Byttet grep fra standard til midsize => Success!!

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
foijord
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 01 Aug 2011, 12:54
Hcp: 18.8
Hjemmeklubb: Solastranden

Byttet grep fra standard til midsize => Success!!

Post by foijord »

Hei,
har hatt mistanke om at tykkere grep enn standard kunne vært noe for meg, så jeg leverte alle oddetallsjern inn i proshopen og fikk satt på midsize grep, til den nette sum av 1050 kroner. Leverte bare halvparten av jernene slik at jeg kunne spille i mellomtiden, og jeg spiller som regel bare med odds eller evens uansett (gidder ikke bære 14 køller).

Første 9-hulls runde med nye grep og bare oddetallsjern resulterte i en ny personlig bestenotering på +2. Dette er riktignok 9-hullsbanen på Sola i Stavanger, hvor jeg som 18 HCP får kun 6 slag pr. 9 hull. Runden bestod av 6 par, en dobbel bogey, en bogey og en birdie.

De tykkere grepene hjelper meg til å svinge fritt og ikke "flippe". Slår nå høye, vakre, rette jernslag som stopper på greenen. Selv 5-er jernet går høyt og rett og stopper etter 3-5 meter på greenen nå. 9-ern stopper umiddelbart, og ballen har tilogmed spunnet litt tilbake fra nedslagsmerket. Traff 7 av 9 greener :)

Det er ikke bare grepene som er årsaken til fremgangen, har slått sykt mange baller på rangen og har fått stadig bedre resultater i løpet av våren/sommeren. Men tykkere grep var en enorm forskjell i følelse og gjør det mye enklere å slå gode slag for meg. Anbefaler alle å prøve forskjellige grep og eksperimentere med dette. Det kan gjøre stor forskjell!
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Byttet grep fra standard til midsize => Success!!

Post by liverglimt »

Grep er veldig undervurdert av golfspillere. Ta vare på dem og husk å vaske dem når de er glatte, aller helst litt før.
Post Reply