Sakte spill

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Sakte spill

Post by furu »

Norsk Golf har lagt ut en artikkel og linket til den på Facebook. På mange utenlandske sider nevnes sakte spill som en trussel mot golf. Er det virkelig så alvorlig? Er det umulig å leve med at noen spiller sakte?

Bør ikke golf ha plass til alle? Også de som vil spille sakte? Hvis de oppfører seg riktig, slipper gjennom, kanskje spiller med et hull, så løser deg seg alltid.

Er vi tjent med et hysterisk fokus på sakte spill? Kan det tenkes at noen skremmes bort fra golfen fordi de herses med på banen?

Sakte spill er en død hund som vi plager videre. Jeg er klar over det :)
Instagram @christianfuru
Pan
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 23 Nov 2010, 19:59
Hcp: 22,1
Hjemmeklubb: Meland GK
Location: Nordhordaland

Re: Sakte spill

Post by Pan »

Så lenge de som går sakte har vet til å slippe igjennom så bør det være plass til alle .Er jo spillere fra junior til pensjonister er på banen og forusetningene for tempoet er litt forskjellig.
Det alle bør ha fokus på er rutinene' :)
HC start 2012 35,5 nå 22,5 Målseting 2012 HC 21 endte på 22,1
Callaway Razr Fit
Titleist AP1 712 PW-4
Taylor Made RBZ 5 W
Ping G20 5 hybrid + 5 Callaway Razr 5HL hybrid
Titleist Vokey 50 + 56+60 Scotty Cameron Studio Select
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sakte spill

Post by kevin »

Ganske komplett liste det der. Den med å ikke bruke laser når man står ved 100-meters merket er vel diskutabel. Om greenen er 40m bred eller lang og pinnen ikke står midt på, nytter det lite å vite at det er 100m til midten, eller forkant. Men det er en grei generell henstilling å sikte midt på for den jevne hybbygolfer. Og da behøver man kanskje ikke laseren akkurat da.

Er veldig mange som ikke følger disse rådene.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Sakte spill

Post by JanB »

Jeg slutter ikke å undres over denne stadige tilbakevendene diskusjonen om sakte spill. Hvem er det som maser om raskere spill? Er det høyhandicapper eller de rundt 18? Er det de under 10 eller de på 0 og bedre? Noen følger kanskje med de beste i verden på TV i helgene og ser på de siste to dagene de går i baller på 3 og bruker godt over 5 timer. De beste spillere i verden, som bruker nesten halvparten av antall slag som en som har 36 i handicap, bruker altså drøye 5 timer på en runde med kun 3 personer i ballen. Og de har ikke en eneste sen høyhandicappet amatørspiller foran seg!

Jeg spør meg; Hvem er våre forbilder? Hva lærer vi av deres oppførsel på banen?

Tenk over følgende:

De beste spillere i verden bruker lang tid for å lese en green og avgjøre en puttelinje.
De beste spillere gjør ofte mange prøvesninger før det endelige slaget.
De beste spillere i verden er helt avhengig av den avstanden de skal spille.

Tror vi at spillere som er på et nivå "100 ganger dårligere" enn disse spillerne , ikke trenger å lese puttelinja, ikke trenge å ta prøvesving, ikke trenge å få vite avstanden en har tenkt å spille? Er det virkelig realistisk at en spiller på eks. 18 i hcp ikke trenger alt dette og dermed korte ned rutinen med noen sekunder for å skape raskere spill?

Jeg undres stadig over dette.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Sakte spill

Post by Hagean »

Det jeg forbinder med tregt spill er mer de som står endeløst å leter etter baller, står og skriver scoren sin på green etter at de er ferdige på hullet, stopper opp for å diskutere ferdig på veg til ballen, og ikke minst nekter å slippe forbi. Er overrasket over hvor høyt det antallet egentlig er. At noen er dårligere til beins, ønsker å ta noen prøvesvinger før slag eller lese puttelinja har jeg full respekt for. Det er bare tiden i mellom som ikke alltid blir disponert så altfor riktig til tider.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Sakte spill

Post by veggiss »

furu wrote:Norsk Golf har lagt ut en artikkel og linket til den på Facebook. På mange utenlandske sider nevnes sakte spill som en trussel mot golf. Er det virkelig så alvorlig? Er det umulig å leve med at noen spiller sakte?

Bør ikke golf ha plass til alle? Også de som vil spille sakte? Hvis de oppfører seg riktig, slipper gjennom, kanskje spiller med et hull, så løser deg seg alltid.

Er vi tjent med et hysterisk fokus på sakte spill? Kan det tenkes at noen skremmes bort fra golfen fordi de herses med på banen?

Sakte spill er en død hund som vi plager videre. Jeg er klar over det :)
Som vanlig er alt enten sort eller hvitt for deg. Du vet vel selv at de som spiller sakte og slipper igjennom ikke er problemet her, det er de som ikke slipper igjennom som skaper køen. Ja, det kan bli et problem for golfen hvis det tar for lang tid. For folk i jobb er golf en ganske stor tidstyv som det er, og i tillegg har vel flere også familie og barn. Én time fra eller til utgjør ganske mye i så måte.

Et annet aspekt er jo det med spilleflyt. De fleste kan vel skrive under på at man ikke akkurat får go´følelsen og spillerytme av å vente flere minutter på hvert eneste slag. I tillegg er det en stressfaktor å ha folk som står ferdig pegget opp med fingeren på avtrekkeren på tee bak deg når du selv skal gjøre deg klar til å slå inn på green, og du VET de har ventet like lenge som deg.

Problemet med "bøllene" som skal løpe rundt banen finner du uansett hvor fort folk spiller. Vi har et par slike i herregruppen i Asker, som gjerne skal rundt på 3 timer selv om det er turnering på full bane.
JanB wrote:Jeg slutter ikke å undres over denne stadige tilbakevendene diskusjonen om sakte spill. Hvem er det som maser om raskere spill? Er det høyhandicapper eller de rundt 18? Er det de under 10 eller de på 0 og bedre? Noen følger kanskje med de beste i verden på TV i helgene og ser på de siste to dagene de går i baller på 3 og bruker godt over 5 timer. De beste spillere i verden, som bruker nesten halvparten av antall slag som en som har 36 i handicap, bruker altså drøye 5 timer på en runde med kun 3 personer i ballen. Og de har ikke en eneste sen høyhandicappet amatørspiller foran seg!

Jeg spør meg; Hvem er våre forbilder? Hva lærer vi av deres oppførsel på banen?

Tenk over følgende:

De beste spillere i verden bruker lang tid for å lese en green og avgjøre en puttelinje.
De beste spillere gjør ofte mange prøvesninger før det endelige slaget.
De beste spillere i verden er helt avhengig av den avstanden de skal spille.

Tror vi at spillere som er på et nivå "100 ganger dårligere" enn disse spillerne , ikke trenger å lese puttelinja, ikke trenge å ta prøvesving, ikke trenge å få vite avstanden en har tenkt å spille? Er det virkelig realistisk at en spiller på eks. 18 i hcp ikke trenger alt dette og dermed korte ned rutinen med noen sekunder for å skape raskere spill?

Jeg undres stadig over dette.
Hva er egentlig poenget ditt? At vi skal lære av tour-spillere som tross alt lever av dette, eller at vi ikke skal lære av de? Sist helg brukt Tiger og Co 3 timer og 45 min på 11 hull, det er ikke akkurat noe så veldig mange bør ta etter...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sakte spill

Post by furu »

veggiss wrote:
furu wrote:Norsk Golf har lagt ut en artikkel og linket til den på Facebook. På mange utenlandske sider nevnes sakte spill som en trussel mot golf. Er det virkelig så alvorlig? Er det umulig å leve med at noen spiller sakte?

Bør ikke golf ha plass til alle? Også de som vil spille sakte? Hvis de oppfører seg riktig, slipper gjennom, kanskje spiller med et hull, så løser deg seg alltid.

Er vi tjent med et hysterisk fokus på sakte spill? Kan det tenkes at noen skremmes bort fra golfen fordi de herses med på banen?

Sakte spill er en død hund som vi plager videre. Jeg er klar over det :)
Som vanlig er alt enten sort eller hvitt for deg. Du vet vel selv at de som spiller sakte og slipper igjennom ikke er problemet her, det er de som ikke slipper igjennom som skaper køen. Ja, det kan bli et problem for golfen hvis det tar for lang tid. For folk i jobb er golf en ganske stor tidstyv som det er, og i tillegg har vel flere også familie og barn. Én time fra eller til utgjør ganske mye i så måte.

Et annet aspekt er jo det med spilleflyt. De fleste kan vel skrive under på at man ikke akkurat får go´følelsen og spillerytme av å vente flere minutter på hvert eneste slag. I tillegg er det en stressfaktor å ha folk som står ferdig pegget opp med fingeren på avtrekkeren på tee bak deg når du selv skal gjøre deg klar til å slå inn på green, og du VET de har ventet like lenge som deg.

Problemet med "bøllene" som skal løpe rundt banen finner du uansett hvor fort folk spiller. Vi har et par slike i herregruppen i Asker, som gjerne skal rundt på 3 timer selv om det er turnering på full bane.
Jeg la bare ut noen påstander for diskusjon rundt sakte spill. Hvor fikk du det bra at alt bare er svart og hvitt for meg? Som vanlig? Du er uhøflig og sikkert klar over det selv. Litt oppdragelses- og holdningsproblem kanskje? Siden jeg skriver kanskje viser jeg at jeg er åpen for gråsoner der, at ikke alt er svart/hvitt.

Jeg er helt enig i spilleflyt. Og at noen uansett tidsbruk alltid kommer til å være misfornøyd med tempoet hos andre.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Sakte spill

Post by veggiss »

furu wrote:Er det umulig å leve med at noen spiller sakte?
furu wrote:Er vi tjent med et hysterisk fokus på sakte spill? Kan det tenkes at noen skremmes bort fra golfen fordi de herses med på banen?
Du skriver på en måte som indikerer at du står med begge beina godt plantet i én leir, og det er det eneste alternativet. Hvis du selv mener du er åpen for gråsoner så bør du lese over innleggene dine en gang til, for det fremkommer ikke spesielt tydelig hva du skal ha frem.

Det andre du skriver er ikke verdt å kommentere en gang.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sakte spill

Post by Kaffekannen »

Dere er veldig søte...

Sakte spill er et reelt problem og det største problemet er at det kun trengs en person for å skape frustrasjon for hundrevis av andre. Listen det refereres til fra NG er ganske bra, men den er litt overdrevet. Ha en relativt kort rutine, vær klar når det er din tur, slå provisorisk, ikke let for lenge og slipp folk gjennom. Er det egentlig mer komplisert enn det?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sakte spill

Post by kevin »

Tror ikke NG mente at man skulle denne lista på rams :D

Men mesteparten er sunn fornuft, og bør sitte i minnet uten at man behøver å tenke på det.

Folk nevner mangel på tid som en av grunnene til at man slutter med golf, at golf tar for lang tid. Så det er absolutt relevant.
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Sakte spill

Post by goffy »

Det som er morsomt er at alle enige om at sakte spill suger og at man får best flyt om man ikke må vente med å slå!

Noen er vel født 5 minutter for sent mens andre skal stresse seg igjennom.
Med enkle ting kan man spare tid ila av 18 hull. Finn pegg og kølle før du skal slå på tee, les linje mens andre putter osv... Dette er noe alle vet og som de fleste følger.

Men hvorfor stopper det opp? Er det for stort press på banen? Noen som har svar på dette?
Jeg tror klubbene kan bli MYE flinkere med å forhindre frustrasjonen mange opplever!
Hva med å utvide tidene mellom flightene? Ja, klubbene taper penger men opplevelsen kan bli mye bedre.
Hva med å merke hver Tee med skilt om at nå skal du ha brukt ish tid hit og skilt som oppfordrer treiginger til å slippe igjennom?

Tenk litt nytt da folkens, denne diskusjonen kommer opp gang på gang!
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sakte spill

Post by Kaffekannen »

[quote="goffy"]

Men hvorfor stopper det opp? /quote]

Jeg tror det er så enkelt som at det er enkeltpersoner som mangler respekt for andre. Det er svært få som er så treige at det skaper problemer, men man trenger altså ikke mer enn en treig person som samtidig ikke er villig til å slippe forbi for at det skal bli venting for alle bak.

Det klubbene kan gjøre er å drive marshalltjeneste i travle tider. En person som identifiserer hvor køen starter og enten pusher på eller får dem til å slippe gjennom gjør underverker. Dette bør forøvrig gjøres på dugnad. Jeg og mange med meg synes graving i jorda eller roting i bed er en kjip dugnadsjobb. Klubbene bør engasjere oss til å være startere eller marshaller eller begge deler på travle tider. I USA opplevde jeg medlemmer som hjalp deg med bagen på parkeringsplassen, sto i starterboden, kjørte rundt som marshalls og generelt skapte god stemning på banen. Det var deres dugnad.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Sakte spill

Post by veggiss »

Men samtidig så trenger du ikke mer enn 2-3 stk som er trege, og som ikke ser noen grunn til å ta hensyn til andre på banen, før du har kork på en lørdag...hallo 5,5 timers runden. Marshaller er egentlig det eneste som hjelper når man først er på banen, og de bør være tøffere enn de er i dag. Det er litt for mye kompisprat, og litt for lite jobb blant de marshallene jeg ser rundt på banene i Norge.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Sakte spill

Post by yuran »

Som nybegynner forrige sesong ble det en del leting etter baller, toppinger og andre bomslag i de aller fleste flightene jeg deltok i. Som regel gikk vi ikke uforskammet sakte, men det hendte seg at det ble noe venting på de bak, samtidig som jeg også har opplevd å ha kork foran, og som veggiss påpeker - da er det vanskelig å komme i flytsonen. Når høstmørket kommer krypende er det spesielt irriterende med folk som ikke skynder seg for å unngå noen bekmørke siste hull.

I spill med bekjente påpekte vi innimellom småting som å ikke ta med seg putter når man skal chippe inn på greenen, eller å sette fra seg bagen på 'feil' sted på veien til neste tee. Selv forsøkte jeg å være veldig bevisst på småting som samlet gjør tidsbruken mindre, og som gjør at man får bedre tid per slag. At noen trenger fire prøvesvinger eller litt lengre tid på å sette opp et slag syns jeg blir feil å henge seg opp i, de rutinene må folk få lov til å ha.

Lista til Norsk Golf er kanskje vel omfattende, men om hver enkelt spiller tar med seg halvparten av punktene inn i neste runde golf så er sikkert det tidsbesparing nok. Likevel tror jeg det alltid vil være sinker, akkurat som det er i trafikken, i arbeidslivet og i Birken ;)
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Sakte spill

Post by eivaan »

Har sagt det mange ganger tidligere, nybegynnere burde trene mere på range, puttingreener osv. før de slipper ut på banen!! Få flere marshaller på banen, så ikke en sist sesong, og jeg spilte mange baner. Jeg er møkkalei av å stå å vente på tull, kan ikke bruke tid på å putte når de har brukt en haug med slag for å komme til greenen og ikke har mulighet for poeng!!! Jeg mener ting var bedre før med grøntkort systemet..Jeg mener også at det burde være forbud mot hunder på banen, ser ofte folk som har hunder som bjeffer, driter og skal koses med underveis!!! Hvis dette handler om å rekrutere grunnet økonomi, så er jeg mye heller villig til å betale mere for å spille.
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Sakte spill

Post by vBildoy »

eivaan wrote:Har sagt det mange ganger tidligere, nybegynnere burde trene mere på range, puttingreener osv. før de slipper ut på banen!! Få flere marshaller på banen, så ikke en sist sesong, og jeg spilte mange baner. Jeg er møkkalei av å stå å vente på tull, kan ikke bruke tid på å putte når de har brukt en haug med slag for å komme til greenen og ikke har mulighet for poeng!!! Jeg mener ting var bedre før med grøntkort systemet..Jeg mener også at det burde være forbud mot hunder på banen, ser ofte folk som har hunder som bjeffer, driter og skal koses med underveis!!! Hvis dette handler om å rekrutere grunnet økonomi, så er jeg mye heller villig til å betale mere for å spille.
Wow, her var det mye aggresjon som skulle ut. Er du samme typen som mener at du skulle hatt bilveiene for deg selv?
Jeg er selv rimelig fersk i golfsporten og en ting jeg angret på var at det gikk både sommer, høst og vår før jeg tok mot til meg og gikk ut på en bane for første gang. Man kan lære å treffe ball, riktig teknikk fra utslagssted osv på en range, men man kan ikke lære å spille golf med de utallige utfordringene en golfbane gir deg. Dette må læres på en bane.
Golf er en sport hvor man må forholde seg til andre (i og med at man enten spiller med andre i samme flight eller ferdes med andre på banen). Om man ikke tåler at det dukker opp folk på ulike nivåer er det strengt tatt ditt problem, og du bør finne deg en hobby hvor andre ikke "plager" deg. Samle på frimerker, gå på tur i fjellet eller lignende.
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
swaggart
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 14 Dec 2011, 07:26
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Sakte spill

Post by swaggart »

Jeg tror mye kunne vært gjort ved å endre regel 10-2 "Spillerekkefølge i slagspill". Det er alt for mange som tar denne for bokstavelig, kanskje spesielt på green der de f.eks markerer ballen 30 cm fra hullet for å vente til alle de andre har puttet. Spill/slå når du er klar og gruppa sparer masse tid.
Tror i hvert fall det er skivebom å skylde bare på nybegynnere. Noen av de bruker sikkert også unødvendig lang tid, men av de jeg spiller med er det helt klart de med hcp 10-15 som er de verste.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Sakte spill

Post by eivaan »

vBildoy wrote:
eivaan wrote:Har sagt det mange ganger tidligere, nybegynnere burde trene mere på range, puttingreener osv. før de slipper ut på banen!! Få flere marshaller på banen, så ikke en sist sesong, og jeg spilte mange baner. Jeg er møkkalei av å stå å vente på tull, kan ikke bruke tid på å putte når de har brukt en haug med slag for å komme til greenen og ikke har mulighet for poeng!!! Jeg mener ting var bedre før med grøntkort systemet..Jeg mener også at det burde være forbud mot hunder på banen, ser ofte folk som har hunder som bjeffer, driter og skal koses med underveis!!! Hvis dette handler om å rekrutere grunnet økonomi, så er jeg mye heller villig til å betale mere for å spille.
Wow, her var det mye aggresjon som skulle ut. Er du samme typen som mener at du skulle hatt bilveiene for deg selv?
Jeg er selv rimelig fersk i golfsporten og en ting jeg angret på var at det gikk både sommer, høst og vår før jeg tok mot til meg og gikk ut på en bane for første gang. Man kan lære å treffe ball, riktig teknikk fra utslagssted osv på en range, men man kan ikke lære å spille golf med de utallige utfordringene en golfbane gir deg. Dette må læres på en bane.
Golf er en sport hvor man må forholde seg til andre (i og med at man enten spiller med andre i samme flight eller ferdes med andre på banen). Om man ikke tåler at det dukker opp folk på ulike nivåer er det strengt tatt ditt problem, og du bør finne deg en hobby hvor andre ikke "plager" deg. Samle på frimerker, gå på tur i fjellet eller lignende.
Ja hvis de kjører bil som de spiller golf...så ja gjerne...det ville spart oss mange liv ;) Jeg legger mye av skulda på klubbene og systemene som ikke er bra nok, jeg skjønner at man må trene for å bli god, men man bør ha "litt" grunnlag før man entrer banen...viktig å få med seg at folk venter bak, og slippe folk forbi..
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Sakte spill

Post by vBildoy »

Men slik trening får man ikke på driving rangen, den får man på en... nettopp. På en bane. Jeg er helt enig i at det er viktig å ta hensyn til andre spillere og å slippe forbi kan være en fin ting å gjøre der det passer. Dette er uansett noe vi ble opplært til på veien til golf og om enkelte ignorerer det så går det ikke på golfopplæring, men mangel på folkeskikk.
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Sakte spill

Post by yuran »

eivaan wrote:Hvis dette handler om å rekrutere grunnet økonomi, så er jeg mye heller villig til å betale mere for å spille.
Mtp at sporten allerede sliter med rekrutteringen så vil sporten dø ut om man følger den retorikken der.

Det finnes jo allerde baner med hcp-krav som f. eks. Oslo Golfklubb - går rundene så mye fortere der?
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Post Reply