Takk!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Takk!

Post by Freud »

Jeg ønsker å takke Kevin og Snowman for at de er så ivrige og informative og kunnskapsrike, og med det bidrar sterkt til å holde liv i Golfsnakk. Dere liker vel ikke å få ros fra meg, den alltid kritiske bidragsyter her. Jeg er ikke kritisk for å provosere, det er mer min natur at jeg prøver å se andre sider av det som majoriteten mener. For å gjøre bildet av norsk golf mer realistisk og fyldestgjørende. Dere får ha meg unnskyldt, som misliker formen min. Jeg tror likevel den trengs her, av og til.

For noen år siden skrev jeg en del på Golfsiden til Ramnefjell. Han er ganske håpløs, så jeg trakk meg. Han har minst 4 hatter på, mer eller mindre samtidig. Han er "ansvarlig redaktør", skrivende journalist, debattdeltager på egen debattside og medlem i to klubber. Disse rollene kolliderer hele tiden, og gjør ham inhabil i mange saker. Han ser det ikke selv - d.v.s. han ser det nok, men vil ikke gi opp noen av rollene. Jeg håper andre debattanter trekker seg etter hvert, og flytter over til Golfsnakk. Stygt sagt, men jeg synes Ramnefjell behandler sine lesere dårlig. Han har sin trofaste fanklubb med kjente nick som er avhengige av debattsiden hans. Nok om det. Håper moderator kan la dette bli stående. Det er jo bare sant det jeg har skrevet.

Golfsnakk kan klare å overta hegemoniet fra Golfsiden som Norges ledende debattorgan for golf. Det krever dog at enda flere deltar, og at initiativ og nye innlegg kommer fra flere enn de faste.
Kevin og Snowman spiller en avgjørende rolle i dette, og takk for det!
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Takk!

Post by ShooterMacgavin »

Håpet du takket for deg...
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Takk!

Post by Rotten »

Her er jeg faktisk helt enig med Freud!
Ett debattforum uten meninger og innlegg blir rett og slett, tja, meningsløst.. Det at noen har ett helt annet perspektiv, selv om det kan være irriterende, er det som driver gode debatter.
Vi trenger alle som tør å stikke nesen frem og ha meninger, også de upopulære meningene!
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Takk!

Post by Golffreak »

Det er noen her inne som bidrar veldig mye, og Kevin fortjener all den ros (og karma) han kan få med utfyllende innlegg om turneringer etc. Jeg leser det alltid, men skriver dessverre ikke så ofte i de trådene selv. Vi kan i de minste "like" innleggene, skal skjerpe meg selv der:-). Furu er sterk bidragsyter, kan ikke være flere i Norge med sterkere engasjement for utstyr iallefall! Det er imponerende faglig kompetanse her inne, og Nerd må nevnes i den sammenhengen. Hatten av for at han bidrar her inne, tross alt litt færre lesere enn på Golfwrx enn så lenge... ;). Er veldig mange som sikkert er glemt her, men føler at mange av "oss andre" bidrar mer med meninger og spørsmål mens andre kommer med informasjon og ikke bare en mening i en eller annen retning..

Skal det bli enda mer liv her inne, så må det være rom for meninger. Håper også at profilen kan beholdes, men at det også er sterkere fokus på mer enn utstyr som jeg føler det kan bli vel mye av. Er likevel fint at f.eks. nybegynnere finner et forum hvor de kan spørre folk som spiller golf hva de vil anbefale.

Skal golfsnakk vokse så tror jeg samarbeidet med andre golf-nettsteder må utvides. Hva skjedde egentlig med samarbeidet med Golferen.no? Hvorfor er ikke hverandres produkt tettere knyttet opp på hverandres nettsteder?

Oppfordrer alle til å ha tapatalk på mobilen forøvrig, lett å bli en vane å sjekke forumet når en har en liten anledning :-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Takk!

Post by GunnarBull »

Helt enig i at Kevin, Snowman og Furu fortjener masse ros for sine innsiktsfulle bidrag. Det er sikkert mange flere som også fortjener ros. Støtter Freud i at Golfsiden trenger en konkurrent, og generelt så er golfsnakk godt over når det gjelder det meste. Føler at kurven her går sakte men sikkert oppover, mens Golfsiden har en motsatt kurve. Så - tiden er på golfsnakks side :-)

Selv om jeg stort sett er uenig med deg i det meste Freud, så synes jeg du er en viktig bidragsyter her inne, om ikke annet så er du ihvertfall flink til å skape engasjement.

Og så elsker jeg å kødde med deg, men det er stort sett alltid skrevet med et skjevt smil om munnen.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Takk!

Post by Snowman »

Oj, sann:) For min del vil jeg si, ingen ting å takke for, i hvert fall ikke på annen måte enn om evt flere kunne tenke seg å skrive mer. For jeg skulle gjerne sett at dette forumet utviklet seg videre, med flere folk og flere meninger.

For min del er jeg ikke så flink til å registrere hvem av dere som skriver hva:) Jeg er veldig på sak når jeg leser andres innlegg, mye mer interessert i hva som skrives enn hvem som skriver det. Og jeg liker godt at folk mener noe annet enn meg selv, for da kan man ofte utfordres til å tenke litt.

Noen oppfordres av og til til å forlate forumet, av andre som synes de har irriterende meninger eller irriterende skrivestil. Det liker jeg dårlig. Jeg leser gjerne innlegg jeg er rykende uenig i, også med innhold som er irriterende, og også med skrivestil som er litt på kanten mht ordbruk, bare jeg tror det er et noenlunde ærlig uttrykk for hva avsenderen mener.

For det er min målestokk! Jeg liker at folk melder ting de faktisk mener, nesten uansett form og innhold! Da kan meningene gjerne være sære og spissformulerte og langt fra flertallets. Derfor syns jeg også det er bra at AR holder på med sitt (selv om jeg selv holder meg her), for AR har et ekte engasjement!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Takk!

Post by Freud »

Men, Snowman, ser du ikke alle hans rolleblandinger som et stort problem?
Jeg er heller ikke enig i det du skriver om hans "engasjement". Det går jo stort sett ut på å kritisere debattanter på hans eget forum, og å slette innlegg han ikke liker og som kritiserer ham.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Takk!

Post by Snowman »

Det kan godt hende AR tar litt mye Møllers Tran noen ganger, for jeg følger ikke med så mye på siden hans, så jeg oppdager ikke så lett hvis han tar for mange roller og slipper andre for lite til. Men det er ikke alle fora som er selvregulerende, og jeg tør ikke si om han modererer for mye eller passe, og ut fra hvilke motiver han gjør det. Da måtte jeg lest mer der, for jeg er ganske sjelden innom.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Takk!

Post by Lawinth »

Henger meg gjerne på og takker de nevnte, men også alle andre som engasjerer seg her inne :shock: noen ganger :twisted: noen ganger :oops: noen ganger.
Rett og slett veldig mye bra :D
Selv var jeg veldig aktiv noen uker tilbake hvor Scangolf-forum var en het arena, og om vi nådde dit på det forumet her så blir det ikke mange minutter mellom hvert innlegg.
Uansett et herlig forum og jeg må vel si at jeg også ønsker det skal båbble litt mer her inne :lol:
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Takk!

Post by hemmi »

Jeg vil også henge meg på takkekoret :D
Ingen tvil om at dette forumet fortjener større aktivitet enn det har pr dato. Jeg leser stort sett alt som skrives, men skriver sjelden selv. Tror faktisk det gjelder for ganske mange av de som frekventerer her inne.
Jeg kan bare snakke for meg selv og si at jeg må skjerpe meg og skrive oftere.
Litt off-topic:
Må også få legge til at uten disse debattsidene hadde jeg ikke møtt Lawinth, og mange andre usedvanlig hyggelige mennesker. Noen av oss har det så morsomt sammen at vi i de siste årene har reist på golfturer sammen, både i inn og utland ;) :D
Så det kommer også positive ting ut av disse debattsidene :lol:
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Takk!

Post by stooy »

Kult @hemmi! :)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Takk!

Post by Freud »

Jeg gjenoppliver denne tråden, kun fordi Gunnar Bull har avlagt "Freud" en visitt på Golfsiden til Ramnefjell. Det vil si; det må være en annen "Freud" enn meg han refererer til. Jeg skriver av prinsipp ikke der lenger, derfor henvender jeg meg til Gunnar Bull her. Håper han leser det.
Jeg leser Golfsiden, men jeg sluttet altså å skrive der i februar/mars 2013. Så startet jeg her i juni 2013, og liker meg godt her. Gunnar Bull vil at "Freud" skal ikke skal bytte nick så ofte. Som sagt sluttet jeg å skrive på Golfsiden for halvannet år siden, så jeg forstår ikke hva han mener. Trolig blander han meg sammen med en annen.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Takk!

Post by GunnarBull »

Hei Freud. Det er selvfølgelig umulig å bevise min påstand på Golfsiden, så dermed er det også fullt mulig at jeg tar feil. Hvis det er sånn så beklager jeg selvsagt, selv om jeg har vanskelig for å tro det.

Uansett styrker det bare mitt poeng med innlegget du snakker om - det er umulig å vite hvem som er hvem når man kan bytte nick så ofte man vil.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Takk!

Post by Pepper »

Jeg har aldri helt skjønt dette evige maset fra enkelte på en annen golfside hvor de om igjen og om igjen insisterer på at Freud har brukt de kjente nickene koll, amatør mv. selv om Freud gjentatte ganger benekter påstandene.

Beviset mot Freud skal visstnok være skrivelikhet mellom disse nickene.

For min del har ikke likheten i skrivemåte vært så påfallende at jeg har trodd det var samme person som skrev under alle nickene selv om temaene og meningene har hatt mange likhetstrekk. Jeg har derfor akseptert Freuds påstand at han ikke har skrevet under andre nick, og for min del er dette ikke noe stort tema i motsetning til enkelte som tar dette opp igjen og igjen.

Jeg håper golfsnakk kan holdes fri for denne typen diskusjoner, og at den heller overlates til en etterhvert rimelig uinteressant debattside et annet sted.

Og for å presisere; jeg er i hovedsak uenig med Freud, og lar meg i tillegg irritere litt over bastante meninger på et for meg åpenbart meget tynt grunnlag. Allikevel er det fint at det er rom for alle, og forskjellige meninger og innspill skaper bredde og diskusjoner og litt temperatur.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Takk!

Post by GunnarBull »

Pepper wrote:Jeg håper golfsnakk kan holdes fri for denne typen diskusjoner, og at den heller overlates til en etterhvert rimelig uinteressant debattside et annet sted.
Dette er jeg helt enig med deg i. Hvis du, Freud, ønsker å diskutere dette videre med meg, er du velkommen til å sende en e-mail til gunnarbull@hotmail.com så kan vi ordne opp i dette privat istedet.

Oppfordrer samtidig alle andre til å droppe dette temaet her.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Takk!

Post by DuffyDuck »

Syns Freud har vært med å sprite opp Golfsnakk, var en tid det var rimelig dødt.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Takk!

Post by Freud »

Gunnar Bull ber meg sende ham en e-post, for å "rydde opp i saken". Det har jeg intet behov for, da jeg anser saken for ferdigsnakket fra min side. Problemet til Golfsiden med at folk bytter nick stammer ikke fra meg.
Min e-post-adresse inneholder mitt navn, derfor sender jeg ikke e-post til folk jeg ikke vil skal vite hvem jeg er. Jeg kunne naturligvis ha opprettet en hotmail-adresse e.l., men ser ikke noe behov for det.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Takk!

Post by GunnarBull »

Den er grei, Freud.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply