Hvor langt

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Hvor langt

Post by Gundersen »

Kan et par 3 hull være?

Sendt fra min Commodore 64
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Hvor langt

Post by Bogey »

Det vet jeg ikke men på min gamle hjemmebane hadde vi eitt på 200m, mesteparten i motbakke. Var drøyt å nå opp der når vinden sto i mot.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvor langt

Post by Snowman »

Det er ingen formell øvre grense, for det har med utforming å gjøre, inklusive høydeforskjeller. Verdens lengste par 3 er på hele 361 yards, men det er et helt upraktisk og ubrukelig ekstremhull i Sør-Afrika, et hull 19, hvor man står flere hundre meter høyere opp på utslaget. Det lengste tour-hullet jeg vet om, det er på 288 yards, som har vært brukt i US Open.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Hvor langt

Post by Friedman »

Snowman wrote:Det er ingen formell øvre grense, for det har med utforming å gjøre, inklusive høydeforskjeller. Verdens lengste par 3 er på hele 361 yards, men det er et helt upraktisk og ubrukelig ekstremhull i Sør-Afrika, et hull 19, hvor man står flere hundre meter høyere opp på utslaget. Det lengste tour-hullet jeg vet om, det er på 288 yards, som har vært brukt i US Open.
Var #8 på Oakmont som var 288. Husker tiger slo 3w på det hullet og rullet opp på greenen. Monsteroppsett det året. Moro! Snart US Open igjen nå!
No laying up
Post Reply