Armer

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Armer

Post by Pepto »

Siden jeg er links spiller så formulerer jeg meg på linksmåte. For at regular spillere i det hele tatt skal skjønne hva jeg snakker om så er en innføring på hva som bør gjøres med denne teksten under.

1. Start Word
2. Kopier teksten herfra og lim inn i nytt tomt worddokument.
3. Benytt hurtigtast Ctrl+h (søk og erstatt)
4. Erstatt høyre med venstre

Er det så forbanna viktig å holde høyre arm rett i backswing. Så sant ikke høyre albue er det første som knekker i backswingen.

Etter hva jeg har skjønt så vil ikke strak høyre arm gi faktisk økning i tempo, eller impact. Det viktigste er vel at armen er strak ved impact eller i hvertfall 2/3 av nedsvingen. En liten knekk i høyre albue vil vel egentlig gi en litt mer trykk i nedsvingen, men kanskje kunne gi mer ustabilitet i selve svingen. Triceps vil jobbe litt mer, og fjerne litt trøkk fra ryggen og skuldre siden jeg vil tro å force en strak høyre arm vil kunne gjøre mer skade her.

Som dere skjønner har ikke jeg strak høyrearm, men den er heller ikke så jævla bøyd heller. Uten å knekke litt kommer jeg meg ikke parallelt på toppen av svingen.

Er det slik at denna gamle skrotten må øke bevegligheten slik at jeg klarer å kjøre en rett høyrearm

Jeg slicer akkurat passe dritmye innimellom og det tror jeg kan ha litt sammenheng med dette. For ellers så er svingen flawless.

Forøvrig.... I England er det høyrekjøring når det er snakk om motorvogn.
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Armer

Post by yuran »

Jeg sliter med det samme og har egentlig nettopp oppdaget denne defekten i svingen min selv. Prøver å ha rettere venstrearm nå uten å låse albueleddet. Når jeg kjenner at albuen begynner å gi etter på toppen av baksvingen så er det fordi kroppen ikke vil mer og da er det på tide å starte nedsvingen. Tempoet er noe uvant (raskere enn tidligere) og jeg har egentlig kun hatt én runde hvor det har vært full klaff etter at jeg nylig satte fokus på dette 'problemet', men når jeg treffer nå så bruker jeg mye mindre krefter og treffer langt renere enn tidligere.

Beklager at jeg ikke har noe særlig faglig utover egen erfaring :) Så en video angående dette med instruktøren Mark Crossfield, og han mente det ikke nødvendigvis var så viktig med helt strak arm, dvs svak bøyning er greit, og at amatørgolfere fint kan klare seg godt uten å tenke altfor mye på dette.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Post Reply