Jakten på sesongen 2013

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by TheBigEasy »

Ting på gang i Sverige ihvertfall. Albatross har åpnet 9 hulls banen med sommergreener. Banen ligger utenfor Gøteborg. Grei bane. Har spilt den en gang.
http://www.albatrossgolf.se/se/medlem/banan/banstatus
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by kevin »

er ikke så mye som minner om vår i langtidsprognosene. Vi hadde -12 her i dag og det snakkes om mulig mars-rekord i innlandet for kulde til helga.
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by vBildoy »

Det meldes minusgrader på vestlandet så langt øyet ser. Eneste lyspunktet er storm sin helgevarsel. Melder 4-5 plussgrader palmehelgen. Lov å håpe på noe golf i påsken?
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by furu »

Liten tro på at det skjer noe før langt ut i april. Vintergolf kan du nok fremdeles spille et par steder - Meland, BJGK og Herdla. Til og med Sotra trenger nok en periode med bedre vær før de vurderer åpning.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by kevin »

Pøh, årets første gressbrann v/Meland har jo vært allerede iflg BT. Bare å åpne nå ;)

Virker som det skal snu litt fra tors-fre denne uka, får håpe på mildere værtype da.
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by apehest »

I fredrikstad er det meldt snø på onsdag :shock:
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by vBildoy »

furu wrote:Liten tro på at det skjer noe før langt ut i april. Vintergolf kan du nok fremdeles spille et par steder - Meland, BJGK og Herdla. Til og med Sotra trenger nok en periode med bedre vær før de vurderer åpning.
Enig med deg angående hovedbanen på Sotra. I fjor hadde jeg min første runde 15 april der. Men P&P banen var åpen fra starten av mars. Greit å starte sesongen med å stille inn wedgene.
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Drizzit »

Det store problemet nå er jo at det har vært dritkaldt siden starten av januar og ingenting snø.Dermed er det over meteren med tele i bakken.
Så selv om temperaturen skulle øke til 5+ varmegrader så vil det sikkert gå et par uker før greenene kan åpnes. Kanskje det kan gå fortere hvis det blir 8-10 varmegrader og regn....
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by furu »

Det skulle egentlig snu denne uken men været har ombestemt seg. Ser ut til å vare minst en uke til. I dag - snø!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by kevin »

Ser ikke bra ut nei. Fare for snø her også i morgen. Og temperaturer rundt 0 fremover. Men det er lysning i sikte. I sør-sverige skal temperaturen stige raskt etter 20.mars. Opp mot 8-10 grader iflg varselet. Kanskje er det et vårtegn....
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by TheBigEasy »

:D
Blir det litt varme om en ukes tid, så er det ihvertfall håp om å spille golf i slutten av påsken. Sånn Gøteborg ...ish eller der omkring.

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
Play your best.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by eivaan »

Blir vel sesongstart i mai i år...må snart pakke å dra fra dette møkkalandet for godt, sesong på 5 mnd blir for lite!!!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by kevin »

jepp,nå har man endret værmeldingen igjen. Kuldegrader så langt øye kan se, og tilogmed snø.... :(
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by goffy »

Faen så kaldt det var i dag da!!!!
Er dritt lei av å trene inne...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by kevin »

Jepp, -18 her når jeg stod opp i dag. Rene arktiske forhold. Men sola varmer godt utover dagen

Flott redegjørelse fra Meland Gk i dag. Estimert åpning 20.april skriver de, avhengig av været selvsagt.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Yorkie »

Det jeg sitter her og bekymrer meg over er at når jeg ser ut av vinduet er det strålende sol, og sånn har det vært de siste tre ukene og med minimalt med nedbør. Jeg håper jeg tar feil, men det kan jo være sånn at nå brukes alt det fine været opp, og alt vannet magasineres deroppe. Så snart temperaturen har stigi til smeltedenjævlasnøensomliggerpågolfbanene nivå kan det jo bety at det bare blir drittvær med pisse regn gjennom hele sesongen
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by kevin »

Hørte noe på radioen i dag om at det er forventet at våren kommer i mai. Hele april skulle være kald. Fikk ikke med meg hvem det var, sikkert snåsamannen eller en annen ekspert
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Kaffekannen »

kevin wrote:Hørte noe på radioen i dag om at det er forventet at våren kommer i mai. Hele april skulle være kald. Fikk ikke med meg hvem det var, sikkert snåsamannen eller en annen ekspert
Håper det var snåsamannen. Hans resultater på offentlig tipping er så dårlige at ren gjetting hadde truffet bedre. Fascinerende egentlig:???:


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by eivaan »

Yorkie wrote:Det jeg sitter her og bekymrer meg over er at når jeg ser ut av vinduet er det strålende sol, og sånn har det vært de siste tre ukene og med minimalt med nedbør. Jeg håper jeg tar feil, men det kan jo være sånn at nå brukes alt det fine været opp, og alt vannet magasineres deroppe. Så snart temperaturen har stigi til smeltedenjævlasnøensomliggerpågolfbanene nivå kan det jo bety at det bare blir drittvær med pisse regn gjennom hele sesongen

Kjenner jeg blir syk av dette..i fjor var det 23 grader i skyggen på Bjaavann i midten av mars, i år ligger det 1 meter snø og tele langt faen i vold..tipper åpning i slutten av april!!!! Trodde jeg skulle komme hjem fra Spania til trening på rangen en ukes tid og så på banen...argh!!!!
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Drizzit »

kevin wrote:Hørte noe på radioen i dag om at det er forventet at våren kommer i mai. Hele april skulle være kald. Fikk ikke med meg hvem det var, sikkert snåsamannen eller en annen ekspert
Kan være noen som refererte til denne: http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel. ... d=10114558

Ser jævlig dårlig ut for sesongstarten.. :evil:
Post Reply