Er det best å ha en Tutta eller en Ilonen?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Er det best å ha en Tutta eller en Ilonen?

Post by Snowman »

Jeg våknet i dag opp til leaderboarden med Tutta fra LPGA og ser nå på World Match Play fra ET. Diskuterer litt med meg selv om jeg ville byttet bort det norsk golf har å heie på mot tilsvarende for Finland. For hva er mest morsomt å følge?

En nr.4 i verden på damesiden, som er majorvinner og fast deltaker i Solheim Cup, og som ofte er i tetstriden på LPGA.
Eller en nr.52 i verden på herresiden, som er ET-vinner, men ikke Ryder Cup-spiller, og som ofte er høyt oppe på ET.

Valget burde vært opplagt, dvs det burde vært lett å si at Tutta er mye morsommere å følge. Men så er det dette med suverent bedre TV-dekning på herresiden. Det gjør at jeg lander omtrent på 50/50. For det er veldig gøy å ha en spiller som Tutta, helt i verdenstoppen for damer, men hallo så gøy det ville vært å sett en nordmann istedenfor en finne på siste dag av en turnering som den vi ser akkurat nå.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Er det best å ha en Tutta eller en Ilonen?

Post by Freud »

Jeg vil mye heller ha en Ilonen enn en Tutta. Med utgangspunkt i hva som er best for norsk golf, generelt sett.
Det har med status og oppmerksomhet å gjøre. Jeg tror - uten å vite det - at Ilonens posisjon betyr mer for finsk herregolf enn Tuttas gjør for norsk damegolf. Tilsvarende ville det ha vært i Norge med en herregolfer blant verdens 50 beste. Det ser ut til at det gror godt i finsk golf for tiden. Både for damer og herrer.
Og nå er Ilonen i finalen!
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Er det best å ha en Tutta eller en Ilonen?

Post by Golfspilleren »

Klink klart Mikko.
Hadde byttet Tutta bort mot hvilken som helst spiller med fast ET-kort.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Er det best å ha en Tutta eller en Ilonen?

Post by Snowman »

Da blir det Finland-Sverige i finalen, og jeg også begynner å helle i retning av at en norsk Ilonen kunne vært enda morsommere enn Tutta. For golf er ikke en likestilt idrett. I idretter som tennis, friidrett, svømming, ski, skiskyting, turn, kunstløp og sikkert noen til, der er det såpass likestilt at det er like gøy med en kvinne som en mann i verdenstoppen, men golf er ikke en sånn type likestilt idrett. Derfor er det ganske stusselig at det beste vi har er Knoll og Tott på nr 792 og 794 i verden.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Er det best å ha en Tutta eller en Ilonen?

Post by Snowman »

Ikke noen særlig stor ståhei:

http://www.hs.fi/urheilu/a1413685381269

Bare 5 stk publikumskommentarer i Finlands største avis under artikkelen om Ilonens seier.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Er det best å ha en Tutta eller en Ilonen?

Post by Freud »

Jeg tror dessverre ikke det hadde vært særlig annerledes i norske media i en tilsvarende situasjon. Dette er for menigheten, og med det mener jeg ikke alle norske golfspillere. Bare et lite fåtall følger med internasjonalt.
En norsk golfspiller vinner en turnering i England. Hvem bryr seg om det, annet enn alle oss her inne og noen til.
Post Reply