PgaTour 2014!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PgaTour 2014!

Post by furu »

Gud må ha helt vanvittig bra golfakademi. Får fram den ene etter den andre.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Snowman »

Jason Day dukket plutselig opp i bildet på Viasat Hockey istedenfor Viasat Golf. Sitter og ser på Rangers og Mats Z. borte mot Blue Jackets, og da de viste Jason Day på tribunen, fikk vi høre at han er gift med en Ohio-jente og kamerat med CBJ-backen James Wisniewski. Men han kunne visst like gjerne spilt golf i dag, for det var Mats & co som vant :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: PgaTour 2014!

Post by GunnarBull »

Interessant tema. Selv er jeg blant de som er sånn halvinteresserte i TV-golf, og sannsynligvis relativt representativ for gjennomsnittspublikummet. Tiger har noe helt spesielt som gjør enhver turnering mer spennende, selv når han ikke er helt i toppen.

Jeg er stort sett enig med Freud i karakteristikkene av de andre spillerne, så da er du ikke alene, veggiss ;-)

Jeg er også enig i at golfen har et imageproblem. Det er mange gode spillere, men de fleste er litt fargeløse. Ihvertfall i TV-ruta, aom er det vi snakker om her. Jeg er redd for at golfinteressen vil synke hvis Tiger forsvinner. Det vil nok dukke opp nye profiler, men en mediamagnet ala Tigers format er nok ikke særlig sannsynlig.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: PgaTour 2014!

Post by norrbaggen »

Att vi skal få se en ny Tiger er bare å glemme. Ingen kommer at dominere golfen som han gjorde. Ikke innom øverskådelig fremtid i alle fall.

Angåene karakteristikkene fra Freud så er vel ikke de galne. Syntes bare det var intressant med betegningen sjarm på Fowler. Syns vel ikke heller
at Fowler er sjarmig men han er en helsympatisk fyr og ikke uten grunn en av det mest likte på touren av sine konkurrenter. En som skiller seg ut, dessverre
er han for dårlig. Hvilke spillere er sjarmige på touren? Snedeker, Gainey? Finns sikkert noen som mener at Simpson er sjarmig.

Når Tiger slo gjennom trudde man at det skulle vare starten på en ny "svart" era innom golfen. Han skulle lokke svarte spillere til golfen, har ikke sett noen enda på alvor. Kommer
det en "sort bølge" noen gang?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Snowman »

Stikkordet kan gjerne være RIVALISERING. Hvordan? Jo, at det ikke nødvendigvis må være den ene store Tiger for å skape topp interesse, men i stedet to markante rivaler som skiller publikum i to leire.

Til og med tennis, hvor det bare er to spillere i aksjon på finaledagene, har i perioder levd stort på et sånt fenomen. I ny tid tenker man jo først på Nadal og Federer, men det jeg husker aller best var Borg og McEnroe. Der kom også USA/Europa-dimensjonen inn, i tillegg til de veldig ulike personlighetene, og jeg har aldri sett mer tennis enn da det var rivaliseringen mellom de to.

Hva med golf? Jo, da må mest av alt to stykker skille seg ut, slik at de blir tydelige rivaler, på et stabilt høyt nivå over de andre. Og så kan noen like den ene og noen like den andre, og så ser vi TV, og så diskuterer vi, det skal jeg love dere!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Jeg tror heller ikke det kommer noen som Tiger. Da han kom ut var han en helt annen type enn de andre. Slo griselangt og lengre enn de fleste. Han var en av de første som virkelig la vekt på fysisk trening. Over tid har de andre gjort mye av det samme. Veldig mange trener mye fysikk, mange slår lengre enn Tiger og mange slår like langt. Mye annet har også endret seg. Det er et jevnt høyt nivå, hvor det er vanskelig å virkelig stikke ifra. Det skjer i enkelte turneringer, men ikke ofte.

Sånn sett er det jo litt morsomt med en cocky P.Reed. Han har vunnet 3 turneringer i samme år, og kan vinne igjen. Det har han gjort før han er 24 år og det har kun et fåtall gjort før han. Så spørs det bare om folk svelger stilen hans, eller om han kanskje modererer seg.

Når det gjelder afro-amerikanere er det ikke mange av de. Joseph Bramlett er vel den eneste i nyere tid som har kommet seg opp på touren og levert brukbare resultater. Kvalet inn i 2011, men spiller web,com tour nå

Det bør helst komme noen profiler igjen snart som GB er inne på, noen som stikker seg ut og byr på seg selv. Men også spillere som gjør det uventede. Som spiller aggressivt og våger å stikke haka fram.

USA har hatt noen fryktelig gode typer som har kommet opp fra college-systemet, som Spieth, Uihlein, Cantlay, Koepka m.fl. Men de er ikke veldig fargerike.

Duellene mellom Tiger og Phil var det mange av tidligere. Eller Tiger og Vijay. Nike har prøvd å fremstille en duell mellom Rory og Tiger. Greia er at disse spiller veldig sjelden mot hverandre på søndagene.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: PgaTour 2014!

Post by TheBigEasy »

Andrew Loupe og Kevin Na i topp striden av lista før søndag. Vel, det blir for drøyt. Er vel noe fotball man kan se på…..
"If every guy on the Tour played like him I would quit announcing." - Johnny Miller on Andrew Loupe's lengthy pre-shot routine
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Na kommer til å få kjeft av en frittalende Perez i dag, om han ikke får opp farten. Ble heldigvis ikke Na og Loupe i samme gruppe. Da hadde senket hele tidsplanen sammen.

Loupe sammen med Bradley hadde vært noe. Frem og tilbake, frem og tilbake.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Freud »

Det er slik det kommer til å bli fremover, ja i mange år. Ny, anonym (i dobbelt forstand) vinner hver uke. Like godt å venne seg til det.
Blir spennende å se hvordan dette påvirker oppmerksomhet, publikumsoppslutning, penger, TV-reklame o.l. i USA. Og andre land for den saks skyld.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Om Bowditch vinner i dag vil det være en bra historie. En historie om en skikkelig "comeback-kid". Alle elsker sånne historier
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Australieren holdt unna og sikret seg seieren og dermed en plass i Masters også

Denne uka har det vært mye snakk om sakte spill og muligheter for å få straffeslag. Folk har ventet på at spillere som Loupe og Na skulle få slik straff. Men det skjedde ikke, til tross for at en spiller som Loupe ofte brukte opp mot 1.5min eller mer, hver gang det var hans tur å slå. Altså langt over grensa på 40 sekunder. Keegan Bradley har møtt sin overmann i dårlig pre-shot rutine.

Na derimot klarte å dra på seg straffeslag for noe helt annet. "Testing the sand" i bunker. Han ville ikke godta straffen først, men det hjalp ikke protestere.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: PgaTour 2014!

Post by TheBigEasy »

Flott at Bowditch vant. Litt av en type og med "eyebrows as thick as the first cut of rough", ifølge Golf Digest.
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Tiger er ute av Masters.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: PgaTour 2014!

Post by norrbaggen »

kevin wrote:Tiger er ute av Masters.
Extremt trist :cry:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Jepp, det er et stort tap for turneringen.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PgaTour 2014!

Post by furu »

I går la noen ut en falsk bloggpost om at Tiger skulle opereres etter Masters og gikk glipp av resten av sesongen. Og så kommer denne nyheten i dag. Litt merkelig faktisk.

Masters er nå offisielt 50% kjedeligere.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PgaTour 2014!

Post by sirandrew214 »

Føkk!! http://www.pgatour.com/news/2014/04/01/ ... sters.html
Det er vel ikke 1. april-spøk, selv om jeg håper det...
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Freud »

For meg gjør det ingenting. Han er kjedelig, og han spiller ikke så bra lenger. Skjønner ikke hylekoret. Mannen har zero sjarm, og har i år vist seg som en middelmådig spiller. Så hva er det dere vil savne? Det sure trynet?
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PgaTour 2014!

Post by CharlieB »

sirandrew214 wrote:Føkk!! http://www.pgatour.com/news/2014/04/01/ ... sters.html
Det er vel ikke 1. april-spøk, selv om jeg håper det...

+1


Sent from my iPhone using Tapatalk
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PgaTour 2014!

Post by sirandrew214 »

Der kom en av grunnene til at du er på min "blokkeringsliste" Freud. Samme pissprat som du kom med på golfsiden.com, og du fortsetter i samme stil her. Hadde egentlig tenkt å forbigå deg i stillhet, men du trigger et eller annet i meg som gjør at jeg ikke klarer å holde kjeft. Faen.
Post Reply