Drøbak GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Drøbak GK

Post by kevin »

Spillte Drøbak i går. Hadde sjekket ut værmeldinga i forkant og rett før jeg reiste,og det så ut som det skulle være noen regnbyger men opphold også. For å si det sånn,det ble en meget våt fornøyelse. Det regnet konstant fra før vi starta til etter at vi var ferdig,eller et nesten opphold på hull 10-12 med kun få dråper.

Banen har fått mye skryt i år så forventningene var ganske store,liker jo banen fra tidligere år.
Teestedene var fine,også de som er bygd om(noen som vet hvorfor de ble endret?)
Greenene var korte,passe raske,grønne og fine. Men fairwayene var ikke så bra som forventet. Nå har det riktig nok vært lang tids tørke,så at de er "brune" noen steder er helt ok. Men synes at noen av de var litt rufsete med varierende vekst,men de fleste var bra.Noen av de ble ganske våte i går og det ble mye tilfeldig vann rundt omkring. Men sammenlignet med hjemmebanen min var de langt unna å være like bra. Bunkerne er alltid bra på Drøbak,mye sand og herlig å slå fra. Men synes at det å være 7 ganger i greenside bunker er litt mye :lol: Men kom flott opp hver gang.

Ellers så ble det litt for vått til å spille i går,grepene ble utrolig glatte,ballen rulla nesten ikke på fairway..ble mer vannsprett. Men det er vel lite banens feil,heller det elendige værets skyld. Og yr.no som meldte ganske feil....igjen :twisted:
User avatar
East
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 123
Joined: 02 Jan 2009, 16:43
Location: Oslo

Re: Drøbak GK

Post by East »

de fleste tee-stedene Drøbak burde vært skiftet. de er ikke flate lengre, lite gress på endel osv. det kostet 500.000 å bytte de tre som nå er skiftet, men det kommer nok flere nye til neste sesong.

Så tørr som den banen har vært den siste tiden så må det bli overvann når regnet kommer. hatt fantastisk lengde på utslagene de siste ukene- sykt mye rull.
East

Hcp: 11,6 pr. 1. jan. NÅ: 10,1
I Baggen:
Driver: Titleist 909D3 (9,5)
Wood: Titleist 909F3 (15)
Hybrid: Cobra baffler (18)
Jern: KZG Cavity Back III (4-PW)
Wedger: Titleist SM, 52,56,60
Putter: Scotty Cameron, SS Newport 1,5
Ball: Pro V1X
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Drøbak GK

Post by Mats »

Banen er i meget god stand nå. Tørre og tildels harde fairways med mye rull. Greenene er lynkjappe, luftet og dresset.

Bare synd spillet mitt var bånn i bøtta, fikk ikke mye glede av forholdene. Puttet vel for birdie 2 (!) ganger i dag :(
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Drøbak GK

Post by Solaar »

Spilte på Drøbak forrige helg. Banen er i fin stand med meget gode greener å putte på, de er litt harde og vanskelig å få stopp på men overflaten er veldig god!
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Drøbak GK

Post by Mats »

Er vel litt bedre nå som det har kommet nedbør? Er neimen ikke sikker på hva jeg liker best av bløte og harde greener, tror jeg liker de litt bløte og med jevn rull + passe hastighet. er ikke noe moro når innspill med 9-jernet bare triller av parketten :D
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Drøbak GK

Post by Solaar »

Foretrekker de bløte selv. Nes sine greener var veldig bra for oss som liker det :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Drøbak GK

Post by sumo »

spilte 18 på drøbak idag. fantastiske greener som sto til forventingene.
fairwayene derimot er en annen sak. tror seriøst det er noe av det dårligste jeg har vært borti egentlig..absolutt alle fairwayene led av svidd og tørt gress.
de var harde og ga god rull, men de skal da være grønne jevnt over......
bunkerne ja. de var særdeles flotte. store og hvite, helt perfekte :D
de siste tre hullene var det et par karer som slang seg på. han ene var tilfeldigvis greenkeeperen der, så jeg fikk roset arbeidet hans opp i skyene, hehe.

gikk forøvrig på 36 poeng idag, så jeg spilte ihvertfall på hcp mitt, om ikke annet :D

skal absolutt besøkes igjen. får bare håpe de får forbedret fairwayene litt.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Drøbak GK

Post by kevin »

Spillte Drøbak i dag i strålende høstvær. De skal arrangere finale i Norgescup til helgen og det jobbes mye på banen. Mange av greenbunkerne får påfyll av sand,det rakes og veltes.

Fairways: et par stk som var litt bløte etter en regntung periode,men stort sett veldig bra. Klippes nok ned bittelitt til før helgen
Greener: flotte,tette,jevne og veldig bra hastighet. Har aldri vært så raske når jeg har vært der før. De har nok jobbet hardt med de i det siste,og de blir nok enda vassere til helga
Bunkere: mange for som sagt påfyll av sand og det jobbes hardt med de
Rough: ikke så veldig høy,men utenfor first cut er det ganske saftig og ballen "gjemmer" seg godt

For de som bor på Østlandet så er Drøbak absolutt å anbefale denne og neste uka,da er nok banen på sitt beste pga NC.

Brukte Viasat golf card og går man ut mellom 11 og 14 på hverdager,så betaler man kun 240,- Et røverkjøp :D
Post Reply