LPGA 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA 2014

Post by Freud »

MICHELLE WIE!
P.g.a. hjemmepåske ble det anledning til å følge LPGA-turneringen på Hawaii. Der skiftet jeg totalt mening om Michelle Wie. En tilsynelatende evig "bortskjemt" fjortis er nå blitt 25 år, og hvilken spiller! Et utslag med 360 gr. swing, (nesten) med lengde som herrene, alltid midt i fairway, og et bra nærspill, med en puttestil som passer for henne i hvert fall. Viktigst for å få min sympati er at hun gir av seg selv på banen. Smilende og blid hele tiden, tar seg tid til å skrive autografer på vei mellom hull, tøyser med caddien, og ser helt avslappet ut. I motsetning til konkurrentene, som er mer innbitte og alvorlige. Selv da hun misset en put på under 1 m., klarte hun å ta det med et smil.
Nå er endelig Wie sprunget ut i full blomst, og det er bra for kvinnegolfen i USA. Hun er en vinner, i dobbelt forstand. Om et par år er hun nr. 1 i verden.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2014

Post by kevin »

Bra 1.runde av Tutta i natt. -2 og T12.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA 2014

Post by furu »

Så runden i natt. Hun slo veldig mange utrolig gode slag. Herlige innspill og glimrende på flere par 3 hull. Men hun var veldig forsiktig. Ned på kne for å plukke opp ballen. Beveget seg veldig rolig.

På 11 slapp hun driven ut til høyre og alt var trøbbel etter det. Lå i nedoverbakke i greenbunker og kom ikke ut. Satt putten for dobbel 2-3 meter for kort.

Hun hadde en utrolig god runde på gang, kjedelig med den triple.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2014

Post by kevin »

Ble en 72-runde i går og er T7. Spent på fortsettelsen i dag
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA 2014

Post by furu »

Fullstendig uforutsigbar turnering. Virker som om damene ikke blir helt klok på banen.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2014

Post by Snowman »

Akkurat nå er jo Lydia Ko på 1.plass og Stacy Lewis på 2.plass. Vil en sånn sluttstilling evt kunne bety at begge passerer Tutta på verdensrankingen? Skulle tro at i hvert fall Lewis da vil gå forbi(?).

... håper hun spiller seg oppover igjen nå da, med 27 hull igjen, så hun kan utfordre teten.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2014

Post by Snowman »

1 slag bak Stacy Lewis etter torsdagsrunden, 4 bak etter fredagsrunden, 15 bak etter lørdagsrunden. Kjipt og skuffende, men i det minste sparte det oss fra å se på TV natt til mandag. Hun får heller gå i toppen snart i en turnering som går i en gunstigere tidssone, så det blir gøy på TV om kvelden heller enn på natta:)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2014

Post by kevin »

Turnering på Las Colinas gc i Irving, Tx fra i dag.

sendingen begynner 1830 på Viasat golf. Suzann går ut kl.20 norsk tid.

Og Marita Engzelius spiller Symetra tour i Fort Myers denne uka
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2014

Post by kevin »

-5 i natt og rett i ledelse på Suzann :D
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2014

Post by Snowman »

25 spillere innenfor 5 slag før siste dag, og 12 spillere innenfor bare 2 slag, det er et mye tettere mer komprimert felt enn det pleier å være på LPGA. Blir spennende å se hvem som viser seg sterkest i morgen, og nesten umulig å gjette med så mange så tett. Men litt har jeg jo sett på TV, og hvis jeg skulle satt penger på en, da ville jeg nok satt dem på Stacy Lewis. Hun har vært veldig små marginer unna en atskillig sterkere score, så hun ser ut som hun har mye inne for tiden.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LPGA 2014

Post by Pepper »

Det er fascinerende at så mange spillere kan vinne turneringen. Jeg så litt på turneringen i går, og det lille jeg så av Tutta overbeviste ikke helt. Gode utslag og mye bra, men mange av birdieputtene ble nokså lange. Hun må skjerpe spillet i dag hvis hun skal vinne.

Jeg er enig i at Stacey Lewis ser bra ut. Utrolig å tenke på at hun fikk operert inn pinner for å stive opp ryggen for en del år siden. Og moro å se henne leie på den lille nevøen sin mellom hullene, litt triveligere enn en innbitt Suzann.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2014

Post by kevin »

Lewis drar ifra nå, leder med 3
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2014

Post by Snowman »

Snowman wrote:25 spillere innenfor 5 slag før siste dag, og 12 spillere innenfor bare 2 slag, det er et mye tettere mer komprimert felt enn det pleier å være på LPGA. Blir spennende å se hvem som viser seg sterkest i morgen, og nesten umulig å gjette med så mange så tett. Men litt har jeg jo sett på TV, og hvis jeg skulle satt penger på en, da ville jeg nok satt dem på Stacy Lewis. Hun har vært veldig små marginer unna en atskillig sterkere score, så hun ser ut som hun har mye inne for tiden.
Synd jeg ikke fulgte opp magefølelsen med å satse penger et sted! Jaja, jeg får gjøre det neste gang, med da gjetter jeg vel feil...
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LPGA 2014

Post by Pepper »

Ingen interesse for helgens LPGA i Mobile, Alabama? Tutta spilte veldig bra første runden, men fikk en bogey etterfulgt av en dobbel. En eagle hjelper selvfølgelig godt, men hun falt likevel en del plasser på resultatlisten. Hun bør klare å heve spillet i dag, dvs unngå bogeys og det som verre er, for hun liker visstnok banen.

Banen Magnolia inngår i Robert Trent Jones Golf Trail som omfatter en rekke flotte anlegg i Alabama, alle med minst 2 baner på 168 hull og flotte forhold ellers. Denne banen de spiller nå heter The Crossings på grunn av jernbanelinjen som deler banen i 2. Magnolia har også en strålende 18 hulls par 3 bane med flere gressutslag på hvert hull, en glimrende treningsbane. En annen bane i The Golf Trail jeg spilte en gang lenger nord i Alabama hadde 3 flotte baner og en stor rund drivingrange hvor man slo inn mot midten, stilig.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA 2014

Post by furu »

Følger med litt. VG sender litt live 00.30. Regner med at vi får se Suzann i natt.
Instagram @christianfuru
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LPGA 2014

Post by Pepper »

Viaplay sender kl 21.00 for de som har det på pc'en.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: LPGA 2014

Post by Gundersen »

Blir nok et lite "ubetydelig" spansk lokalderby på TV før det blir golf i kveld.

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: LPGA 2014

Post by Rotten »

Pepper wrote:Ingen interesse for helgens LPGA i Mobile, Alabama? Tutta spilte veldig bra første runden, men fikk en bogey etterfulgt av en dobbel. En eagle hjelper selvfølgelig godt, men hun falt likevel en del plasser på resultatlisten. Hun bør klare å heve spillet i dag, dvs unngå bogeys og det som verre er, for hun liker visstnok banen.
For å være helt ærlig, så er interessen på bunn her hos meg.. Egentlig litt trist, men sånn er det bare. Har forsøkt å følge med på noen LPGA turneringer på TV, men synes rett og slett det er møkka kjedelig. Har ikke noen åpenbar rasjonell grunn, men får ikke den store gleden av det. Det til tross for at jeg er relativt "golfnerd"..
Er det andre som også har det sånn? Er jo ikke politisk korrekt....men, men..
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA 2014

Post by furu »

Suzann ferdig på -3 i dag, -11 totalt. Fire slag bak Nordqvist som har tre hull igjen. Men masse gode spillere mellom dem.

Lewis -14
Wie -13
Shin -13
Korda -13
Matthew -13
Hull -13

Jeg trodde vi skulle få se litt av dem live, men det blir det nok ikke nei.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: LPGA 2014

Post by GunnarBull »

Rotten wrote: Er det andre som også har det sånn? Er jo ikke politisk korrekt....men, men..
Jeg har det ikke sånn. Synes det kan være vel så moro å se på jentene :geek: Men det spørs selvfølgelig hvem som spiller da.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply