RYDER CUP 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Snowman »

kevin wrote:Om Snedeker fortsetter framgangen, tror jeg han kan kapre et wild card. Man behøver gode puttere.
Ja, meget mulig at Snedeker får wild card, selv om han fikk vanvittig mye dritt mot seg etter det stygge 5&3-tapet mot Paul Lawrie søndagen for to år siden. Hvem så den komme? Det poenget hadde alle analytikere og alle hvermannsen i kommentarfeltene innkassert for USA allerede lenge før Snedeker og Lawrie gikk ut :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by eivaan »

Husk at Bjørn er en av de mest rutinerte golfspillerne i verden, som Kevin sier så er jo poenget at golfen som ble levert i Danmark er like bra uansett startfelt. Jeg bodde i hytte ved siden av Kjeldsen og pratet med ham etter fredags og lørdagsrunden, hans kommentar var at flere av spillerne var overasket over hvor bra og vanskelig banen var. Når det i tillegg blåste frisk bris.....og tidvis bøttet ned...Uansett så syns jeg det er utrolig hyggelig å få med noen Skandinaver :)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: RYDER CUP 2014

Post by Golffreak »

Gleder meg forøvrig stort til å se Patrick Reed bli gruset i Ryder Cup ;). Rickie og Spieth tror jeg faktisk blir USAs sikreste kort, men sjelden har vel Europa vært større favoritter.

Er ikke så bekymret for Kaymer. Han var jo "dødsdømt" før siste RC også og fikk bare spille 2 runder, men endte opp med å ta det avgjørende poenget! Han vant tross alt US Open for 2 mnd siden, og tror han kommer sterkt i RC.

Svenske og danske i RC er stort, GO Europe!:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

Donaldson er klar for Europa. Og nå er Hunter Mahan nok klar for RC også.

Gmac står over neste ukes turnering, må føle seg sikker på plass han også
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Snowman »

Westwood ble slått ut av FedEx-cup nå, så han tror jeg tapte Ryder-muligheten sin der. Tror de tre sterkeste wild card-kandidatene nå er Poulter, Donald og Gallacher, som dessuten er nr. 10, 11 og 12 på kvallista nå. Hvis noen skal rokke ved det, da tror jeg F.Molinari må vinne i Italia eller Gonzo ta en topp-5 neste uke på FedEx.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

Jeg tror også det scenarioet er mest sannsynlig. Westwood ble spurt om hva han skulle gjøre nå. Han sa at han kom til å ha fri fram til RC, etter det visste han ikke hva som skjedde. Hintet han om et wild card, eller bare ønsketenkning kanskje?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

Thomas Bjørn er bekreftet klar for RC. Gallacher kan ta plassen til Gmac om han vinner eller blir nr.2 denne uka.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by TheBigEasy »

Både Gallacher og G Mac er vel uansett ganske så sannsynlige wild cards. Så begge er vel å se på Gleneagles.
Play your best.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by TheBigEasy »

Molinari melder seg på. -6 og ledelse i Italia.
Play your best.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Snowman »

Jeg hadde ikke lest alle detaljene i disse reglene før i dag:

http://www.rydercup.com/europe/teams/20 ... on-process

Der fremgår at OWGR-poeng fra andre tour'er, det var bare til og med søndag 24.aug., mens denne siste uka teller bare OWGR-poeng delt ut på ET. Dermed var det aldri aktuelt at noen fra FedEx-sluttspillet slo seg inn på automatisk plass, for selv med en seier ville det ikke ha betydning.

Det betyr at 8 mann har vært klare siden sist helg, mens det denne uka bare handler om en ting, og det er om Gallacher kan ta den siste automatiske plassen fra G-Mac. For å klare det, må han dårligst bli T2 med en annen spiller (med to andre holder ikke) i Italia i dag.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Snowman »

Europa-status kl 15 på den siste kvalifiseringsdagen:

8 mann er allerede kvalifisert; Rory, Stenson, Dubuisson, Donaldson, Garcia, Rose, Kaymer, Bjørn.
Den siste automatiske går til G-Mac eller Gallacher, men begge kommer med, så der går et wild card.
Poulter får garantert et wild card, for han er jo selveste Mr. Ryder Cup.

Da er det bare en plass igjen, og de seks neste på lista er Luke, Jimenez, F.Molinari, Luiten, Westwood og Gonzo.

Jeg lukter at det kan bli en overraskelse her. Den siste plassen kan faktisk gå til nederlenderen Luiten. Det er tross alt en ire som skal gjøre uttaket, og det er ikke sikkert han tar en engelskmann i tillegg til Poulter. Luiten har nå 7 hull igjen å spille i Italia, og fullfører han med 2-3 birdies på de hullene, så er det kanskje nettopp det som skal til? Spennende!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Snowman »

OK, da er det ferdigspilt i Italia, og kvaliken er ferdig. De 9 automatiske plassene er klare, og 3 wild card skal deles ut.

Jeg gjetter jo på at de går til Gallacher, Poulter og Luke Donald, men sistnevnte er ikke selvskreven. Han bør spille bra mandag kveld før de tre navnene skal offentliggjøres på tirsdag. Hvis han da spiller ok eller bedre, så blir han nok tatt ut, for han er visst veldig fleksibel til å funke med de fleste i lagmatch, f.eks. med Poulter eller Garcia, og han er en god matchplay singelspiller.

... men spiller Luke dårlig i morgen, da tror jeg kanskje Luiten får det siste kortet.
Last edited by Snowman on 31 Aug 2014, 19:50, edited 1 time in total.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: RYDER CUP 2014

Post by Golffreak »

Gallacher og Poulter er garantert wild card ja. Luiten kan være aktuell, meeen....

Westwood har spilt så svakt de siste månedene og ligger såpass langt bak på lista at han tror jeg er uaktuell. Eneste argumentet vil være Ryder Cup erfaring, men da har du også Donald, Jimenez og Molinari foran på lista.
Gonzo er plassen bak Westwood og har heller ikke noen stor uke så langt. Med ingen Ryder Cup erfaring tror jeg han er ute.
Molinari har heller ikke gjort noe spesielt i det siste, men kan være en bra person å matche med en longhitter. Tviler litt likevel.
Jimenez har masse Ryder Cup erfaring, og har en spillestil jeg tror kan passe bra i Skottland. Skal ikke glemme at han har 2 seiere på på 2014 ET sesongen, ble nr.4 i Masters og har spilt godt i mange turneringer. Han holder sjelden helt inn over 4 runder, men Ryder Cup er noe annet! Han kan hviles 1-2 runder fredag/lørdag, og matches med f.eks. Garcia. Tror han hadde betydd mye for laget, både med selvtillit, kultur og "coolness":-). Jeg håper, og tror han er blant de mest aktuelle..
Donald har slitt iår, og spesielt i majors og de store turneringene. Han har masse Ryder Cup erfaring og ligger vel nærmest på lista, men jeg tviler litt på at McGinley tar ut en som sliter med formen.
Luiten gjorde det bra i helgen med 4 plass, og har riktignok en 3 og 4 plass til iår og kan være aktuell. Han kan være iform nå, noe som tale til hans fordel.

Tror også McGinley vil vegre seg for å bare ta ut engelskmenn og skotter, det betyr også litt hvem som er "tro" mot ET.. Synes personlig det ikke skal ha noe å si hvilken tour de spiller på, men systemet favoriserer ET spillere.

Tror Jimenez ville vært kult :-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by norrbaggen »

Golffreak wrote:Tror Jimenez ville vært kult :-)
Langer hadde vart enda kulere. Kaymer og Langer i foursome, tysk stabilitet.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: RYDER CUP 2014

Post by Golffreak »

norrbaggen wrote:
Golffreak wrote:Tror Jimenez ville vært kult :-)
Langer hadde vart enda kulere. Kaymer og Langer i foursome, tysk stabilitet.
Mulig det hadde vært litt kult det også, men han er nok for gammel og ligger jo langt langt ned på listene. Vet ikke helt hvor Langer-diskusjonen kom fra, for det "skal ikke være "mulig å kvale til Ryder Cup via Champions tour....
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by eivaan »

Håper Gallacher får kort ja :) For en mann, et vannvittig press i dag og selv om han ikke klarte kortet direkte så ville det overaske meg om ikke han er inne :) At han er Skotte taler vel heller ikke i mot :) Også håper jeg på Luiten å Poulter..
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Snowman »

eivaan wrote:Håper Gallacher får kort ja :) For en mann, et vannvittig press i dag og selv om han ikke klarte kortet direkte så ville det overaske meg om ikke han er inne :) At han er Skotte taler vel heller ikke i mot :) Også håper jeg på Luiten å Poulter..
Det taler jo også veldig for ham de resultatene han har på Ryder Cup-banen. I ET-turneringen der i fjor, var han i omspill om seieren, og begge de to årene før var han T6. Han har altså vært topp-6 på den banen tre år på rad, og han er den beste av hjemmespillerne. Så det er helt sikkert, 100% garantert, at han nå får wild card.

Poulter er jo også selvskreven, men det tredje wild card'et er ikke så lett å gjette. Det kan gå på hvem som er tiltenkt i hvilke formater. Luke Donald er jo god og stabil i foursome, så hvis det er der det mangler puslebiter, da er han sterk, og litt av det samme gjelder F.Molinari og Jimenez. Men hvis det er spillere som kan gå for birdies i fourball han trenger, da er Luiten og Westwood sterkere.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

Poulter er nok vanskelig å komme utenom, men da er det pga tidligere meritter. Denne sesongen har ikke vært bra, og det kan bli et sjansespill å velge en som har prestert ganske middels. Det samme med Donald, er langt unna noen bra form. Og har hatt en stusselig sesong til han å være. Blir overrasket om Donald kommer med.

Gallacher skal selvsagt ha et wild card. Westwood blir kanskje sistemann, men vi får vente til tirsdag og se. Pressekonferansen er vel 1330 norsk tid.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Snowman »

Dårlig søknad fra Luke hittil i Deutsche Bank, med 69-74-74. Mer betryggende at bankers Ryder Cup'er Poulter har gått 67-73-71, så han har i hvert fall slått Luke alle tre runder. Hvis ikke Luke skjerper seg i morgen, da tror jeg ikke det blir han. Luiten leverte tross alt -7 i sisterunden i Italia, så kanskje han kan bli for laget det Colsaerts fra nabolandet hans var for to år siden?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by hemmi »

Enig med deg om Poulter, Kevin.
Tipper han blir tatt ut, for han ikke lett å møte i matchplay.
Tror sisteman blir Callacher som er i form for tiden
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Post Reply