LPGA/Symetra 2015

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Fuglen wrote:Hvorfor kalles hun for Tutta?
Der er vel bare sånn som jentene kalles på Oslo vest, sånn Tulla og Tutta og Vesla og Tiril ... eller det siste er vel et ordentlig navn, på en skiskytter? Men sjekk postnummeret, så er hun vel fra Oslo vest hun også:)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Freud »

Hun har selv fortalt at det har vært hennes kjælenavn fra hun var liten jente. Kanskje foreldrene kalte henne det, eller hun selv ikke klarte å si sitt eget navn og sa Tutta i stedet? Begge vokalene er på plass, men "s" ble til "t". Ikke uvanlig det.
Har ikke noe med praksis på Oslo vest å gjøre, selv om hun kommer derfra.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Tutta er jo nærme nok nå, etter tre runder, til at hun kan spille for seieren søndag, og da må det være seieren det faktisk handler om. Nå er det relevant å tenke som det sies i det berømte sitatet fra NASCAR's Dale Earnhardt: "Second place is just the first place loser."

Det sitatet passer selvsagt ikke alltid, for ofte i sport bør det være helt naturlig å være fornøyd med hederlige plasseringer. Men ikke Tutta nå, det syns i hvert fall ikke jeg. Ut fra hennes standard og karriere har det nå rett og slett gått unaturlig lenge siden forrige seier, så nå trenger hun at det snart kommer en igjen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Freud »

Naturligvis spiller hun for seieren søndag, hva ellers? På PGA er det jo nærmest regelen at lederballen ikke vinner, men dette er jo damene.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Stygg leaderboard å våkne opp til! Telte raskt over, og det var vel ca 45 spillere som hadde bedre sisterunde enn henne.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Ukens Symetra-turnering ferdigspilt i går, hvor Westrup endte T19 på +5 med sjekk på 1204 dollar. Vinneren hadde -5 og fikk 15.000.

Jeg vet ikke hvor mange som plukker opp Rolex-poeng derfra, men jeg skulle tro at T19 blir såvidt innenfor(?).
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by kevin »

De spiller ikke før neste uke. Hun ble nr.19 for snart 4 uker siden, siden har det vært pause
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Javel, ja. Da ble jeg ganske enkelt lurt av at det er 28 dager i februar, hvor ukedagene for datoene blir de samme to måneder på rad. Og jeg er tydeligvis for gammel til å huske ting jeg har lest for en hel måned siden :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by kevin »

Ingen stor 1.runde av Tutta i går. -1 og T49. Det ledes på -7.

Westrup skal ut og spille på Symetra tour i dag
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Scorekortet til Tutta ser litt sånn fargeløst ut, med veldig mange par. Det hadde vært interessant å vite litt mer om hvordan de kom.

Hvis det var mange stabile par, med greentreff og toputter, da syns jeg det lover godt for neste ukes major. Noe helt annet er det hvis det var sånne jobbepar hvor hun ofte måtte redde seg inn.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Freud »

Samme gamle leksa med Tutta. Ligger for langt bak allerede etter første runde. Det er mulig å ta igjen 3-6 slag, men ikke på alle verdens beste samtidig!
Hun hadde bare 10 GIR.
Viasat sender fra denne turneringen hver kveld fra 23/00 til 02/03. I går fikk vi se Tutta, på det jevne. Det er mange stjerner som får prioritet foran henne på TV nå. Hun går ut tidlig i dag, så hun blir ikke å se på TV. Dersom hun klarer cuten, så viser de henne antagelig lø/sø, men da må hun ligge høyt nok oppe.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Tutta misset altså cuten i natt, ikke noe godt tegn uka før årets første major.

Når det gjelder oppmerksomheten rundt golf, så er det likevel et dårlig tegn at nattens resultat fremdeles er usynlig hos landets største sportsredaksjon nå morgenen etter. VG dekker Mats Zuccarello kamp for kamp nå, hvor nattens prestasjoner er synlige for leserne neste morgen, mens Tutta ofte går under radaren. Hvorfor klarer ikke golfmiljøet å gjøre Tuttas golfprestasjoner like interessante som Zuccas hockeyprestasjoner?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Freud »

Iflg. Tuttas og den nye trenerens uttalelser i januar, så er det ingen grunn til bekymring. Toppformen med ny sving og putteteknikk skal først slå ut i april!
Det passer jo godt med årets første major neste uke. Noen som tror på det?

Tutta spiller god golf, isolert sett. Problemet er at det er såpass mange som er bedre enn henne. Hun er vel den eneste (?) på top10 på WGR som ikke innfrir p.t. Derfor faller hun nedover på den listen.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Det er jo bare en uke igjen til første major, så da får vi jo fasit på hvor hun virkelig er nå. En dårlig generalprøve, den glemmer vi alle lett hvis hun leverer neste uke når det virkelig gjelder.

Jeg håper hun da kommer til å levere på et mye høyere nivå, hvor hun skaffer seg vinnersjanse som gir spenning helt inn. I så fall skulle jeg mye heller like å se Tutta kjempe om majortittel enn å se Houston-turneringen på herresiden samme helg.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Freud »

Enig i din prioritering.
Jeg kan trøste deg med at Viasat sender direkte fra denne major to-sø fra 00 til 03. Etter at de har sendt fra Houston.
Med 9 timers tidsforskjell betyr det vel at det vi får se om natten er de beste, live.
Påskeferien uten Viasat ødelegger vel den opplevelsen for de fleste. Selv skal jeg se lø+sø.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Freud »

Men er ikke ukens startfelt minst like sterkt som kommende major?
Hvem av de beste stiller ikke denne uken? Noen fra LET er det vel ikke, da det blir anstrengende å dra fra Marokko til California mandag.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Jeg kikket innom Symetra nå, og det blir ikke levert noen varer fra Westrup denne helgen. Det ble +3 i hver av de to første rundene, og nå i sisterunden er hun +2 etter fem hull. Sammenlagt +8 med 13 hull igjen å spille, det er en foreløpig plassering T65.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Freud »

Snowman, du som har oversikten:
Er du enig i det jeg skriver om at ukens startfelt er like sterkt som kommende major?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

Vet ikke sikkert, selv om det ser veldig sterkt ut også denne uka. Men jeg syns uansett ikke det spiller noen rolle. Samme hvem som er med denne uka, så er det en vanlig LPGA-turnering. Det er neste uke det gjelder, for bare majors er majors.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra 2015

Post by Snowman »

... men det ser ut som minst to fra LET-feltet i Marokko nå skal over til neste ukes LPGA-major, vinneren Gwladys Nocera pluss Charley Hull, som ble T8.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply