Driver VS Driver

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Driver VS Driver

Post by fsmkgolf »

Jeg har i noen sesonger spilt med Cobra ZL driver. Synes det har fungert helt greit men det er meget variabelt. I det ene øyeblikket ligger jeg jevnt på 200 - 220m rimelig kontrollert ( draw) I det neste er det 3W eller 3h som funker. Forstår jo at dette går på min egen sving og den er det jo bare å jobbe med. Så til saken. Har prøvd min kompis sin Nike Covert driver og den bare flyr avgårde rett som en snor ( altså ballen ). 225 - 245m ( vel og merke inne ) Kan det virkelig være så stor forskjell på disse djevelens instrument? Burde man prøve alle merker opp mot hverandre for å virkelig teste? Er det Nike Covert jeg skal ha når den føles helt utmerket på alle måter?

Er vel et uendelig tema men er allikevel interessert i råd da det snart er jul :-)
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Driver VS Driver

Post by furu »

Hvis det er Covert du skal ha så venter du litt og prøver for sikkerhets skyld 2.0 når den kommer :)

Det som funker for den ene funker ikke nødvendigvis for den andre. Det finnes ingen "beste driver på markedet". Få golfere tenker på de svært varierende egenskapene i både hode og skaft.

Ja - når du finner en driver som funker er det den du skal ha. Ikke tenk på merker, flex, loft ++++. Det eneste som teller er resultatet du får.
Instagram @christianfuru
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Driver VS Driver

Post by Lefthook »

Ja, her er det skreddersøm som gir resultater. Det har lite å si hva driveren heter.
BillyJoe
Rookie
Rookie
Posts: 31
Joined: 06 May 2012, 19:51

Re: Driver VS Driver

Post by BillyJoe »

Alle køller går som f... , særlig de nye til kamerater, inntil du kjøper en selv. Når våren kommer har svingen din endret seg slik at sliter med å treffe drivingrange med den Covert'en. Har vært ned den gata der noen gagner. Just sayin'....
Post Reply