Golfsnakk Invitational

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Gundersen »

Flere sponsorer har sagt seg villig til å bidra, meld dere på i golfbox, så blir dette bra.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Gundersen »

Mere påfyll
Kjører netto slag med fullt hcp.
Et longest hull, et closest hull. Kanskje t.o.m et closest to the longest.
Blir det nok premier, så kan vi også ha closest to pin på 2 slag på et par 4 hull.
Satser vel også på en vandrepokal.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Owee87 »

Utrolig bra initiativ! Hadde veldig lyst til å være med på dette, men selvsagt er det på samme dag som eneste planen jeg har i sommer; Bryllup. Håper det blir en suksess og dermed ny turnering neste år.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Gundersen »

En vandrepokal trenger alltid et sted å vandre
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Snowman »

GunnarBull wrote:
kevin wrote:Jeg er med om jeg får spille med Gunnar Bull, Freud og Snowman ;)
Jeg betviler sterkt at du får med deg den mellomste bukkene bruse, men den minste er det jo en mulighet for. Må sjekke om det krasjer med noen andre turneringer i første omgang :-)
Jeg vet ikke hvilken bukk jeg anses å være, utover det at jeg kan være en gammel stabukk, men nå er jeg i hvert fall påmeldt. Har vel nok tid til å sandbagge meg til to ekstra slag før den datoen ;)

I Golfbox ser jeg at turneringen er åpen for spillere ned til +8 i hcp. Hehe, fins det sånne i Norge? Han er i så fall for god for slopetabellen på banen, for den går til +4. Tror vel at det skal holde...
Last edited by Snowman on 22 Jul 2015, 03:35, edited 3 times in total.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Snowman »

Owee87 wrote:Utrolig bra initiativ! Hadde veldig lyst til å være med på dette, men selvsagt er det på samme dag som eneste planen jeg har i sommer; Bryllup. Håper det blir en suksess og dermed ny turnering neste år.
Hvis du skal i ditt eget bryllup, da er det selvsagt gyldig forfall. Men hvis det er noen annens bryllup, da gjelder det jo å prioritere som en mann ;)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Golfsnakk Invitational

Post by norhawk »

Jeg skulle gjerne vært med, men er selvfølgelig på jobb den helgen.

Bra initiativ er det av deg Gundersen.

Forslag til premiering, hva med den som bruker flest slag også, "longest walk"?

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by GolfMickey »

Snowman wrote:
GunnarBull wrote:
kevin wrote:Jeg er med om jeg får spille med Gunnar Bull, Freud og Snowman ;)
Jeg betviler sterkt at du får med deg den mellomste bukkene bruse, men den minste er det jo en mulighet for. Må sjekke om det krasjer med noen andre turneringer i første omgang :-)
Jeg vet ikke hvilken bukk jeg anses å være, utover det at jeg kan være en gammel stabukk, men nå er jeg i hvert fall påmeldt. Har vel nok tid til å sandbagge meg til to ekstra slag før den datoen ;)

I Golfbox ser jeg at turneringen er åpen for spillere ned til +8 i hcp. Hehe, fins det sånne i Norge? Han er i så fall for god for slopetabellen på banen, for den går til +4. Tror vel at det skal holde...
Vi må noen regler mot sandbagging hvis det blir sånn at folk skal gjøre det, blir ikke dette noe gøy for oss andre.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Snowman »

GolfMickey wrote:
Snowman wrote: ... men nå er jeg i hvert fall påmeldt. Har vel nok tid til å sandbagge meg til to ekstra slag før den datoen ;)
Vi må noen regler mot sandbagging hvis det blir sånn at folk skal gjøre det, blir ikke dette noe gøy for oss andre.
Det var selvsagt en fleip, så slapp helt av :) Hvis jeg går opp litt i hcp før turneringen, da er det ikke med vilje, men jeg skriver alle runder jeg spiller, så det kan jo skje. Til orientering har jeg spilt bare 11 runder i år, hvorav 3 i buffer og 8 med oppskriving, og nå skal jeg spille fire ganger til denne uka. Spiller jeg like ræva som i det siste, blir det derfor flere oppskrivinger de neste dagene, men det vil i så fall være en ærlig sak, for jeg spiller aldri dårlig med vilje. For jeg liker ikke å gå opp i hcp, det er noe som bare skjer når spillet ikke sitter, fordi jeg alltid skriver alle runder.

Jeg tror nok spillere med Hakadal som hjemmebane eller som av andre grunner kjenner banen godt, blir vanskeligere å slå enn sandbaggere ;)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Gundersen »

Vi kan jo lage en lokal regel "birkenstyle"
Alle går med en sekk på ryggen med 3,5 kg sand. Slik at alle blir sandbaggere[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by liverglimt »

Gundersen wrote:Liverglimt har varslet at han dessverre ikke kan stille, men http://www.customclubs.eu har med fantastisk storsinn gitt en putter fra Tom Wishon til det som forhåpentligvis blir et bugnende premiebord.
Takker og bukker.
Skulle bare mangle. Er en glede å bidra på en sosialisering av ett golfforum. Skulle gjerne vært med for å predikere mer om clubfitting. Ser på mange kommentarer at både valg av køller samt strategi er hvor de fleste har mest å hente! :geek:
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by GolfMickey »

Snowman wrote:
GolfMickey wrote:
Snowman wrote: ... men nå er jeg i hvert fall påmeldt. Har vel nok tid til å sandbagge meg til to ekstra slag før den datoen ;)
Vi må noen regler mot sandbagging hvis det blir sånn at folk skal gjøre det, blir ikke dette noe gøy for oss andre.
Det var selvsagt en fleip, så slapp helt av :) Hvis jeg går opp litt i hcp før turneringen, da er det ikke med vilje, men jeg skriver alle runder jeg spiller, så det kan jo skje. Til orientering har jeg spilt bare 11 runder i år, hvorav 3 i buffer og 8 med oppskriving, og nå skal jeg spille fire ganger til denne uka. Spiller jeg like ræva som i det siste, blir det derfor flere oppskrivinger de neste dagene, men det vil i så fall være en ærlig sak, for jeg spiller aldri dårlig med vilje. For jeg liker ikke å gå opp i hcp, det er noe som bare skjer når spillet ikke sitter, fordi jeg alltid skriver alle runder.

Jeg tror nok spillere med Hakadal som hjemmebane eller som av andre grunner kjenner banen godt, blir vanskeligere å slå enn sandbaggere ;)
Da er vi i samme båt, så det er bra. Begynner å kjenne banen noe bare spilt der 6-7 ganger blir masse mer fremover, men slår nok ikke en massiv sandbagger som slår over 45 poeng:)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Snowman »

Til regler, der lurer jeg på om det vi gjør i herregruppa i Asker er standard når man spiller på slag med fullt hcp. Hos oss praktiseres at man kan plukke opp og skrive dobbel-par+1, dvs 7 som maks på par-3, 9 på par-4 og 11 på par-5. Er det sånn man gjør andre steder også, og er det sånn det da blir også i golfsnakk-turneringen?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Gundersen »

Godt poeng Snowman
Sånn gjøres det veldig ofte.
Det blir også regelen i denne turneringen.
For dere som kjenner til Tommy & Tigern, så spiller de noen ganger Tommyball, altså et spill der Tommy etter forgodtbefinnende endrer reglene underveis.
Forbeholder meg også denne retten. LOL

Forøvrig, så er det mulig å bestikke arrangementskomitéen.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by GolfMickey »

Anbefaler 5 over par hvis man plukker opp
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Lawinth »

Hat hørt flere varianter av dette, men hullets par + 5 er det som brukes på TYGK i turneringer for de fra 12,5 og oppover i hcp.
Er du under 12,5 skal du hulle ut, og om du sprekker da kan de jo bli et skikkelig smell :lol:
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Snowman »

Det er greit å ha en maks, så det ikke blir evigheter med venting, når noen evt ellers havner opp i 15-20 slag med leting og roting underveis. Hvis man er på den provisoriske provisoriske, dvs har slått tre baller, da kan det gjerne få holde, selv om man ikke vet om man er i spill.

Arrangøren har jo da to forslag her, enten +5 som maks, eller dobbel par +1. Jeg syns det siste er riktigst, men det er en smakssak.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by GolfMickey »

Lawinth wrote:Hat hørt flere varianter av dette, men hullets par + 5 er det som brukes på TYGK i turneringer for de fra 12,5 og oppover i hcp.
Er du under 12,5 skal du hulle ut, og om du sprekker da kan de jo bli et skikkelig smell :lol:
Yes jeg huller alltid ut, så hadde ikke vært noe problem om man måtte det, syns egentlig +5 er mer riktig en dobbel par +1

Grunnen er at det er mye dårlige å bruke 11 slag på ett par 5 hull, enn 7 på et par 3, +5 blir helt likt.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfsnakk Invitational

Post by Snowman »

Oppfording: Av hensyn til at initiativtakeren her skal slippe å spekulere på om dette er liv laga og om han evt kan havne i forlegenhet overfor klubben ved en sen avlysning, bør folk melde seg på så tidlig som mulig. Det er bare tre spillere påmeldt hittil. Bra å få opp antallet allerede nå de neste dagene, så det blir fastslått at interessen er stor nok.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Golfsnakk Invitational

Post by raysv »

Sånn, da er vi ihvertfall 4 som er påmeldt :) Supert initiativ Gundersen !!!!
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
Post Reply