PgaTour 2014!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: PgaTour 2014!

Post by eivaan »

Freud wrote:Leser jeg dette riktig, så er det altså mye juks.
Leser riktig? Blir vel heller hvordan du tolker det du leser...at de i mange situasjoner kunne fullført er det vel ingen tvil om, men det er mye som spiller inn her. F.eks at man kjenner på noe som kan utløse/forverre en skade og dermed ødelegge for neste turnering/resten av sesongen ol. Jeg velger heller å tenke i den retning, og kan ikke umiddelbart se noe galt i det :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PgaTour 2014!

Post by furu »

De tar fri for å trene mens de samtidig er ute på grunn av skade. Med legeerklæring. Han sier det jo rett ut - for hver ekte skade er det tre falske. De utnytter et regelverk som er for snilt.

Samtidig kan man nok argumentere for at de faktisk ikke gjør noe galt siden de har alle godkjenninger på plass og følger reglene.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Tiger skal ikke spille Bay Hill denne uka, tar det pent med ryggen fortsatt. Nedtur
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: PgaTour 2014!

Post by TheBigEasy »

Det var kjipt. Da bør han vel få med seg en annen turnering (Shell Houston ?) før Masters ellers så blir det en ringrusten Tiger på Augusta. Hvis han i hele tatt kommer til start.
Spennende å se om "wanna be Tiger" P.Reed klarer å levere en ny topp turnering. Uansett blir det TV tid denne helga. Forrige uke var litt nedtur etter Blue Monster….
Play your best.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Freud »

Hvem er Tiger Woods? Jason Day skal ikke spille Bay Hill denne uken, p.g.a. skade. Kjipt og en nedtur.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

verdens beste mannlige golfspiller, og den mest viktige golferen for publikumsinteresseren og antall tv-tittere.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PgaTour 2014!

Post by furu »

Jason Days fravær blir nok notert i Manilla og Perth. Bortsett fra det - ikke noe spesielt. Misforstå meg rett, jeg syns han er strålende, men at Tiger er ute er krise for en turnering uansett størrelse.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PgaTour 2014!

Post by sirandrew214 »

TheBigEasy wrote:Det var kjipt. Da bør han vel få med seg en annen turnering (Shell Houston ?) før Masters ellers så blir det en ringrusten Tiger på Augusta. Hvis han i hele tatt kommer til start.
Spennende å se om "wanna be Tiger" P.Reed klarer å levere en ny topp turnering. Uansett blir det TV tid denne helga. Forrige uke var litt nedtur etter Blue Monster….
Jeg tviler på om han risikerer ryggen på det, men tror han stiller direkte i Masters. Han kjenner den banen godt, og ring-rusten forsvinner fort der, forhåpentligvis.
Hvis han stiller uka før risikerer han jo alt... Men hvem vet. :)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Freud »

Min lille spøk om Tiger er notert og kommentert, ser jeg.
Fra spøk til alvor: denne ensidige opptattheten og haussingen av Tiger er en skade for golfsporten. Han er nå 38 år, og har vel ennå 4-5 år igjen til han gir seg eller er på bratt vei nedover, what comes first. Eller enda mer sannsynlig, han gir seg allerede i år eller neste år, primært p.g.a. ryggproblemer. Han er ennå nr. 1 i verden, takket være flotte resultater i fjor. Den posisjonen mister han ganske snart. Spillet hans er ikke som det var. Er PGA og golfverdenen tjent med en Tiger i nedoverbakke, og vil han selv være vitne til det? Litt ydmykende for en så suveren spiller?
Uansett så er det bare noen få år til han er ute av dette sirkuset. Dersom hans nærvær i turneringer er så totalt avgjørende for golfinteressen, publikumsoppmøte og TV-inntekter, så har golfen et alvorlig problem. Uansett så må alle involverte begynne å forberede seg på neste tidsalder i proffgolfen: den uten Tiger.
Hvem skal bli det nye store trekkplasteret og sjarmøren og golfpromotoren? La oss håpe at det er flere enn bare èn.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PgaTour 2014!

Post by furu »

Henrik Stenson har noen gode år foran seg. Han er kongen av pressekonferanser.

Rory kan ta helt av og gjør trolig det i løpet av 2-3 år. Superpar med Caroline. Alt ligger til rette der, han skaper samme type engasjement som Tiger når han spiller. Ikke på samme nivå, men samme type.

Fowler kan bli veldig stor. I løpet av 2-3 år tror jeg vi vil se en stilforandring hos ham. Han blir mer "spiselig" for nærmest alle og vil skape enorm interesse.

De unge fremadstormende amerikanerne har gått samme skole som Webb Simpson. Det er mye kjipt og kjedelig. Da tror jeg heller på en underdog fra Sør-Amerika. PGA Latino kan bli gull verdt i løpet av 5+ år. Med enormt mange spansktalende i USA vil en slik spiller gå rett hjem hos sponsorer og tv. Vegas hadde det nesten. Villegas var enda litt nærmere storhet.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PgaTour 2014!

Post by Friedman »

Jeg ville satt sparepengene mine på Jordan Spieth hvis vi skal begynne å diskutere hvem som er the next one.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PgaTour 2014!

Post by furu »

Friedman wrote:Jeg ville satt sparepengene mine på Jordan Spieth hvis vi skal begynne å diskutere hvem som er the next one.
Penger og ranking - ja.
Verdens høyt elskede golfstjerne - nei.
Instagram @christianfuru
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Freud »

Furu har forstått meg riktig. Jeg spurte hvem som blir den høyt elskede, beundrede, sjarmerende og PR-messige storhet etter Tiger, ikke hvem som blir den beste golfspilleren. Det behøver ikke være samme person!
Jeg finner ingen. Rory er for "barnslig", Fowler uten sjarm, Stenson for kald, Scott for upersonlig, engelskmennene for distanserte, amerikanerne for stereotype. Håper på en spanjol.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PgaTour 2014!

Post by Friedman »

Freud wrote:Furu har forstått meg riktig. Jeg spurte hvem som blir den høyt elskede, beundrede, sjarmerende og PR-messige storhet etter Tiger, ikke hvem som blir den beste golfspilleren. Det behøver ikke være samme person!
Jeg finner ingen. Rory er for "barnslig", Fowler uten sjarm, Stenson for kald, Scott for upersonlig, engelskmennene for distanserte, amerikanerne for stereotype. Håper på en spanjol.
Det henger jo gjerne sammen. Uten penger, ranking og det faktum at han er tidenes beste spiller hadde jo ikke Tiger vært noen PR-messig storhet heller.
No laying up
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: PgaTour 2014!

Post by norrbaggen »

Freud wrote:Fowler uten sjarm
Hva mener du med sjarm? Utvikle gjerne.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Freud »

Jeg mener å huske at Tiger var en "PR-messig storhet" fra da han vant sin første PGA-turnering, som 21-åring. Han var bare 22 år da han vant sin første major (Masters). Han var et naturtalent, han hadde sjarm (et vinnende smil) og han var sort - altså en slags underdog eller outsider i utgangspunktet. I golf, den hvite overklassens sport! Amerikanerne elsker sånt. Alt dette gjorde at USA falt pladask for ham. En sånn type kommer aldri igjen. Faktoren "farvet" er jo allerede oppbrukt.

Fowlers "manglende sjarm" er åpenbar for meg. Mutt, og med en caps som er bare dum. Men det kan jo endre seg.

En ny Tiger må skille seg ut på ett eller flere områder. Må være et naturtalent, vinne på PGA allerede rundt 20 år, major noen få år senere, ha personlige egenskaper som tiltaler publikum, og ha "noe som de andre ikke har". Nytter ikke da med en som fullfører college først, det blir for prektig. Tiger avbrøt college etter 2 år, og satset alt på golfen.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PgaTour 2014!

Post by veggiss »

Herregud…jeg er enig med Freud her.

Går og skyter meg i trynet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

hva skal man med en ny Tiger når man allerede har en Tiger? Bare få orden på den ryggen igjen, så dunker han inn seier etter seier som i fjor
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Freud »

Helt enig, men før eller senere så er Tigers karriere over, eller så mye på hell at han ikke lenger regnes med i toppen. Jeg tror det skjer om 3-4 år, trolig før.
Diskusjonen her dreier seg om det finnes noen som kan overta tronen hans, ikke som verdens beste golfspiller nødvendigvis, men som det trekkplasteret PGA og golfen i USA trenger - ikke minst av økonomiske årsaker.
Den spilleren finnes ikke der ute, ennå, etter min mening. Skal han komme, så skjer det fra "out of nowhere", som et naturtalent i ung alder.

Hyggelig å høre at noen er enig med meg, men er det så ille da. Kommet i dårlig selskap?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Chesson Hadley er det nye store ;) Enda en som takker gud for sitt gode spill.....akkurat hva touren behøver
Post Reply