Om å gi bort putter

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Om å gi bort putter

Post by Snowman »

Jeg var nettopp innom New York Times som oppladning til nattens hockeykamp 7 mellom Rangers og Caps, og da snublet jeg over en to uker gammel artikkel om det å gi bort putter. Interessant lesning:

http://www.nytimes.com/2015/05/03/sport ... udDev&_r=0
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Om å gi bort putter

Post by Freud »

Interessant, men uten noen konklusjon.
Jeg synes det å gi bort putter er dumt, uansett lengde. Ville aldri gjort det selv, i matchplay. Resultatlisten ville nok sett annerledes ut dersom ingen hadde gitt bort putter i matchplay-turneringer på PGA.
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Om å gi bort putter

Post by Lawinth »

Gir gjerne bort en tapp inn, men om det er ondulert eller ujevnheter så blir det nok vurdert om de korte skal gis. Også avgjørende hvem en spiller med og dennes ferdigheter.
Om en spiller match mot en med betydelig høyere hcp og som spiller sånn noenlunde bra for dagen, er nok faren stor for at kun tap inn gis.
Selv forventer jeg sjelden å få noe, men det skal sies at det ofte blir mindre anspent og betydelig hyggeligere match om de korte puttene gis, skuldrene slippen ned og sola skinner :D
User avatar
Mathias
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 144
Joined: 20 Aug 2010, 10:45
Hcp: 15
Hjemmeklubb: Asker GK / Grini GK
Location: Oslo

Re: Om å gi bort putter

Post by Mathias »

De korte puttene er viktige, og god trening å sette. Tar som ofte ikke korte putter om jeg får de for treningen skyld - da jeg stnes det er dørgende kjedelig å trene putting.

Men interessant artikkel, aldri tenkt på at det kan brukes taktisk å gi bort putter.
Nike VRS Covert driver, 3-wood & 3-hybrid
Nike VR Pro-Combo 3-PW
Callaway Mackdaddy 2 52/56gr AW/SW
Odyssey Ice White putter

..og mulligan på første.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Om å gi bort putter

Post by JanB »

Synes det er viktig å se an spilleren. Han får "bevise" etpar ganger før jeg gir puts. Det er selvsagt ikke når man spiller slagspill. Synes man skal være litt fornuftige. Har vedkommende satt omtrent alt fra 4 fot er det litt ulogisk å ikke gi en enfot put.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply