Mizuno Jpx 850

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Mizuno Jpx 850

Post by CharlieB »

Jeg har fått med meg at Mizuno har ny jpx 850 driver på gang. Men siden jpx 825 jerna er innpå to år gammle så er det vel ikke unaturlig om det kommer noe nytt. Har forsøkt å finne noe info, men foreløpig så har jeg bare funnet noen antydninger .. noen som har sett noe mer håndfast?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mizuno Jpx 850

Post by furu »

Knallblått hode. Nydelig farge og overraskende fra Mizuno. Skyvbar vekt i sålen i slagretningen. Litt skeptisk til den, men det er Mizunos forsøk på å skyve tyngdepunktet.

Skulle gjerne sagt at dette sikkert blir en god kølle, men Mizuno har slitt med woods i mange år.

Forventet release er sent 2014. I Norge - aner ikke. De har ingen representant her. Alt går gjennom Sverige.

Image
Image


Donald med driveren.

Image
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Mizuno Jpx 850

Post by CharlieB »

Jepp, driveren er pen den, men som deg så er jeg litt skeptisk til Mizuno og woods og drivere. Det er eventuelle nye jpx jern jeg er interessert i, fant denne http://www.golfwrx.com/forums/topic/106 ... try9901133 på golfwrx så det er vel flere enn meg som tror det kommer noe
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mizuno Jpx 850

Post by furu »

Det kommer nok noe nytt, men med introduksjonen av EZ serien har Mizuno veldig mange jern. JPX kan reduseres til kun woods eller kanskje ha kun ett jernsett. Jeg mener valget er enkelt for Mizuno - kjør jern i kun MP og EZ. JPX ren woods.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Mizuno Jpx 850

Post by CharlieB »

Joda, det er ett godt poeng, kan godt være at Jpx Ez er erstattningen for 825 serien. Jeg har tolket Ez mer i rettning av at de ønsker å vinne nye markeder, men de har veldig mange forskjellige jern nå som er ganske like på endel områder. Blir interessant å se hva de gjør videre.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mizuno Jpx 850

Post by furu »

Jeg måtte sjekke nettsiden for å se hvor mange jern de faktisk har.

JPX EZ
JPX EZ Forged
JPX 825
JPX 825Pro
MP-H4
MP-59
MP-54
MP-4
MP-64

Det er mye det :D
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Mizuno Jpx 850

Post by CharlieB »

Ja det er det, titleist har fire varianter å velge mellom til sammenligning. Men så skal det sies at mizuno lever av jern. For å dra en annen parallell, så har samme titleist relativt mange wedger å velge mellom....


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Mizuno Jpx 850

Post by Hagen »

Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mizuno Jpx 850

Post by furu »

Våknet til den i dag. Jeg skjønner ikke helt hva de gjør på. Må være de mest overflødige jernene i noen kolleksjon. Kan ikke være lett å selge Mizuno når JPX 850 skal konkurrere om kundene med JPX EZ. Hva bestiller man inn?

Og dette er vi jo lei av :)
“Normally golf equipment evolves with incremental changes. So we are incredibly proud to unveil these breakthroughs and help golfers hit the ball further than ever before.”
Instagram @christianfuru
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Mizuno Jpx 850

Post by Hagen »

Hørt det før ja :) Må vel være at de skal ta over for JPX EZ?
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Mizuno Jpx 850

Post by CharlieB »

Hagen wrote:Hørt det før ja :) Må vel være at de skal ta over for JPX EZ?
Tror ikke det, det gir ingen mening. Jpx Ez ble lansert ifjor og for salg i år. De kommer ikke til å ditche de allerede nå, med mindre de har solgt ekstremt dårlig. Det jeg tror er at jpx ez er tiltenkt ett litt annet publikum enn det de mer klassisk utseeende Mizuno jernene. De beholdt Jpx 825 selv om Jpx Ez kom... Det sagt så er det lite forskjell på hvem disse køllene er beregnet på.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Mizuno Jpx 850

Post by CharlieB »

Mere stoff på disse, selv om dere sikkert har oppdaget det alt...http://www.golfwrx.com/238005/mizuno-jp ... 850-irons/
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mizuno Jpx 850

Post by furu »

Har ikke lest den på golfwrx, men Boron skal være det store nå for Mizuno. Begynner å slippe opp for ting når de må pløye gjennom den periodiske tabell for å finne nye salgsargumenter.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Mizuno Jpx 850

Post by CharlieB »

Markedsavdelingene i de forskjellige fabrikantene er ikke nødvendigvis de mest kreative sjelene nei.

I dette tilfellet så holder det egentlig med bare noen bilder, Mizuno køller ser stort sett alltid helt fantastiske ut.
Myhren1
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 27 May 2013, 09:40
Hcp: 12.4
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten

Re: Mizuno Jpx 850

Post by Myhren1 »

Noen som har testet forged jerna? Er det verdt de ekstra kronene ift 825 pro?
Callaway Razrfit 9,5
Cobra AMP Cell 3-4 wood
Cobra AMP Cell 3-4 hybrid
Callaway xForged projectX 6.0 3-pw
TaylorMade ATV 54* 60*
Oddysey Metal x Milled
BillyJoe
Rookie
Rookie
Posts: 31
Joined: 06 May 2012, 19:51

Re: Mizuno Jpx 850

Post by BillyJoe »

Har testa 850 Forged. Flotte køller, men ikke spesielle på noen måte. Testa sammen med noen andre køller rettet mot mid/low handicap markedet, og alle funker selvfølgelig fint når man bruker dem riktig:-)
Fikk noen flotte ballbaner med 850F, men de var mindre forgiving på mishits enn noen andre kandidater. Likte faktisk 825 Pro bedre.

Tror det er litt viktig å ha hodet litt kaldt i disse tider da produsentene introduserer nye modeller på løpende bånd. Det er ikke slik at de nye modellene er bedre, det er ikke noe grunnlag for en slik generell påstand, men de er litt annerledes en de foregående modellene. Sånn sett kan det utmerket godt være at JPX 825 eller 800 passer bedre til en gitt spiller. Man må rett og slett prøve seg frem, nytter ikke å lese seg til noe fornuftig. Og produsentene har jo selvfølgelig ingen interesse av å la deg vurdere alternativene, de vil jo selvsagt med all kraft påstå at de nye er MYE bedre på alle måter. Dette gjelder generelt, og helt klart mest andre produsenter enn Mizuno, selv om de nå følger etter røkla. Er vel stort sett bare Titleist som kjører et pent, rent løp når det gjelder antall serier i produksjon samt en noe mer nøktern markedsføring (For ordens skyld, jeg eier ikke en eneste Titleist kølle:-)

Og til Furu og andre som ikke skjønner "hvem køllene er beregnet på" eller at en serie er "overflødig". Mizuno er selvfølgelig ute etter å kapre kunder i hele spekteret av golfere. De er forståelig nok mer tjent med at kunder som synes JPX EZ blir for mye game improvement kjøper JPX 850 istedet for Callaway X2 Hot. Ved å vedlikeholde mange serier har de alltid et alternativ. Rent objektivt kan man selvfølgelig argumentere med at den ene serien har veldig like egenskaper som den neste, men med noen solide doser marketing endrer man jo fort folks forventninger. Dersom du er i markedet etter noen GI køller, og ikke liker Titleist AP1, så kjøper du ikke Titleist fordi de har ingen alternativer. Dersom du ikke liker Mizuno JPX 850, så kan alltids prøve EZ, EZ Forged eller 850 Forged. Resultatet er at Mizuno kommer til å selge flere køller, til kostnaden det er å vedlikeholde så mange forskjellige produkter.
Birnando
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 05 Jun 2009, 22:34
Hcp: 10.0
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Mizuno Jpx 850

Post by Birnando »

BillyJoe wrote: .......

Dersom du ikke liker Mizuno JPX 850, så kan alltids prøve EZ, EZ Forged eller 850 Forged. Resultatet er at Mizuno kommer til å selge flere køller, til kostnaden det er å vedlikeholde så mange forskjellige produkter.
De har en solid samling jern i line-upen nå ja.
Selv skal jeg se om ikke jeg kan få custom fitted et sett(2-PW) med MP-H5 på Mandag.

Snart Ping S57 på Finn.no;)
Ping G400 driver
Mizuno MP-H5, 2i-5i
Mizuno JPX-850 forged, 6i-pw
Mizuno MP-T5, 50-54-58
Scotty Cameron Studio Select newport 2
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Mizuno Jpx 850

Post by CharlieB »

Myhren1 wrote:Noen som har testet forged jerna? Er det verdt de ekstra kronene ift 825 pro?
Har de i bagen ;) har brukt sommeren på å teste det som finnes i det segmentet og endte opp med disse. Nå var ikke 850f tilgjengelige, men jeg lånte en kompis sine 825 pro og likte dem. Når jeg så bildene av 850 så var det ikke mye å lure på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply