LET/LET Access 2015

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

Banen er satt opp litt annerledes nå, enn når vi spiller den. Fairways er gjort smalere, og de bruker litt andre pinneplasseringer. Sånn sett burde man spille banen i morra om man skal få følelsen av hvordan den er akkurat nå. De aller fleste slår nok over til venstre side, men blåser det som det har gjort i det siste, vil man kanskje ende opp et stykke ute til venstre, og i roughen. Da har man ikke et kort innspill, eller lett. Kanskje er man så langt ute at trærna blir hindringer.

Stormo og Nordaas imponerer sålangt i dag
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Snowman »

Jeg kikket nå etter birdies på mitt siste Drøbak-besøk, og det var bare en eneste ensom en. Den kom på hull 5. Jeg vet ikke hvordan snittet til damene er på det hullet denne uka, men det burde vel være blant de lettere, kort par-4 som det er.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Karoline Stormo fikk dobbelbogey på hull 2, men endte allikevel på -4 og 66 slag. Imponerende!

Og Christine Wolf er blitt østerriker igjen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

Imponerende av amatørene det,ender på delt 10.plass

Gabsa vinner for andre uke på rad
User avatar
Eaglespree
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 29 Nov 2012, 10:32
Hjemmeklubb: Solum

Re: LET/LET Access 2015

Post by Eaglespree »

Artig med så mange norske i samme turnering!
Lundgreen er jo bare herlig! Om hun ikke har fått det som finnes av hedersmedaljer i NGF, så nomineres hun herved til resten...
Veldig bra av Stormo også, en skikkelig fjær i hatten! Elsker når unge amatører leverer kanonturneringer.

Team Norway skuffer.
-Den tristeste nyheten her er Tonje sin skade. Hun går sjelden 77 slag, så jeg antar skaden påvirket spillet, selv om det ikke fremkommer av facebook'en hennes. Håper hun er fort tilbake.
-Martens leverer langt under pari i ganske svakt selskap.
-Skarpnord er turneringens store skuffelse, og da tenker jeg ikke på resultatene, men på kommentarene i etterkant. Som Pepper er jeg lettere sjokkert over holdningene som fremkommer. "Har ikke lyst å spille i 6 grader og regn" kommentaren har Pepper tatt seg av. Enig.
Men jeg synes denne er like ille: "Jeg tok dette som tre treningsdager. Jeg har jobbet med noen tekniske endringer, så scoren i seg selv var ikke det viktigste denne uken. Målet var å trene på teknikkendringene i et turneringsmiljø."
-Dersom man ønsker å få noe ut av trening i turneringsmiljø, så er man da nødt til å oppføre seg som om man er i en turnering? Det nytter ikke å grue seg for å stå opp, gå rundt å gjespe på banen, sutre om dårlig vær og la motivasjonen ligge igjen på LET. På den måten skaffer man ikke et turneringsmiljø på treningen. Det eneste hun oppnår er tre dager med elendig trening (lite mengde i dårlig setting), dårlig PR og en begynnende forkjølelse... Dårlig valg - ring mentaltreneren!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Snowman »

Apropos kommentarene, satt i en større sammenheng:

De beste norske, på både herre- og damesiden, må bry seg om å vise seg best mulig fram på hjemmebane. Det er det som kan bygge interesse rundt arrangementene. For norske hoppere og skiløpere betyr det mye å vise seg fram i Holmenkollen. Friidrettsutøvere vil gjerne prestere godt på Bislett. Syklistene står på og vil vise seg positivt fram i både NM og hjemlige etapperitt. Golfere må ha den samme innstillingen og bidra selv til å bygge opp arrangementene hjemme.

De burde bry seg om å vinne kongepokalen. Og de burde sette sin ære å prestere i hjemlige proffturneringer, uansett hva touren heter. Det Skarpnord er sitert på er derfor ikke bra.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

Og poenget var? Spilte de ikke turneringen?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Snowman »

Sitatet jeg og flere andre reagerte negativt på var dette:

"Jeg tok dette som tre treningsdager. Jeg har jobbet med noen tekniske endringer, så scoren i seg selv var ikke det viktigste denne uken. Målet var å trene på teknikkendringene i et turneringsmiljø."

Det med NM, der går jeg ikke og leter opp gamle sitater nå, men jeg var enig med presidenten det året han kritisert at mange uteble og deretter snakket ned NM og dermed også kongepokalen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Jeg satte lenge med en følelse av at LET-spillerne våre hadde fått beskjed av NGF om å spille i Drøbak, noe i hvert fall en og sannsynligvis 2 likte dårlig etter spillet og reaksjonene å dømme. Og resultatene ble deretter.

Mine forventninger til Caroline har aldri vært skyhøye, så runder på par er liksom greit for meg på en måte selv om jeg selvfølgelig håper på bedre. Mariannes holdninger derimot, slik det også vises av sitatene over, er lite hyggelige. Når norske utøvere er i Norge og kjemper om gode plasseringer selv på et nivå lavere enn de normalt spiller forventer man at de gjør sitt ytterste, ikke at de trener.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Birdieplayer »

Flott turnering, tøffe spilleforhold, riktig dame vant, herlig å kjenne på nivået for de yngre norske, og klubben er med rette fornøyd.

Supert!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Enig med Birdieplayer. Noen av de norske juniorene imponerte stort, andre fikk kjent på godfølelsen av å spille i et internasjonalt felt, og Drøbak har mange hyggelige frivillige som sammen med kjernestaben kan arrangere større turneringer.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

LETAS turnering i Strasbourg, Frankrike, fra i dag.

Heramb, Lundgreen og Raastad er de norske innslagene.

Årets sålangt beste bane på denne touren, iflg Raastad.

Hun går ut i duggpatruljen i dag, mens de to andre går i ettermiddagsgrupper

http://www.access.letscoring.com/leaderboard/2908/
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

bra 1.runde av Skarpnord i amsterdam i dag. -1 og er tett på teten. Martens hadde en dårlig frontnine, men spilte seg opp på back. +3 og topp-60
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

Liten interesse for damene, også hos norske golf-medier. Martens ble nr.14 og passerer Daffinrud på pengelisten. Er nr.37, mens Tonje er nr.38. Martens har nesten spilt inn like mye som i hele fjor, og ligger bra an til å klare kortet.

Skarpnord ble nr. 40 og er nr.5 på pengelisten.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

Bra runde av Skarpnord i dag, -3 og T10. Martens gikk på par og ligger litt ned på lista. De spiller i England denne uka
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

3 norske spiller på Dundonald links denne uka. Tutta er i delt ledelse med Lydia Ko etter dagens runde. Skarpnord er T16 og Martens T23.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by GolfMickey »

Tutta leder enda med 14 hull igjen :P
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Gundersen »

Noen stream til denne turneringen?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by GolfMickey »

finner ikke stream jeg heller nå leder hun jaggu meg med 3 slag, 10 hull igjen
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Snowman »

Tutta med to hull igjen, trenger en birdie for å få omspill mot klubbhus-leder Rebecca Artis.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply