Trallebag

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Larsen
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 08 Mar 2013, 16:29
Hcp: 19

Trallebag

Post by Larsen »

Hei, jeg vurderer å skaffe meg en trallebag. Jeg har kun brukt stand bag og har egentlig aldri vurdert trallebag før. Men nå har jeg begynt å bruke en tralle pga slitasje på rygg og skuldre. Så hvorfor ikke kjøpe seg en trallebag også? Men så lurer jeg på om jeg virkelig trenger det. Jeg fant denne:http://onlinegolf.no/golfbagger/tralleb ... lebag.html Må si jeg ble ganske fristet for å gå for den. Men det virker litt overkill med en så stor og fin bag, hehe :) Hva er det folk her inne bruker? Hva mener dere er best? (for deres bruk) Negative og poisitive sider med trallebag? Jeg klarer meg fint med baggen eg har nå, men kunne godt tenkt meg mer plass og lommer, hadde også våre greit om den tåler litt mer vann.
I baggen:
Mizuno JPX 825 Driver 10,5 loft
Cobra Amp Cell 3-4 Fairwaywood
Mizuno JPX 825 Hybrid
Mizuno JPX 825 Pro PW-4
Callaway Mack Daddy 2 - 50, 56 (Tour Grind) og 60 grader
Odyssey Metal-X #1 putter
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Trallebag

Post by DuffyDuck »

Trallebag er fint, men er mer bekymret på gapet du har mellom pw og sw. 11 grader!! ;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Trallebag

Post by kevin »

Har en Ogio bærebag som jeg bruker på tralla. Funker greit nok det
User avatar
Larsen
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 08 Mar 2013, 16:29
Hcp: 19

Re: Trallebag

Post by Larsen »

DuffyDuck wrote:Trallebag er fint, men er mer bekymret på gapet du har mellom pw og sw. 11 grader!! ;)
Hehe, har fungert greit på banen jeg spiller på. Men har tenkt å skaffe meg en gap wedge en eller annen gang :) Må også skifte ut 56 graderen snart.
I baggen:
Mizuno JPX 825 Driver 10,5 loft
Cobra Amp Cell 3-4 Fairwaywood
Mizuno JPX 825 Hybrid
Mizuno JPX 825 Pro PW-4
Callaway Mack Daddy 2 - 50, 56 (Tour Grind) og 60 grader
Odyssey Metal-X #1 putter
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Trallebag

Post by Yorkie »

Har som Kevin en ogio bærebag som fungerer fint på tralle, og jeg har en Go trallebag som også fungerer fint på tralle

Jeg bruker omtrent aldri trallebaggen mer, blir litt sånn at jeg bærer innimellom og triller innimellom, og da blir det ett styr å flytte frem og tilbake, og så glemmer man ett eller annet i den ene bagen når man trenger det...

Dog, trallebaggen passer fint i boden, kjekt å ha ett sted å oppbevare feilkjøpte kølller og puttere osv :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Trallebag

Post by CharlieB »

Trallebag er fint de gangene du skal spille turnering i skikkelig vestlandsvær på høsten. Da trengs det litt ekstra regntøy og annet utstyr for å holde ut. Sånn ellers så pleier jeg bare å hive bærebaggen på tralla de gangene jeg skal trille.

I år så har trallebaggen vært ett fint stativ for gammle puttere og drivere.....
Erico22
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 26 Nov 2013, 19:59

Re: Trallebag

Post by Erico22 »

Klart at tralle sparer rygg og trallebag gir plass til ekstra klær etc. Mener produsenter som har bagger som hovedprodukt holder en høyere kvalitet på bagene. Glidelåser holder lenger og stoffet er bedre. Ogio og Sun mountain har fine bager. Sun har også nå kommet med vanntette bager (H2O).
heimsol
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Jun 2013, 22:07

Re: Trallebag

Post by heimsol »

Kjekt med tralle, men de tar mye plass i bagasjerommet.......
Men man har bare en rygg... ;)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Trallebag

Post by veggiss »

heimsol wrote: Men man har bare en rygg... ;)
Nettopp, enda en grunn til å bære baggen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply