Baneguide på nettsider

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Baneguide på nettsider

Post by furu »

Bør norske baner ha baneguide på nettsiden sin?

Hva er minstekravet?

Min far skulle spille en seniorturnering i dag. Prøvde på forhånd å finne info til ham om banen. Det ligger bilder fra hvert hull på nettsiden til klubben, men ingen scorekort eller noe som helst som forteller hvor lange hullene er. Er ikke det litt for dårlig?

Hvor viktig er det å ha baneguide på nett? Kan det friste folk til å spille banen dersom de kan se en fin baneguide?

Jeg jobber med å få en kamerat til å ta dronen med på Fana :)
Instagram @christianfuru
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Baneguide på nettsider

Post by norhawk »

Scorekort, slopetabell og en liten baneguide er ett minimum av info de bør ha på nett.

Som gjestespiller vil jeg har litt info om hva som venter meg før jeg tar turen dit.

Atlungstad har en bra guide på nett, lik den du får kjøpt på banen.

Her hull 1: http://www.atlungstadgolf.no/Banen/Baneguide/Hull%201/

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Buster
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 140
Joined: 05 Mar 2014, 15:38
Hcp: 18.2
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: Baneguide på nettsider

Post by Buster »

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Baneguide på nettsider

Post by furu »

Litt artig at den lokale minibanen med bare korte hull har en glimrende baneguide. Mens den lokale superbanen Meland ikke har klart å legge ut scorekort. De har slopetabell og noen fine bilder fra hvert hull. Men ingenting om lengder.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Baneguide på nettsider

Post by GunnarBull »

furu wrote:Jeg jobber med å få en kamerat til å ta dronen med på Fana :)
Mange synes det er stas å "besøke" nye baner på nettet før de kommer. Droner gir et flott inntrykk av banen.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Baneguide på nettsider

Post by Bogey »

Skal spille Nøtterøy for første gang i morgen og kunne godt tenkt meg å ha sett litt på baneguiden...... skal visstnok være en på nettsidene, men når jeg klikker inn på den så får jeg beskjed om at the publication is offline! Det hjelper jo ikke meg når jeg ikke er kjent på banen, og har ikke hatt mulighet å tatt en runde der. (Matchspill i morgen.) Hadde vært veldig greit om klubbene hadde hatt baneguide tilgjengelig på nettsidene da dette kan være til stor hjelp for f.eks gjester, og slik jeg ser det kan vel en god baneguide være med å lokke spillere til banen dersom en lurer på å ta en runde eitt eller annet sted.

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare Nøtterøy, men denne banen som er aktuell for meg akkurat nå.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Baneguide på nettsider

Post by Gundersen »

Bogey wrote:Skal spille Nøtterøy for første gang i morgen og kunne godt tenkt meg å ha sett litt på baneguiden...... skal visstnok være en på nettsidene, men når jeg klikker inn på den så får jeg beskjed om at the publication is offline! Det hjelper jo ikke meg når jeg ikke er kjent på banen, og har ikke hatt mulighet å tatt en runde der. (Matchspill i morgen.) Hadde vært veldig greit om klubbene hadde hatt baneguide tilgjengelig på nettsidene da dette kan være til stor hjelp for f.eks gjester, og slik jeg ser det kan vel en god baneguide være med å lokke spillere til banen dersom en lurer på å ta en runde eitt eller annet sted.

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare Nøtterøy, men denne banen som er aktuell for meg akkurat nå.
Kom gjerne med en oppdatert banestatus etter at du har vært der.
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Baneguide på nettsider

Post by Xo1 »

Kom rett inn i baneguide for Nøtterøy her jeg":
http://www.notteroygolf.no/index.php/article/hull_1

Så endrer du bare hull nr. Fra 1 -18 i adressefeltet.
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Baneguide på nettsider

Post by kevin »

Ingen norske golfbaner burde lage baneguide på nett, eller bruke tiden sin på det.

FORDI, det burde noen som kan det gjøre. Og så burde klubbene linke til en ekstern leverandør som har disse baneguidene, for ALLE baner. Slik http://www.caddee.se/ har for stort sett alle svenske baner. De kan lage baneguider og gjør det etter en mal. De trykker også opp baneguider og disse leveres ut GRATIS hos alle klubbene. I tillegg finne alle baneguidene i en app også. Så når du sitter på med en kompis på vei til banen og nyter en kald øl, kan du ta opp tlf og laste ned baneguiden til tlf din via app`n. Så er du mer forberedt enn den kjørende kompisen.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Baneguide på nettsider

Post by Bogey »

Takk skal du ha xo1. Kom inn via linken :)
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: Baneguide på nettsider

Post by Peakation »

kevin wrote:Ingen norske golfbaner burde lage baneguide på nett, eller bruke tiden sin på det.

FORDI, det burde noen som kan det gjøre. Og så burde klubbene linke til en ekstern leverandør som har disse baneguidene, for ALLE baner. Slik http://www.caddee.se/ har for stort sett alle svenske baner. De kan lage baneguider og gjør det etter en mal. De trykker også opp baneguider og disse leveres ut GRATIS hos alle klubbene. I tillegg finne alle baneguidene i en app også. Så når du sitter på med en kompis på vei til banen og nyter en kald øl, kan du ta opp tlf og laste ned baneguiden til tlf din via app`n. Så er du mer forberedt enn den kjørende kompisen.
Caddee.se sine baneguider var jo perfekte! Gir til og med tips til utslag og ulike lay up.
Hva skal til for at Caddee ser til Norge?
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Baneguide på nettsider

Post by CharlieB »

Peakation wrote:
Caddee.se sine baneguider var jo perfekte! Gir til og med tips til utslag og ulike lay up.
Hva skal til for at Caddee ser til Norge?
Money!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Baneguide på nettsider

Post by Bogey »

Da var runden gjennomført på Nøtterøy. Har jo vært fryktelig våt i løpeg av dagen, mem fairwayer holdt bra. Var ikke vannet som var problemet der, men derimot så var det en del mangel på gress. Ble spilt med en køllelengdes ballplassering, men skulle ønske det var mer enkelte steder. Relativt store områder var uten gress. Når det gjelder greenene så var de fine og jevne, men ikke spesielt raske. Regner med at det hadde vært bedre med litt mindre regn i dag. :)Når regnet roet seg så ble det en veldig hyggelig runde.....
Post Reply