Kjøp av golfsett

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Kjøp av golfsett

Post by Owee87 »

hei!

Min bror skal begynne å spille golf denne sesongen. I den anledning trenger han selvsagt køller. Et alternativ han tenkte på er å kjøpe fra http://www.callawaygolfpreowned.com. Noen erfaringer med siden i forhold til kvalitet, levering og ekstra kostnader?

En annen mulighet for han er å vente til en utenlandsreise til Barcelona og Bali i midten av mai. Er det mye penger å spare?

Har også sjekket litt ut på golfstoreeurope. Hva med dette settet? http://www.golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=2374

Han ønsker ikke å betale mer enn 1500kr. Derfor tenker vi at det er bedre å kjøpe for eksempel et lite brukt jernsett enn et dårlig, nytt helsett for å få litt mer kvalitet for pengene.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Kjøp av golfsett

Post by LangJakke »

Ser at jernsettet du linker til er stiff. Høres vel litt skummelt ut å kjøpe til en nybegynner, uprøvd? Husk at det også tilkommer frakt og moms på disse golfkøllene, pluss gebyr for å få lov til å betale moms...
((1825+43)*1,25)+120= 2455,-
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by ShooterMacgavin »

Når det gjelder callawaypreowned.com har jeg ekstremt god erfaring.
Leveringstid er 2-3 dager levert på døra (golfstoreeurope ca 1 mnd.?). Det er ingen andre kostnader enn moms når de krysser landegrensene.

Har handlet der 5-6 ganger for venner og familie. Produktene har jeg alltid vært fornøyd med.
Har som regel kjøpt "good" eller "very good" og produktene har alltid vært som forventet eller bedre.

Jeg har ingen problemer med å anbefale denne webshoppen.

PS. De selger ikke bare Callaway, men også noen andre merker..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
Sending
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 Apr 2013, 00:02

Re: Kjøp av golfsett

Post by Sending »

Den siden vekket faktisk min interesse også. Hvor mye er det normalt i frakt der?
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by Owee87 »

Takk for svar dere!

Langjakke: Du har rett. Jeg blandet meg selv litt opp i dette, i og med at jeg trenger stiff.

ShooterMacgavin: Den bekreftelsen jeg trengte :) Har du forslag til et jernsett? Trenger absolutt ikke være Callaway. Eneste krav er at det ikke skal koste særlig mer enn 1500kr, regular skaft og lettspilte.

Et spørsmål: Jeg tenker jo at regular er logisk valg av skaft, men hvordan er Uniflex? Forstått det slik at dette kan passe for begge kjønn, men hva er forskjellen på uniflex og regular?

Søren, i går var det 20% på alle køller, men i dag er det vekke...
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Kjøp av golfsett

Post by sleggen »

har du sjekket finn.no? kan gjøre noen gode kupp der.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by Owee87 »

jeg fant for eksempel dette: http://www.callawaygolfpreowned.com/on/ ... /Cart-Show . Uniflex 6-PW til 270 dollar ( ca 1500). med True Temper M10 XP Steel skaft. Noen som kan si noe om dette skaftet? Ok sett til nybegynner?

Sleggen: Jeg snoker rundt litt på finn også nå, men synes det virker både safe og rimelig å kjøpe fra denne nettsiden.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by ShooterMacgavin »

Kjører jo dette tilbudet nå:
$30 Off Orders of $150 or more
$50 Off Orders of $200 or more
$100 Off Orders of $350 or more
Complete your order. Discounts will automatically apply to all orders prior to shipping.

Hva med:
RAZR X HL : http://www.callawaygolfpreowned.com/iro ... lt,pd.html eller
RAZR X : http://www.callawaygolfpreowned.com/iro ... lt,pd.html
Norsk Golf / Furu wrote: http://www.norskgolf.no/node/3157
Image

Siste nyhet i 2012 er HL. High Launch sier alt om hva målet er - å få ballen trygt og godt opp i luften. Her er det veldig mye masse nede, bak og ut på sidene på køllehodet. Ekstremt tilgivende selvsagt. Hensikten med vektfordelingen er å gi de dårlige balltreffene langt nede på køllehodet sjansen til å overleve. Det er også mye offset i HL. Alt har selvsagt sin hensikt, de er ment å være ekstremt lettspilte jern.



De lykkes også med det, HL har høy ballbane og minner nesten litt om en hybrid. Dette er supert for nybegynnere og seniorgolfere. Callaway og HL treffer målgruppen svært godt med sine «Super Game Improvement» jern. 44 graders PW ser ut til å være den nye standarden så jeg slutter etter hvert å poengtere det, men også her må man altså tenke litt på hvilke wedger man velger. Det blir mer aktuelt for de nevnte gruppene jeg mener at HL henvender seg til siden de gjerne ikke tenker så mye på dette med gap, sand og lob wedge. En nybegynner kjøper seg kanskje et jernsett og en sand wedge på 56 grader. En 12 graders forskjell fra PW til SW er mye, GW på 49 grader i HL er et greit valg å fylle hullet med.



HL kan også bestilles som kombosett med HL hybriden. Vi har hatt denne til test og den kan absolutt anbefales.
+ Treffer perfekt for målgruppen.
+ Ekstremt tilgivende.
+ God lenge.

- Kunne vært litt mer «nøytral» i de korte jernene.
- Settet burde tilbys som 5-GW som standard, ikke 4-PW.

Veiledende pris på Razr X HL 4-PW med stålskaft er 4.995,-.
Last edited by ShooterMacgavin on 16 Apr 2013, 11:20, edited 1 time in total.
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by Owee87 »

ja, jeg så det nå. Fant Razr X HL i Uniflex i kategorien "very good" til 305 $. Men i og med at Razr black kostet 360 så er det da 100$ dollar i avslag. Men kan jo kjøpe litt ekstra stash for å få det avslaget :) Som for eksempel en bag og/eller putter.
Mener du at Razr X HL er et bedre sett enn Razr Black? Har ikke gjort så mye research selv, men ser jo informasjonen til settet om at de er veldig lettspilte. Kan du foreslå en ok putter fra den siden til bra pris? :) La oss si maks 50 $
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by ShooterMacgavin »

Jeg er ingen ekspert på disse jerna, muligens Furu har noe å komme med.
HL = High Launch, som kan være en stor fordel for en nybegynner...

Se litt på denne linken, http://www.norskgolf.no/node/3157 og/eller google litt..

Bag blir veldig mye dyrer mtp frakt...hva med baller, skjorter ,capser, hansker osv..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
pow
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 15 Apr 2013, 13:39

Re: Kjøp av golfsett

Post by pow »

Du ender fort opp med å "brenne" ganske mye på både frakt og moms inn.
Kjøper du for eksempel et golfsett til 300 dollar, frakten på ca 70 får du en moms på 550kr pluss en fortollingsavgift på etpar hundre. Da er du oppe i nesten 3000kr.
En kan som regel gange prisen i dollar med 10 så får en hva det koster ca totalt sett. Kjøpte er Razr X HL sett ifjor til 3000kr på XXL, så man kan få gode priser i norge også.
http://www.Rockbottomgolf.com har jeg handlet mye på, de selger mye restparti og gamle modeller til ganske gunstige priser.
User avatar
Sending
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 Apr 2013, 00:02

Re: Kjøp av golfsett

Post by Sending »

Owee87 wrote:jeg fant for eksempel dette: http://www.callawaygolfpreowned.com/on/ ... /Cart-Show . Uniflex 6-PW til 270 dollar ( ca 1500). med True Temper M10 XP Steel skaft. Noen som kan si noe om dette skaftet? Ok sett til nybegynner?
Jeg lurer også litt på dette Uniflex greiene :roll:
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by Owee87 »

Takk for hjelpa Macgavin! Skal gå litt i tenkeboksen før vi eventuelt bestemmer oss i kveld. Av din erfaring, hvor mye kommer moms og frakten på?

Pow: Tusen takk for tipset ditt. Skal ta dette med i vurderingen. Hadde inntrykk av at de ekstra kostnadene ikke var så høye som du nevner.

Hvordan er det med ekstra utgifter ved kjøp fra Rockbottomgolf?
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by ShooterMacgavin »

Shipping er ca 65 USD.
Tollgebyrene er noe lavere da det er FEDEX som sender..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
pow
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 15 Apr 2013, 13:39

Re: Kjøp av golfsett

Post by pow »

http://www.toll.no/templates_TAD/Import ... ?id=153564 er en bra lenke for å regne ut hva totalprisen blir for innføring. Vær oppmerksom på at fraktselskapet tar en avgift for fortollingen som ikke kommer opp her, som regel kommer denne på 200kr ca.

Rockbottom tar $71,99 i frakt for et køllesett. Hvis man legger ting inn i handlekurven kan man sjekke hva de tar i frakt for det du vurderer å kjøpe. Jeg handler som oftest kun Drivere, puttere og og hybrider der. Hvis man følger med kan man få svært gode priser på køller som er fjorårsmodeller eller gamlere. Kjøpte en putter og diverse annet nå under masters, da hadde de 15% i tillegg til de gode prisene på alt :)
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by TheBigEasy »

Jeg kjøpte Razr X Black jern i vinter. Uniflex. Jeg er meget godt fornøyd med dem. Men de er nok i kategorien GI (Game Improvement). Mest hjelp å få er det SGI køllene for nybegynnere og da er jo Razr X HL som Shooter foreslå et utmerket valg.
Hvis du er klar for litt auksjon, så er det mye til salgs på ebay. Jeg kjøpe fra Golfetail (shop på ebay) og fikk Black jerna (6-AW) for ca 200$. Da jeg kjøpte var det flere som gikk i området 200-250 $. Med frakt/mva/gebyr vil vel køllene være i Norge for ca 2-2500.
Denne ligger ute nå på ebay bl.a. :
http://www.ebay.com/itm/Callaway-Golf-R ... 43bafa6520
Play your best.
User avatar
Sending
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 Apr 2013, 00:02

Re: Kjøp av golfsett

Post by Sending »

http://www.ebay.com/itm/Callaway-RAZR-X ... 33817008c0

Grei pris på denne auksjonen foreløpig :)
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by ShooterMacgavin »

heng deg på den auksjonen.. :)
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
Sending
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 Apr 2013, 00:02

Re: Kjøp av golfsett

Post by Sending »

Im in :)
Leder på 320 $
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Kjøp av golfsett

Post by Owee87 »

BigEasy: Det Razr X settet er jo absolutt en mulighet. Ser at prisen er foreløpig på 227 + 70 med frakt. Altså 300 $ som er ca 1750 norske kr. I følge importkalkulatoren til tollvesenet vil prisen etter fortolling bli på ca 2150. Er dette reelt? Ser at du betalte en del mer ekstra. Har jeg glemt en avgift? :D

Sending: Vant du budrunden? :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Post Reply