Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Masters

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by halvorsen84 »

pkasnes wrote:Kjøpte tilgang til viaplay søndagen i fjor. Da kuttet de sendingen rett før omspillet. Ingen beklagelse da jeg klaget. Heldigvis hadde jeg SVT i HD. Ser heller søndagen i stream enn å kjøpe via viaplay.
Jeg klaget også. Fikk beklagelse, refundert beløpet, og en gratiskode jeg kunne bruke senere. :lol:
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by kevin »

og nå sa Kracht direkte på tv at det IKKE er avklart hvilken kanal Masters skal gå på. De er virkelig amatører på informasjon! Da var det vel Haugsrud tweetet tidligere i uka, at de skulle sende på viasat golf. Grrr :twisted:
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by Kaffekannen »

kevin wrote:og nå sa Kracht direkte på tv at det IKKE er avklart hvilken kanal Masters skal gå på. De er virkelig amatører på informasjon! Da var det vel Haugsrud tweetet tidligere i uka, at de skulle sende på viasat golf. Grrr :twisted:
Hmm, var det i chatten jeg sa at Haugerud garantert ikke hadde peiling? Og jeg som hadde tenkt å quote meg selv:grin:

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by kevin »

Haugsrud gjentok seg selv i helga, men så plutselig modererte han seg. Tror ikke jeg ble noe klokere, og har ikke funnet noen offisiell info om det. Ramnefjell skriver på sin side at det blir på Viasat golf, med Haugsrud som referanse.....altså vi er like langt ;)

Kanskje Golferen.no kan følge opp mot Viasat igjen?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by furu »

Jeg kontaktet Viasats presseansvarlig. De skal komme med en offisiell pressemelding. Ingen uttalelser før det.
Instagram @christianfuru
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by Jan E. Espelid »

Jeg var i telefonkontakt med Viasats pressesjef på torsdag, og kan bekrefte det Furu sier. Det ble sagt at pressemeldingen var "rett rundt hjørnet", det var bare noen få rettighetsspørsmål som måtte avklares.

Det med avklaring av rettigheter kan tyde på at Per Haugsruds uttalelse om at det blir Viasat Golf kan være riktig. Pressesjefen ville verken bekrefte eller avkrefte Haugsruds uttalelse.
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by Jan E. Espelid »

Da er det heldigvis bekreftet: Det blir sending fra The Masters på Viasat Golf samt på Viaplay: http://www.golferen.no/wip4/det-blir-ma ... id=2119782

Bra!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by kevin »

Kjempebra :D

leser at de ikke var happy med at kommentatorene har gått ut og skapt litt rot. Enig i det, men ledelsen i Viasat har nå skapt denne situasjonen fra start av. Kunne jo vært unngått om de hadde gjort litt bedre forarbeid, før de gikk ut og sa at de hadde rettighetene, men skulle sende på Viasat sport.

men igjen, veldig bra at det blir sendinger på Viasat golf og på Viaplay
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by Golffreak »

Det er jo bra, men er jo en kjempenedtur at forpulte Get fremdeles ikke har Viasat golf HD men kun sender i SD! Viasat sport HD har jo også sluttet å sende golf, så nå er det bare stusselige bilder på golf-sendingene...

Blir Masters på SVT HD uansett, ser jo ikke på kornete bilder når det produseres sylskarpt over dammen. Får få med borettslaget på å bytte til Altibox, men leser at mange er misfornøyde med Viken Fibernett? Noen som har erfaringer med dem? Er jo bare dem som leverer Altibox i Oslo...

Alt skal være så forbanna vanskelig fordi de forpulte distributørene kødder det til, skulle vært mulig å "røsket" litt opp i den bransjen der. Viaplay er dessverre ikke et alternativ da jeg har sett at det er relativt ustabilt (og kutter sendingen når den oppsatte tiden er utgått, slik at man misser play-off etc..). Jeg orker ikke mer irritasjon, vil bare være kunde hvor de tilbyr det jeg vil ha og selvsagt tilbyr hva som er tilgjengelig i markedet.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Khet
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 25 Jul 2012, 23:28
Hcp: 23

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by Khet »

Golffreak wrote:Det er jo bra, men er jo en kjempenedtur at forpulte Get fremdeles ikke har Viasat golf HD men kun sender i SD! Viasat sport HD har jo også sluttet å sende golf, så nå er det bare stusselige bilder på golf-sendingene...

Blir Masters på SVT HD uansett, ser jo ikke på kornete bilder når det produseres sylskarpt over dammen. Får få med borettslaget på å bytte til Altibox, men leser at mange er misfornøyde med Viken Fibernett? Noen som har erfaringer med dem? Er jo bare dem som leverer Altibox i Oslo...

Alt skal være så forbanna vanskelig fordi de forpulte distributørene kødder det til, skulle vært mulig å "røsket" litt opp i den bransjen der. Viaplay er dessverre ikke et alternativ da jeg har sett at det er relativt ustabilt (og kutter sendingen når den oppsatte tiden er utgått, slik at man misser play-off etc..). Jeg orker ikke mer irritasjon, vil bare være kunde hvor de tilbyr det jeg vil ha og selvsagt tilbyr hva som er tilgjengelig i markedet.
Hei, når det gjelder Viaplay og play-off; se svar fra Viaplay under (forhåpentligvis er det fixet):

Takk for din mail.

På grunn av begrensede rettigheter har vi kun mulighet til å vise sportssendinger live, dvs. ikke i reprise.
Likevel er det nå mulig å pause og spole i direktesendte sportssendinger i inntil 4 timer etter sendingen har startet.

Vi bruker ihvertfall ha sendingene oppe i 4 timer men kan også være oppe lengre (6-8 timer).
Informasjon om hvor lenge sendingen er oppe finner man i beskrivelsen av sport sendingen på vår hjemmeside.

Men det virker som det du mener er at sendingen plukkes bort før den ekte sendingen er over da de har gått over planlagt sendingsavslutt?

Dette har vi nok fått bedre ordning på da vi holder oss mye mere oppdatert om når sendingen er over på ekte. Vi har folk som skal undersøke dette under hver sending slik at våre kunder får se hele sendingen fra begynnelsen til slutten.

Et eksempel er en Golf sending for noen uker siden om jeg husker rett. Denne fikk de avslutte og fortsette med neste dag (hvilket ikke var planert). Da fikk vi på viaplay ordne slik at alle våre kunder fikk se denne fortsettelsen dagen etter på viaplay også!
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by Zeph »

Nokon som har hatt kontakt med Viasat om manglande engelsk språk på HD-kanalen? SD-versjonen fungerer fint, men HD-versjonen har aldri hatt engelsk tale. Det er stort sett norsk eller svensk.

Eg ser heller på SD-kanalen med engelsk enn HD med norsk, men det er svært irriterande å ikkje sjå HD når ein kan.
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by madde »

For de som ikke MÅ ha HD kan wiziwig.tv benyttes for alle turneringer gjennom året
Noen ganger finner man torrentstreams som holder HD kvalitet, men som regel er det Flash og typ 480p

Det holder mer enn nok for meg. Og ikke minst slipper du tåpelige norske kommentatorer ;)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by Goggskolt »

Jeg har ingen problemer med å få engelske eller svenske kommentatorer på Viasat Golf HD. Har kanalen gjennom Altibox. Går inn i setup'en på hovedmenyen og innstillingene der. Velger engelsk som primærspråk, og vips, engelske kommentatorer på (nesten) alle Viasatkanaler, inkl HD-kanalen.
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by veggiss »

Goggskolt wrote:Jeg har ingen problemer med å få engelske eller svenske kommentatorer på Viasat Golf HD. Har kanalen gjennom Altibox. Går inn i setup'en på hovedmenyen og innstillingene der. Velger engelsk som primærspråk, og vips, engelske kommentatorer på (nesten) alle Viasatkanaler, inkl HD-kanalen.
Jøss...har de fått fikset det nå? Det må testes :D
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: Viasat Golf-kunder kan måtte betale ekstra for The Maste

Post by Peakation »

Goggskolt wrote:Jeg har ingen problemer med å få engelske eller svenske kommentatorer på Viasat Golf HD. Har kanalen gjennom Altibox. Går inn i setup'en på hovedmenyen og innstillingene der. Velger engelsk som primærspråk, og vips, engelske kommentatorer på (nesten) alle Viasatkanaler, inkl HD-kanalen.
Har gjort det samme på GET-boksen. Befrielse! :D
Post Reply