Grep

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Grep

Post by Rotten »

Lurer på om det er noen kloke meninger om grep der ute?
Bruker selv (nå) Golf Pride grep, multi compound. Godt fornøyd. Har vel litt over middels store hender (M/L i hansker), lagt på to lag med tape under grepene.

Hva synes dere er bra grep? Bør det legges på ytterligere lag med tape nedre del av grepet (høyrehånd)? Klar over at dette er en smakssak, men noen erfaringer? Ser også det er kommet ett nytt grep som heter Multicompund 4 som nettopp skal være tykkere nederst. Kanskje det er noe?

For øvrig har jeg merket at det er veldig stor forskjell på grep, også fra samme produsent. Byttet skaft på 7-jernet i fjor hos Tom på Losby, men grepet kjennes helt annerledes ut enn de andre. Hard og plastikkfølelse. Snakker vi her om fake eller er det rett og slett store forskjeller?
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Grep

Post by halvorsen84 »

Små hender her i gården (bruker dame M) :oops: Så jeg har ikke behov for flere lag med tape under! :mrgreen: Uansett er jeg enig i at dette nok er en smakssak! ;)

I fjor prøvde jeg Nike køllene til en kompis med GP VDR, falt pladask for disse! ;) Byttet selv til hvite VDR på køllene og har ikke angret et eneste sekund. De er myke, og litt "sticky" når det blir klamt om sommeren. Fungerer også utmerket når det regner, men må innrømme at jeg ikke er den typen som spiller under de mest ekstreme værforhold, så hvis noen har spilt disse i skikkelig øspøsregn, og syns de er glatte, så er nok dette en mer riktig feedback! 8-)
Noen av grepene har blitt litt slitt på "undersiden", men jeg tror ærlig talt at dette er fordi jeg holder for hardt, og ikke nødvendigvis grepene som er dårlige! ;)

Ellers har jeg vært borti Sharpro Dual Compound, som vel skal tilsvare GP Multicompound om jeg ikke tar feil. Må si jeg ikke fikk helt "teken" på dissse. Ok grep der det er gummi, men corden syns jeg ble litt glatt.

Driveren min har forresten et grep fra en produsent som heter Funk'd, fås i mange flotte sterke farger! Første grepet jeg skiftet selv, så kjøpte bare dette ene for å teste. Helt ok grep, både vått og tørt. Ganske sticky dette også!

Klubben er "sponset" av NIKE GOLF, og under demodagen i fjor, så kom jeg borti et grep som heter Nike Tour Wrap 2g. Wrapped designet gir veldig godt grep, og personlig følte jeg at det nok passer best på driver/wood hvis man har en tendens til å holde og svinge litt ekstra hardt med disse! Prøvde de med jern også, men her følte jeg at de ble litt "store og klumpete". Grepene var samme størrelse, så var nok bare innbilning pga stor klubbe vs liten jern-kølle! :lol:

Ellers velger jeg å trekke fram SuperStroke-puttergrep som et "must have". Utrolig deilig når du først blir vant til det, men det tar nok noe tid. Føler også at dette grepet er elsk eller hat. De kommer i forskjellige tykkelser, men etter å ha brukt den tykkeste Fatso-modellen, så blir de andre som standardgrep å regne! Blitt mye mer stabil, og ser gang på gang at det er siktinga som det må jobbes med! 8-)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Grep

Post by Sharky »

Er i samme posisjon som deg Rotten. Har spilt med multicompound grep i noen år nå, og strengt talt burde grepene vært byttet. Slitte og litt tørre er ingen god kombinasjon.
Jeg har også lurt på å legge på mer lag med tape under hånden som er nederst da jeg føler at grepet er for smalt, (har std + 3 lag med tape). Jeg har ikke noe problem med å spille golf, men merker at når jeg har lengre sesjoner på rangen eller spiller mer enn 18 hull har jeg en tendens til å bli litt for stram i grepet og da ødelegger svingen for jeg kompenserer og derfor vil jeg prøve med noe litt større.

Har nå bestilt inn 3 forskjellige grep for å teste forskjellige størrelser og grep. Kan gi en tilbakemelding når jeg har mottatt dem og testet.
Golf Pride Midsize Tour Velvet Super Tack
Golf Pride Midsize CP2 Wrap (lite taper på dette grepet)
Golf Pride Tour Velvet Jumbo Golf Grips
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Grep

Post by Rotten »

Sharky wrote: Har nå bestilt inn 3 forskjellige grep for å teste forskjellige størrelser og grep. Kan gi en tilbakemelding når jeg har mottatt dem og testet.
Golf Pride Midsize Tour Velvet Super Tack
Golf Pride Midsize CP2 Wrap (lite taper på dette grepet)
Golf Pride Tour Velvet Jumbo Golf Grips
Det hadde vært veldig bra :)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
blummern
Forumvant
Forumvant
Posts: 65
Joined: 08 Jan 2013, 16:40
Hcp: 8,3
Hjemmeklubb: Narvik GK

Re: Grep

Post by blummern »

Har prøvd GP tour velvet, multicompound, Lamkin corded og 3gen permwrap + Ping orginalgrep siste 2 år... ingen av grepene har gitt meg like mye som Sharpro Dual Compound! Ett meget bra grep til en billig penge som har holdt seg sticky gjennom en hel sesong med mye bruk. Ligger på ebay til ca 3-400 for 13 grep, jeg bruker en selger som heter "Gamola" der.
In the bag

Titleist 913 S+ D2
Titleist 913F 3wood
Nike Covert 2.0 Tour 5wood
Ping i20 4-W
Ping i10 2 iron
Ping Gorge Tour 52-56
Cleveland Classic 5.5 putter
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Grep

Post by halvorsen84 »

blummern wrote:Har prøvd GP tour velvet, multicompound, Lamkin corded og 3gen permwrap + Ping orginalgrep siste 2 år... ingen av grepene har gitt meg like mye som Sharpro Dual Compound! Ett meget bra grep til en billig penge som har holdt seg sticky gjennom en hel sesong med mye bruk. Ligger på ebay til ca 3-400 for 13 grep, jeg bruker en selger som heter "Gamola" der.
http://www.gamolagolf.co.uk ;)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
tilskuer
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 08 Apr 2011, 16:00

Re: Grep

Post by tilskuer »

Sharpro Dual Compound er vel en temmelig åpenbar kopi av GolfPride sine multicompound. Men i dette tilfellet er kanskje kopien bedre enn originalen. Jeg byttet ut noen GP Multicompound med Sharpro sin versjon, og er faktisk mer fornøyd med kopien. Mine har holdt seg godt gjennom 1,5 sesonger uten å bli harde og glatte, i motsetning til GolfPride-versjonen. Men de smaler ganske mye av nedover grepet og har ikke en profil som passer til de som vil ha tykt grep for nedre hånd. Da må de bygges opp med ekstra tape på nedre del.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Grep

Post by liverglimt »

Black Widow har også gode multicompond grep. Såpass billige at de fleste bør ha råd til å bytte hvert år.
blummern
Forumvant
Forumvant
Posts: 65
Joined: 08 Jan 2013, 16:40
Hcp: 8,3
Hjemmeklubb: Narvik GK

Re: Grep

Post by blummern »

liverglimt wrote:Black Widow har også gode multicompond grep. Såpass billige at de fleste bør ha råd til å bytte hvert år.

Bra sagt! Grep burde være så billig at alle kan bytte hvert år! At GolfPride skal ha 100-140 kr per grep er for meg uforståelig da produktutviklingen åpenbart begrenser seg til ett minimum med tanke på allerede ferdigutviklede produkter.
In the bag

Titleist 913 S+ D2
Titleist 913F 3wood
Nike Covert 2.0 Tour 5wood
Ping i20 4-W
Ping i10 2 iron
Ping Gorge Tour 52-56
Cleveland Classic 5.5 putter
RoughBoy
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Jun 2011, 18:52
Hcp: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Grep

Post by RoughBoy »

Har alltid trodd at Sharpro var de som var først ute med dual-grep. Men at de senere forandret dem noe for å ligne Golf Pride, etter at Golf Pride fikk suksess men sine "kopier"?
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Grep

Post by liverglimt »

En Mercedes burde også være så billig at alle kan ha råd til en. Spøk til side. Det finnes masse grep på blant annet ebay. Problemet i Norge er importavgifter og handlingsgebyr. For å forsvare en viss inntjening så må jeg ta dobbel pris i Norge sammenlignet med Gran Canaria på golfgrep.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Grep

Post by mciljoy »

Jeg la på nye multicomp grep før forrige sesong og kjørte en "egen" variant.

Delte grepet i 3 soner og hadde 3 lag med tape nederst, 2 lag i midten og 1 øverst. Tok bort det meste av taper og jeg synes det ble meget bra :-)

Men det er 100% en smakssak. koster ikke så mye å prøve seg litt frem på egen hånd.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Grep

Post by TheBigEasy »

Har liten kunnskap om grep, men har lurt på om jeg skulle prøvd midsize. Men hva er forskjellen på det og som det nevnes her; standard med flere lag tape under ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Grep

Post by mciljoy »

Forskjellen er nok bare at midsize er en satt tykkelse, mens med tape kan du få det akkurat slik du vil

Tror midsize tilsvarer to ekstra lag tape, altså 1 som er vanlig pluss to lag (Google hvis du vil være sikker...)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Grep

Post by liverglimt »

3 lag tape per 1/32 tomme.

Det er ikke spesielt standard fra leverandørene. Skaftene er også forskjellige i enden. Prøv deg frem så finner du en løsning.
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Grep

Post by Hagen »

Jeg har noen midsize pure grips liggende. Kjøpte feil.
20 kr stk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Grep

Post by Golffreak »

Midsize er tykkere hele veien, og ikke alle som vil ha grepene spesielt mye tykkere på toppen av grepet. Ved å kjøpe std størrelse så kan en legge flere lag på nedre del for å få mindre innsnevring. Grepet på driveren min har 2 lag tape i toppen og 4 lag nederst. Alternativt kan man kjøpe nye grep i markedet nå som har tykkere nedre del :)

Bestilte nytt jernsett og gikk for GP MCC Plus 4.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Grep

Post by Byebye83 »

Golffreak wrote:Midsize er tykkere hele veien, og ikke alle som vil ha grepene spesielt mye tykkere på toppen av grepet. Ved å kjøpe std størrelse så kan en legge flere lag på nedre del for å få mindre innsnevring. Grepet på driveren min har 2 lag tape i toppen og 4 lag nederst. Alternativt kan man kjøpe nye grep i markedet nå som har tykkere nedre del :)

Bestilte nytt jernsett og gikk for GP MCC Plus 4.
Hvordan var MCC +4?

Vurderer CP2 pro, som er noe av det samme..
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Grep

Post by Golffreak »

Byebye83 wrote:
Golffreak wrote:Midsize er tykkere hele veien, og ikke alle som vil ha grepene spesielt mye tykkere på toppen av grepet. Ved å kjøpe std størrelse så kan en legge flere lag på nedre del for å få mindre innsnevring. Grepet på driveren min har 2 lag tape i toppen og 4 lag nederst. Alternativt kan man kjøpe nye grep i markedet nå som har tykkere nedre del :)

Bestilte nytt jernsett og gikk for GP MCC Plus 4.
Hvordan var MCC +4?

Vurderer CP2 pro, som er noe av det samme..
Har ikke fått de nye køllene enda, 2 uker levering på Custom fit.... Har ikke kjent på de heller, men har std size med ekstra tape på driveren med GP MCC grep. Regner med de nye Plus 4 blir bra :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Grep

Post by Drizzit »

Ser Superstroke har kommet med noen nye grep som ikke er til puttere.

http://www.golfwrx.com/275157/superstro ... lub-grips/

Er det noen som vet noe om disse, eller har prøvd dem?
Post Reply