikk sisterunden over par.

Til gjengjeld veldig godt fullført av Børsheim, som spilte nesten feilfritt hele helgen, med bare 1 bogey hver av lørdag og søndag, og med en god del birdies ble det en helg med 67-68. Gikk faktisk feilfritt fra 7. hull lørdag t.o.m. 13 hull søndag, en veldig fin og lang sekvens! Det er godt gjort i helgespill! Ligger T3 med fire mann igjen ute på banen, og kan i verste fall bli nr. 5 alene, men kan like gjerne beholde 3. plassen.

Børsheim klatrer antakelig over hundre plasser på CT-rankingen, så dette kan bli starten på å snu sesongen for ham.

Oppløftende av Børsheim, skuffende av Tage, det får bli konklusjonen på denne søndagen!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply