Jakten på sesongen 2014

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by GunnarBull »

Mikla åpnet rangen i dag og antyder mulig rekordtidlig åpning. Jeg tipper uansett ikke noen åpning før i midten av april. Mest trolig en uke før 1. mai.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Myggen
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 21 Mar 2014, 22:57
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Miklagard

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by Myggen »

Ser det er meldt strålende vær til neste uke uten en sky på himmelen i Osloområdet. Ganske gode temperaturer også, så det vil nok hjelpe godt på, men uansett vil nok ikke de største banene åpne på 3 uker enda ihvertfall. Noen som vet hva status er på Nes?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by sirandrew214 »

GunnarBull wrote:Mikla åpnet rangen i dag og antyder mulig rekordtidlig åpning. Jeg tipper uansett ikke noen åpning før i midten av april. Mest trolig en uke før 1. mai.
Hvis været holder seg som nå, eller bedre, som kan være å forvente, så mener du at de fortsatt ikke åpner på 1 måned?
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by GunnarBull »

sirandrew214 wrote:
GunnarBull wrote:Mikla åpnet rangen i dag og antyder mulig rekordtidlig åpning. Jeg tipper uansett ikke noen åpning før i midten av april. Mest trolig en uke før 1. mai.
Hvis været holder seg som nå, eller bedre, som kan være å forvente, så mener du at de fortsatt ikke åpner på 1 måned?
Det er vel været jeg ikke forventer skal bli bedre. Jeg håper selvfølgelig på enda tidligere, men... vi får se :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Masif
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 11 Apr 2011, 08:37
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: Hakadal GK

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by Masif »

Myggen wrote:Ser det er meldt strålende vær til neste uke uten en sky på himmelen i Osloområdet. Ganske gode temperaturer også, så det vil nok hjelpe godt på, men uansett vil nok ikke de største banene åpne på 3 uker enda ihvertfall. Noen som vet hva status er på Nes?
Klippet ut fra siden dems;

Banearbeidet på Rommen Golfpark er i full gang og hektisk, så åpningen av banen nærmer seg nå med stormskritt. Etter værmeldingen er det ventet veldig mye fint og tørt vær til uken som kommer, så her vil åpningen av banen skje raskt. Vil vil informere om dette på våre web sider, så fort vi har bestemt en dato.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by GunnarBull »

Har vært og gått en tur på Miklagard i dag, og trekker tilbake mitt tips om midten av april. Har aldri sett banen i så god stand så tidlig. Spesielt greenene - ikke en eneste grå liten flekk å se på en eneste green!. Fairwayer og teebokser er heller ikke langt unna, noen dager med varme så burde de være fullt spillbare. Hvis været blir som spådd, så tror jeg Mikla kan åpne en uke før påske, noe som vil være rekordtidlig.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by furu »

Akkurat som GB har jeg vært på golfbanetur i dag :) Men på andre siden av landet. Fana ser fint ut. Surklende vått på de vanlige stedene, men tørt og fint andre steder. Der det er vått er det alltid vått, uansett vær.
Instagram @christianfuru
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by Pepper »

Asker og blir et snøhull, og på rangen ligger det fortsatt snø..................
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by veggiss »

Jepp…jeg har fremdeles snø på plenen!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Myggen
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 21 Mar 2014, 22:57
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Miklagard

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by Myggen »

Takk for det! Ser nå de har lagt ut noen bilder og dersom de vil tjene litt penger fra greenfeespillere før Mikla og Hauger åpner må de vel åpne før helga ihvertfall.
Masif wrote:
Myggen wrote:Ser det er meldt strålende vær til neste uke uten en sky på himmelen i Osloområdet. Ganske gode temperaturer også, så det vil nok hjelpe godt på, men uansett vil nok ikke de største banene åpne på 3 uker enda ihvertfall. Noen som vet hva status er på Nes?
Klippet ut fra siden dems;

Banearbeidet på Rommen Golfpark er i full gang og hektisk, så åpningen av banen nærmer seg nå med stormskritt. Etter værmeldingen er det ventet veldig mye fint og tørt vær til uken som kommer, så her vil åpningen av banen skje raskt. Vil vil informere om dette på våre web sider, så fort vi har bestemt en dato.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by eivaan »

Da var årets første runde på Bjaavann unnagjort, greenen er bedre en i hele fjor. Fairwayene litt bløte noen steder, men alt i alt veldig bra :)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by sirandrew214 »

Aurskog har åpnet 10 hull (back 9 -1 ) og hull 1 + 9. Helt ok forhold, og det blir nok bedre og bedre utover. Deilig å se ballen FLYYYY avgårde... :P
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by furu »

Nydelig vær her i Bergen i dag. 12-13 grader på rangen og strålende solskinn. Masse folk. Golfkurs for barn. Bare tre uker til banen åpner. Lurer på hva de gjør hvis det er 10-12 grader de neste 10 dagene. Det er faktisk meldt veldig bra vær lenge. Kaldt om morgenen, men med den dagtemperaturen er det bare snakk om rim i gresset. Setter seg ikke tele i bakken nå.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by CharlieB »

Det var rett og slett ålreit på rangen i dag, litt frustrerende å bruke så mye real-estate på rangen siden kula gikk i alle rettninger, men det lar seg vel ordne etterhvert.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by furu »

CharlieB wrote:Det var rett og slett ålreit på rangen i dag, litt frustrerende å bruke så mye real-estate på rangen siden kula gikk i alle rettninger, men det lar seg vel ordne etterhvert.
Jeg slo veldig bredt på slutten av dagen :lol: Var sliten, hadde vært der i fire timer. Fikk folk til å teste laserne fra Bushnell, prøvde Swing Caddie og var litt frekk med alle som slet med formen 8-) Hadde vært så utrolig hyggelig hvis klubben klarte å åpne banen snart. I dag hadde de kurs for barn. "Men ikke gå på banen barn, der får vi ikke lov til å være." Nei, han sa ikke det, men det er jo litt kjipt å gå på golfkurs og få beskjed om at du ikke får være i nærheten av banen på tre uker :lol:
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by CharlieB »

Ja det er grønt og fint, så det hadde defintivt vært på tide. På tross av at tidligere spydigheter fra min side kan tyde på noe annet, så antar jeg at greenkeeperne vet hva de gjør, blir likevel spennende å se hva som skjer hvis været holder.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by Yorkie »

furu wrote:" Nei, han sa ikke det, men det er jo litt kjipt å gå på golfkurs og få beskjed om at du ikke får være i nærheten av banen på tre uker :lol:
Mulig det snart er på tide med navnebytte

Faen A :?:
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by kevin »

Det er flere ting som spiller inn ang tidlig åpning og som kanskje gjør at man ikke åpner så tidlig som medlemmene helst vil

- redd for slitasje. Er ikke temperaturen høy nok, vil det ta lengre tid for gresset å reparere seg selv. Verre blir det om folk ikke legger tilbake torv eller ikke reparerer nedslagsmerker
- redd for frysetørke. Blir det plutselig kaldt igjen kan gresset dø og skadene kan være der veldig lenge
- økonomi og planlegging. Mange klubber planlegger når de skal en viss bemanning og en del ting skal være unnagjort før åpning. Skal man åpne mye tidligere, kan det gå utover det nevnte.

Evt kan man gjøre som noen av klubbene her i vestfold har gjort. Ha åpent i helgene først. Da blir det ikke like mye trykk og stress på banen og gresset. Man får tid til å gjøre ferdig forberedelser, uten at spillerne er i veien for banemannskapet. Vi hadde f.eks dugnad onsdag og torsdag ettermiddag i forrige uke. Rundt 50 stk hjalp til hver dag. Bra opplegg og man opptok ikke banen i dens åpningstid
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by TheBigEasy »

Evje åpner på torsdag.:lol:

Sent from my HTC One S using Tapatalk
Play your best.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Jakten på sesongen 2014

Post by ShooterMacgavin »

Da var årsavgifta betalt, så nå kan banen åpne syntes jeg...!
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Post Reply