LET 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET 2013

Post by Pepper »

Hull 14 er 512 yards, ca 463 meter. Marita slår ikke særlig langt så jeg tipper hun satte 3. slaget i kopppen. Veldig bra uansett hvordan eagelen kommer. :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET 2013

Post by kevin »

Delt 14.plass på Engzelius, men ikke mange euro på kontoen. Men hevder seg bra synes jeg.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET 2013

Post by Birdieplayer »

Caroline er nå nummer 5 på OoM, med 3 stykker halsende rett bak.
Spennende innspurt, 3turneringer igjen.
Den poengløse turnering i helga kan bety mye til slutt ift ranking.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET 2013

Post by Freud »

Er ikke dette en spiller som har spilt på både LPGA (klarte nesten kortet i kvalet i fjor) og på Symetra?
Skal vi forvente mer fra henne på LET Access, som tross alt er flere divisjoner lavere? Burde vel egentlig vært på LET?

Hvilke planer har hun for neste sesong, noen som vet?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET 2013

Post by Freud »

På LET-rankingen er nå Skarpnord nr. 22 og Lundgren nr. 128. Hva sier dette?
Tragisk i mine øyne.
Redaktøren av Golfsiden skriver at det har skjedd en enorm forbedring av norsk kvinnegolf - mye p.g.a. inspirasjon fra Tutta. Er han blind, eller ser han noe som jeg ikke ser?

PS. Hva skal til for å beholde plassen på LET, eller m.a.o.: er Lundgren i fare?
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET 2013

Post by Birdieplayer »

Bredden blant de yngre er vel udiskutabelt mye større, et stort antall på college og mange flere som deltar i de beste turneringene her hjemme(NorgesCup, junior).
Utover det får den enkelte bedømme ut fra egen vurderingsevne.

Min konklusjon på ditt spørsmål er at han ser noe du ikke ser.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET 2013

Post by Pepper »

Som Birdieplayer skriver er det større bredde blant de yngre enn før selv om økningen i mine øyne ikke er voldsom stor. Heldigvis er det flere på college nå enn for noen få år siden.

Nivået på norsk damegolf er dessverre ikke mye å rope hurra for, bortsett fra Tutta selvfølgelig. Marita Engzelius klarte LPGA-kvalet ved det jeg kaller et lykketreff, og hun har ikke det nivået inne. Marianne Skarpnord har spilt bra over tid, Caroline Martens spiller mye og tar små skritt fremover stadig vekk. Cecilie Lundgreen er spesiell, hun holder på og spiller tidvis god golf, men det er vel spørsmål hvor lenge hun holder på. Karinn Dickinson spiller tidvis godt i USA i sin første sesong som proff og kvalifiserte seg til US Open, men hun blir nok boende i USA og er mest som amerikaner å regne selv om mor og søster bor i Norge.

Ut over det er det tynt. Forhåpentligvis er det noen av dagens collegespillere som vil kunne hevde seg over tid, spesielt håper jeg på Tonje Daffinrud hvis motivasjonen holder.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET 2013

Post by kevin »

Engzelius og Martens stiller på Azorene i morgen, i LET access turneringen der.

Det var ingen norske med i turneringen i fjor, da ble det spilt på en annen bane også.

http://www.access.letscoring.com/leaderboard/2434/
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET 2013

Post by Birdieplayer »

Og Marita vant pro-Am, sjelden med norske seirer internasjonalt, og seier er seier!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET 2013

Post by Pepper »

Da var det i hvert fall en grei start på oppholdet på Azorene for Marita! :-)
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET 2013

Post by Birdieplayer »

Og halvveis i 1.runde er Marita i toppen og Caroline i bunn.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET 2013

Post by kevin »

Helsvart avslutning for Marita i går. +5 på de siste 4 dessverre. T23 for øyeblikket, mens Martens er T45 etter sin runde på 80 slag. Det blåste mye der nede i går og ble tøft for mange.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET 2013

Post by Freud »

Engzelius ligger som nr. 20 etter to runder og klarte cut`en såvidt. Martens ble nesten sist med to 80-runder.
Hvor skal dette ende?
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET 2013

Post by Pepper »

Cut på +8 er høyt, og tyder på vanskelige forhold. Antakelig mye vind som kevin skrev. Marita hevder seg greit, men ikke mer enn det for en spiller som spilte seg inn på LPGA. For Caroline er 2 runder på 80 i realiteten en katastrofe. Hun faller på OoM og drømmen om europatour på det grunnlaget ser ut til å forsvinne. Hun fikk jo skulderen av ledd for ikke så lenge siden og har spilt med tape, ser ikke bort fra at det spiller inn. På Hauger sa noen andre spillere at de neppe hadde spilt med en skulder som tålte så lite spm Carolines.

Uansett, vi får håpe forholdene blir like for alle i morgen og at Marita får en god runde.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET 2013

Post by kevin »

Marita klarte jo cut med grei margin, og er T20. Kun 2 slag bak topp-10. Kan fort bli hennes beste plassering på denne touren.

Synd med Martens, virker som hun enten har mistet formen helt, eller at skaden er verre enn antatt. Faller nok 2-3 plasser på Oom, kanskje mer.
User avatar
Eaglespree
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 29 Nov 2012, 10:32
Hjemmeklubb: Solum

Re: LET 2013

Post by Eaglespree »

Freud wrote:Engzelius ligger som nr. 20 etter to runder og klarte cut`en såvidt. Martens ble nesten sist med to 80-runder.
Hvor skal dette ende?
@Freud: Det ender imorgen ved 17 tiden, og som regel ender det på 18. hullet for alle - siste dag.
Ser det i morgen er meldt moderat kraftig vind, 2.8mm nedbør, 19C og mellom 96-100% luftfuktighet.
Slikt vær burde kunne gi store utslag på leaderboarden for dem som takler det best.

Veldig synd med Martens, hun hadde en god mulighet denne uken, til å sikre seg et solid grep om LET kortet. Resultatet ble dessverre ikke slik.
Marita virker ganske stabil om dagen. Sesongens første dobbeltbogey eller verre på LET Access igår. Men generelt scorer hun bedre enn i våres og har ingen MC's i høst så vidt jeg har fått med meg. Vi får håpe det er tegn på at formen er i anmarsj.
En runde under par imorgen og vips er hun oppe på topp 10 eller bedre :)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET 2013

Post by Freud »

Mitt spørsmål var av mer overordnet karakter, men det skjønte vel alle.
Det jeg mente var, i kortform: hva gjør disse jentene neste år? Hvilke karriereplaner har de?
Og når det gjelder Lundgren; hvilken plassering må hun ha på LET OoM for å beholde kortet?

Noen som kan svare på disse spørsmålene?
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET 2013

Post by Birdieplayer »

Marita satser vel på kval til LPGA.
Caroline satser i Europa, og LET, hun er nå på 7.plass på OoM med 2 turneringer igjen.
Lundgren; aner ikke

Marianne fortsetter på LET, Tutta på LPGA, så får vi se hvor mange som satser på de ulike kval her og der.

Lykke til!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET 2013

Post by Pepper »

Birdieplayer er nok greit oppdatert. Marita kommer til å satse på LPGA-kvalet så vidt jeg vet. Nettopp derfor var det underlig at NGF under turneringen på Hauger ga henne wild card til Let Access på Kreta i slutten av måneden siden den kolliderer med hennes forberedelser til LPGA-kvalet. I tillegg må hun visstnok ha 6 turneringer på Let Access for at det skal telle i LET kvalet i tilfelle hun skulle prøve det, det får hun visstnok ikke selv med Kreta. Hvordan er kommunikasjonen mellom forbund og spiller?

Caroline satser helt sikkert fortsatt i Euoropa, mens Cecilie Lundgreen spiller så lenge hun har mulighet og motivasjon, og tar de tuneringene hun er kvalifisert til eller får invitasjon til.

Tonje Daffinrud er senior ved Denver, så er spørsmålet hvilke planer hun har om en eventuell proffkariere fra høsten av.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET 2013

Post by kevin »

Engzelius burde kanskje reist hjem tidligere i sommer og spilt et par turneringer til på LET access. Hvis det var mulig å få wild card til de da.

Jeg synes vel at hun kanskje skulle satset i Europa neste år, og ikke prøvd seg på LPGA igjen. Hun har ikke akkurat levert gode nok resultater i år, til at hun skulle være god nok for LPGA. En full sesong med LET access neste år og kanskje ut på LET om hun var god nok.

Men men, man får jo håpe at hun lykkes når hun velger å prøve seg i kvalet. Men det føles litt som hun prøver å hoppe over noen nivåer
Post Reply