Hvorfor er det så inne helvete ...

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Snowman »

... provoserende for mange golffans at en del av de beste amerikanerne er åpenlyst kristne?

Kommer det fram en norsk verdensstjerne på herresiden, så skal i hvert fall ikke jeg være kresen! Han kan få være kristen eller muslim eller buddhist eller hva pokker han vil, bare han spiller god golf! Han kan få være avholdsmann eller begersvinger, stille eller bråkete, breial eller beskjeden, atletisk eller tjukkas, hva som helst, bare han leverer på banen!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by halvorsen84 »

Bubba Watson? ;)

Han sa vel noe om at Gud sikret han seier i The Masters-omspillet, etter kjempeslaget fra skogen? Tror man på høyere krefter, ja da kan man vel få lov til å takke de også?

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hva eller hvem folk tror på. Uansett om det er snakk om golfspillere, eller en jeg møter i do-kø på et utested. Det jeg derimot bryr meg om, og syns kan være negativt, er at enkelte kristne (og andre), har en tendens til å høylytt "kritisere" og "preke" religion til oss andre. Der går grensa for meg. Jeg respekterer dem og deres tro, da får de la oss andre være i fred også.

Man må gjerne være åpenlyst kristen, homofil osv, men ikke prøv å prakk dette på meg, takk! Hvis dette er tilfelle, da kan jeg faktisk forstå at enkelte syns det går litt langt..

Det fine med golf er jo nettopp at man kan møtes på kryss av kjønn, alder, religion, osv, det kan til tider kreve litt ekstra "takhøyde" når diskusjonen går i flighten, men herregud, vi er da voksne mennesker?

Spiller gjerne med en prest jeg, men han må bare ikke tro at jeg kommer til gudstjenesten neste søndag! :P
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Snowman »

Det er vel neppe hjelp å få, verken for Bubba eller andre! Sophie Gustafson skrev denne meldingen:

"If there even is such a thing [as God], I hope he/she/it has better things to do than help someone win a sporting event."

Godt sagt:)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Snowman »

Image
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Fuglen
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 03 Mar 2015, 10:19
Hcp: 30+
Location: Oslo

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Fuglen »

Jeg ber ikke på banen, jeg banner på banen, men det hjelper ikke det heller.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Freud »

Jeg gir egentlig blaffen i det, men det er noe jeg lurer på, som er inkonsekvent.
Hvis man har bedt til guden sin om å vinne og man ikke vinner, betyr det da guden sint på ham eller liker vinneren bedre, eller....
Bør man ikke takke guden sin for at man ikke vant, for det betyr vel at guden har en større mening med dette?

Det jeg misliker er prektigheten til Bubba, Johnson & co, og at de overlater alt i gudens hender.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Snowman »

Freud wrote:Det jeg misliker er prektigheten til Bubba, Johnson & co, og at de overlater alt i gudens hender.
Kanskje du snart får en overraskelse her, ved at en som alltid klager på deg, sier seg helt enig med deg:)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by liverglimt »

ER DJ drug kristen??
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Rotten »

halvorsen84 wrote:Der går grensa for meg. Jeg respekterer dem og deres tro, da får de la oss andre være i fred også.
Hvorfor skal man egentlig respektere voksne som tror på den slags tull? Tvert i mot, jeg har ingen respekt for det og synes det er en floskel at man skal respektere alt. Her snakker vi om folk som mener de eier sannheten og at denne finnes i en obskur gammel bok og i en politisk retning som har brukt nesten 2000 år på å påtvinge meninger på andre samt å forby/fortrenge andre meninger gjennom systematisk sensur og herskesyke metoder.
Man kan jo lure, er denne såkalte gud psykopat?
Ingen respekt her i gården...
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Snowman »

Hva med en kjent buddhist, ifølge GolfDigest? Er det bedre?

In his public apology, Woods addressed the need to change his selfish behavior and said that returning to his Buddhist faith would be part of the process: "Buddhism teaches that a craving for things outside ourselves causes an unhappy and pointless search for security."
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by liverglimt »

Upps, nå blir jeg enda mer troende på at universet styrer seg selv. Jeg går for universell tro! :D
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by halvorsen84 »

Rotten wrote:
halvorsen84 wrote:Der går grensa for meg. Jeg respekterer dem og deres tro, da får de la oss andre være i fred også.
Hvorfor skal man egentlig respektere voksne som tror på den slags tull? Tvert i mot, jeg har ingen respekt for det og synes det er en floskel at man skal respektere alt. Her snakker vi om folk som mener de eier sannheten og at denne finnes i en obskur gammel bok og i en politisk retning som har brukt nesten 2000 år på å påtvinge meninger på andre samt å forby/fortrenge andre meninger gjennom systematisk sensur og herskesyke metoder.
Man kan jo lure, er denne såkalte gud psykopat?
Ingen respekt her i gården...
Det er ikke snakk om å respektere kristendommen i seg selv, men rett å slett å respektere at vi er forskjellige! ;) Hvis du ikke ønsker å respektere dette, så er det helt greit! ;)

Nevnte i forrige innlegg at jeg overhodet ikke har noe til overs for kristne, eller andre, som må "preke" religion osv, og mtp. kirkens historie som du nevner, så er jeg helt enig! Heldigvis er kirken mer liberal idag, og har utviklet seg i takt med dagens samfunn.

Jeg er døpt, konfirmert, og fortsatt medlem i Den Norske Kirke, men kristen er jeg ikke. Jeg har rett og slett bare ikke tatt meg bryet med å melde meg ut! :mrgreen:
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Freud »

Helt enig med Rotten. Selv er jeg utmeldt for lenge siden, og ateist. Makan til religiøst tull! De må jo ha en skrue løs.
Til liverglimt: det var Zach Johnson jeg siktet til.
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by TomShanks »

Misliker ikke de kristne fordi de er troende, har seg bare slik at nesten alle (tilfeldigvis?) er så grenseløst kjedelige.

Unntaket er Bubba, men han misliker jeg fordi han er en sutrete dobbeltmoralsk diva.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Snowman »

Rickie Fowler regnes vel stort sett ikke for å være kjedelig, med sin jålete klesstil og bakgrunn som lovende motorcross-kjører før han valgte golf? Men han er jo en av bibelgutta på PGAtour han også, beskrevet slik:

<... One look at Fowler’s outfits and you might think, “This guy parties hard. Probably with Anthony Kim.” But that’s not the case. Fowler doesn’t drink and is a regular at the PGA Tour’s weekly Bible study events. You’ll find him there with other pros like Webb Simpson, Ben Crane and Bubba Watson. Rickie carries his faith onto the course as well. During the 2010 Ryder Cup, he marked his golf balls with Bible verses...>

Ganske spesielt det siste der!? Men han trekker det ikke fram i TV-intervjuene, i hvert fall ikke de jeg har hørt. Det er kanskje derfor han ikke har fått nok hjelp ovenfra til å vinne en major ennå:)

Per Haugsrud sa for øvrig på TV i går at Brian Davis fikk "hjelp fra oven" på 18. hull i går kveld, men jeg har aldri hørt at Davis ber om den type hjelp(?).
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvorfor er det så inne helvete ...

Post by Snowman »

Fuglen wrote:Jeg ber ikke på banen, jeg banner på banen, men det hjelper ikke det heller.
<... If profanity had an influence on the flight of the ball, the game of golf would be played far better than it is. ~ Horace G. Hutchinson...>
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply