Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Franz »

Kan noen opplyse meg om hva som er historien bak Asbjørn Ramnefjells nærmest grenseløse spydighet overfor Joakim Mikkelsen? Det virker på meg helt utrolig; en godt voksen mann som regelrett mobber en ung fyr som åpenbart er langt nede for tiden. AR er vel ikke akkurat kjent for å være en hedersmann, men dette er jo på grensen til å være patologisk.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Snowman »

Er det dette du mener?

http://www.golfsiden.com/JoakimMikkelsen130814.html

Var akkurat dette så ille da? Han har da skrevet verre før!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Franz »

Ja, jeg mener alt han skriver om JM. Ikke bare dette. Tenker på hans forhold til JM. Det har en helt egen tone, det han skriver om JM. Fullstendig uprofesjonelt, nedrig, på grensen til galskap.
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by goffy »

Franz wrote:Ja, jeg mener alt han skriver om JM. Ikke bare dette. Tenker på hans forhold til JM. Det har en helt egen tone, det han skriver om JM. Fullstendig uprofesjonelt, nedrig, på grensen til galskap.
Kanskje du skal utdype litt hva du mener, er det linjene at det er en fornuftig avgjørelse du kicker på?
Jeg skjønner ikke hva som er så galt med denne artikkelen..
Grensen til galskap?? Er du seriøs?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by sirandrew214 »

Enig med Goffy her, jeg klarte ikke å se det du ser Franz?
AR har jo ofte en litt spydig tone, men det der var jo ikke mye ille?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Snowman »

Denne gangen var vel faktisk JM spydigere med AR i sin tekst enn omvendt. Om det bare var på sin plass eller ikke, det er en annen diskusjon.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by furu »

Jeg ser hva Franz mener men skal ikke uttale meg.

@Snowman - JM kan ha vært spydig ja, men han blogger. Han kaller ikke sin blogg en nyhetsartikkel.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by CharlieB »

Tipper det ligger noen hunder begravet ett eller annet sted.

Leste Mikkelsen sitt oppgjør med oss som forståsegpåere og det er vel greit nok. Vi sitter nå her og mener mangt og mye, at det kan oppleves urettferdig, urimelig og tullete er vel bare sånn det er. Skjønt - dersom ingen mener noe om det du holder på med så er vel kanskje det enda verre.

AR sin gjøren og laden har jeg ikke fulgt med på evigheter så hva han har skrevet om Mikkelsen og andre vet jeg ikke. Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser hva Franz mener, men det er kanskje ett sånt tilfelle der jeg må ha det inn med teskjeer.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Snowman »

furu wrote:@Snowman - JM kan ha vært spydig ja, men han blogger. Han kaller ikke sin blogg en nyhetsartikkel.
Hvor står det at det er en nyhetsartikkel? Da jeg leste den, oppfattet jeg den absolutt som en kommentarartikkel.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by kevin »

Jeg ser det veldig godt, det samme som Franz. Det er vel litt av stilen hans, å være litt yppersteprest i golf-norge. Husker godt den gangen han skrev at Tage burde få tilpasset køllene sine og skaffe seg en "couch" (ja,jeg vet at det er sofa, men det var det han skrev). Hvorpå Tage svarte litt tilbake i sin blogg den gangen, lurte på hvilken sofa han skulle kjøpe ;)

Skrev jo ifbm debuten til JM på ET at JM burde endre på treningsopplegget. Det var vel det JM reagerte på, at AR utgir seg for å være ekspert, uten å ha sett Mikkelsen spille/trene.

Mulig det er noe mer.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by CharlieB »

@kevin - jo jeg ser hva du mener og det er vel absolutt stilen til AR, skjønt jeg ville kanskje sagt at det er andre som kan gjøre større krav på rollen som yppersteprest, (uten å gjøre det), i disse dager. Hva dette egentlig handler om må fuglene vite, storm i ett vannglass tenker jeg.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Snowman »

Det må da være noe mer her.

Irritasjonen til JM over AR virker jo fullt på høyde med den Drillo i sin tid hadde mot VGs Truls Dæhli. Drillo var for øvrig irritert av samme grunn, dvs at han ut fra egen faglig kompetanse mente Dæhli skrev i store bokstaver om ting han ikke hadde greie på.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Franz »

Det er vanskelig å plukke eksempler fra teksten, for han er jo en mester i gjøre det subtilt. Ekte mobbing, rett og slett. Ikke grusom, nådeløs mobbing. Bare en gammel, sinna, hensynsløs mann som gnir det inn.

Hva er målet med teksten?
Hva skal andre unge spillere som satser tenke om denne teksten?

Det er altså klokt av norske golfspillere som ikke har nådd målene sine midt i 20-åra å legge opp? Er det best at alle bare legger opp, tilfelle de ikke lykkes 100% de første sesongene? Eller skal de satse alt i noen år, men legge opp hvis de ikke har nådd målene sine? Hva får han selv ut av å skrive dette?
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by CharlieB »

@Franz jeg ser poenget ditt.

Hvis du er medlem i Oslo golfklubb og elite junior så må du finne ut hvordan du skal leve med dette, alle andre kan vel strengt tatt gi f i AR. Jeg er klar over at han har / hadde øret til noen sponsorer ol gjennom toppgolf(?). Er det lengre relevant?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Snowman »

Franz wrote:Det er altså klokt av norske golfspillere som ikke har nådd målene sine midt i 20-åra å legge opp? Er det best at alle bare legger opp, tilfelle de ikke lykkes 100% de første sesongene?
Hva er ditt svar på dette da? For min del vil jeg mene det har med tro og motivasjon å gjøre, omtrent slik:

En spiller som ikke har nådd målene sine midt i 20-åra, og heller ikke har utviklet seg så raskt som han hadde håpet, men som fremdeles har trua på at han kan lykkes etter hvert og motivasjonen til å trene hardt og ofre mye, han bør stå på videre.

Derimot, en spiller som ikke har nådd målene sine midt i 20-åra, og heller ikke har utviklet seg så raskt som han hadde håpet, og som av den grunn også har mista trua på at han kan lykkes etter hvert og motivasjonen til å trene hardt og ofre mye, han bør IKKE stå på videre.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Franz »

CharlieB wrote:@Franz jeg ser poenget ditt.

Hvis du er medlem i Oslo golfklubb og elite junior så må du finne ut hvordan du skal leve med dette, alle andre kan vel strengt tatt gi f i AR. Jeg er klar over at han har / hadde øret til noen sponsorer ol gjennom toppgolf(?). Er det lengre relevant?
Selvfølgelig skal man gi faen, men tror du Mikkelsen-fansen på 16 år, som leser at forbildet legger opp - delvis på grunn av AR og hans likemenn - klarer å sortere denne infoen?

Jeg klarer å drite i alt AR måtte finne på å gulpe opp på den DOS-inspirerte sida si, men at han gjør mer skade enn gagn er det i mine øyne ingen tvil om. Makan. Hvis man ytrer seg om andres liv og laden bør det være en selvfølge at man i utgangspunktet er ydmyk. Med all respekt å melde (jeg vet at AR er en glimrende amatør med en lang merittliste): AR er tross alt en fullstendig mislykket golfspiller, sammenlignet med JM. Det bør skinne igjennom når han skriver.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Franz »

Snowman wrote:
Franz wrote:Det er altså klokt av norske golfspillere som ikke har nådd målene sine midt i 20-åra å legge opp? Er det best at alle bare legger opp, tilfelle de ikke lykkes 100% de første sesongene?
Hva er ditt svar på dette da? For min del vil jeg mene det har med tro og motivasjon å gjøre, omtrent slik:

En spiller som ikke har nådd målene sine midt i 20-åra, og heller ikke har utviklet seg så raskt som han hadde håpet, men som fremdeles har trua på at han kan lykkes etter hvert og motivasjonen til å trene hardt og ofre mye, han bør stå på videre.

Derimot, en spiller som ikke har nådd målene sine midt i 20-åra, og heller ikke har utviklet seg så raskt som han hadde håpet, og som av den grunn også har mista trua på at han kan lykkes etter hvert og motivasjonen til å trene hardt og ofre mye, han bør IKKE stå på videre.
Helt klart. Jeg er enig. Og når så skjer bør det norske golfmiljøet, med AR helt fremme i spissen, vise vedkommende et minimum av respekt for at han/hun/hen ofret tid og krefter på å være med å løfte nivået og stake ut kursen.

Hva er alternativet? Skal vi spille Region Tour og Norges Cup til vi er SIKRE på at vi har funnet den neste McIlroy? Vi må prøve, og vi må sørge for at det er "lov", i jante-forstand.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Snowman »

Se her hva en fotballspiller kan få mot seg i Norges største avis, men det skremmer jo ikke ungdom fra å satse på fotball:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/lands ... /10068568/

Hvordan syns du Dæhlis kommentarer om Riise er? Snillere eller slemmere enn hva AR nå skrev om JM? Dæhli pakker i hvert fall ingenting inn, så du trenger ikke lete etter spydighetene.

Løsningen? Læringen etter case Mikkelsen? Det er blant annet å forberede unge utøvere på at journalister og synsere med og uten peiling kommer til å kommentere dem, og at de må lære seg å gi mest mulig blaffen i det.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by CharlieB »

Franz wrote:
CharlieB wrote:@Franz jeg ser poenget ditt.

Hvis du er medlem i Oslo golfklubb og elite junior så må du finne ut hvordan du skal leve med dette, alle andre kan vel strengt tatt gi f i AR. Jeg er klar over at han har / hadde øret til noen sponsorer ol gjennom toppgolf(?). Er det lengre relevant?
Selvfølgelig skal man gi faen, men tror du Mikkelsen-fansen på 16 år, som leser at forbildet legger opp - delvis på grunn av AR og hans likemenn - klarer å sortere denne infoen?

Jeg klarer å drite i alt AR måtte finne på å gulpe opp på den DOS-inspirerte sida si, men at han gjør mer skade enn gagn er det i mine øyne ingen tvil om. Makan. Hvis man ytrer seg om andres liv og laden bør det være en selvfølge at man i utgangspunktet er ydmyk. Med all respekt å melde (jeg vet at AR er en glimrende amatør med en lang merittliste): AR er tross alt en fullstendig mislykket golfspiller, sammenlignet med JM. Det bør skinne igjennom når han skriver.
Joda, jeg er med deg hele veien, bortsett fra at DOS fra ett designmessig synsspunkt er mange ganger bedre enn siden til AR. (Også fra ett teknisk synspunkt BTW).

Jeg tror ikke AR betyr noe for en 16 åring som ser opp til JM, Henrik, Marius, Knut eller Tutta. Problemet er vel heller at de ikke er synlige nok, tilgjengelige nok for 16 åringen.

For å være dønn ærlig, det er ett blindspor å bruke energi på AR og hans skriverier. Du kan hente frem alle superlativene som finnes omkring norsk golf og du kan hekte de på AR, han er meritert, han har inspirert, han har bidratt, han har sine meningers mot, han kritiserer og roser der han ser det riktig og så videre ad naseum. I en sånn posisjon så blir du vant til kritikk og du blir vant til å velge dine kriger.

Skal du gå løs på dette så må du ha ugjendrivelige fakta og en offentlig arena, ellers så taper du så det synger. Føleri, subjektive synspunkter, jeg tror - whatnot er farlig for deg. FAKTA!!

Alternativet, selvfølgelig er å si: "Sier du det, skrev han virkelig det? Så interessant ..... "

Det er langt mellom gangene jeg er innom golfsiden.com, det er mye bra med den, men det er noen sider jeg ikke liker like godt.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Franz »

Jeg skal ikke ta dette videre på noen måte. Det bare overrasker meg at en mann av hans kaliber er så destruktiv.

Forskjellen på fotball og golf er så åpenbar at det får vi utdype en annen gang :) Individuell idrett med en håndfull unge spillere som våger å legge hodet på stabben og satse. JM lot i tillegg de som måtte ønske det følge ekstra med, gjennom bloggingen sin.
Post Reply