TomTom gps klokke vs Garmin S6 klokke

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

TomTom gps klokke vs Garmin S6 klokke

Post by kevin »

Noen som har erfaring med noen av disse klokkene? En kompis vurderer å kjøpe seg gps klokke
Birnando
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 05 Jun 2009, 22:34
Hcp: 10.0
Hjemmeklubb: Hauger

Re: TomTom gps klokke vs Garmin S6 klokke

Post by Birnando »

Garmin s6 har jeg prøvd, men jeg kan ikke akkurat anbefale den.
Touch-skjermen er skrale greier, med tildels frustrerende mangel på responsiveness og følsomhet samt et særs lite intuitivt grensesnitt.
Det som er godt med den er gps delen.
Nøyaktigheten er etter min erfaring veldig god.

I ærlighetens navn liker jeg bedre s4, selv om den er enklere og med sort/hvitt skjerm.
Ikke perfekt den heller, men frust-nivået er hakket lavere, ihverfall fra mitt ståsted.
Ping G400 driver
Mizuno MP-H5, 2i-5i
Mizuno JPX-850 forged, 6i-pw
Mizuno MP-T5, 50-54-58
Scotty Cameron Studio Select newport 2
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: TomTom gps klokke vs Garmin S6 klokke

Post by Gundersen »

Har S3, og absolutt fornøyd med denne. Har opplevd et par hull på der den ikke stemmer med lengden. Vikigste funksjonen for meg er front, senter og bakkant green. Altså avstanden til den grønne plata med flagget på.
Ytterst sjelden jeg trenger mer info enn det. I så fall ville jeg kjøpt laser.
Ser at jeg blandet meg inn med irrelevant informasjon ut fra topic, men man lever bare en gang.
Last edited by Gundersen on 03 Aug 2015, 14:46, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: TomTom gps klokke vs Garmin S6 klokke

Post by kevin »

Neida, bra input det. Har selv ikke helt fulgt med på hva som er skjedd mellom S2 og S6
User avatar
Aquile
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 20 May 2013, 01:36

Re: TomTom gps klokke vs Garmin S6 klokke

Post by Aquile »

Byttet ut min S3 til S5 for en stund siden.
Største forskjellen er at S5 har fargeskjerm og baneguide. Har spilt noen baner for første gang denne sesongen og da har faktisk baneguiden vært veldig nyttig.
I tillegg er batteritiden bedre på S5, den holder to 18-hulls på rappen – noe min S3 i hvert fall ikke gjorde. S6, så vidt jeg vet er ikke lovlig i konkurranse sammenheng.
Titleist Driver
Titleist 4-PW
TM M2 5 Wood
Callaway Hybrid
Wokey 50/56/60
Odyssey Metal-X Milled #7
lrobo
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 27 Sep 2012, 13:23
Hcp: 16,4
Hjemmeklubb: Moss & Rygge GK

Re: TomTom gps klokke vs Garmin S6 klokke

Post by lrobo »

Noen som har fått testet TomTom sin golfklokke? Frister litt å bytte ut Garmin S1'en for å raskt få opp avstand til hindre også.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: TomTom gps klokke vs Garmin S6 klokke

Post by Pepper »

Litt off i forhold til overskriften, men jeg har en Bushnell neo xs som fungerer stort sett veldig bra. Den angir samme lengder som Gundersen har behov for, i tillegg angir den lengder til hindere men forkortelsen er så vanskelige at jeg bruker ikke den funksjonen. Det eneste problemet er at den måler helt feil lengde på hull 2 på hjemmebanen, men det er et par 3 så det går fint. Og jeg har laser de gangene jeg har behov for eksakt lengde til flagg eller hindere.

Men skulle gjerne visst hvordan TomTom er. Jeg har en TomTom gps til bilen, den er helt suveren. Viser trafikkpr0blemer, kommer med forslag til omkjøring hvis det lønner seg, etc.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: TomTom gps klokke vs Garmin S6 klokke

Post by veggiss »

Pepper wrote:Men skulle gjerne visst hvordan TomTom er. Jeg har en TomTom gps til bilen, den er helt suveren. Viser trafikkpr0blemer, kommer med forslag til omkjøring hvis det lønner seg, etc.
Kan jo være kjekt å ha på golfbanen også, er det kork på hull 4 på Asker så kan man bare ta snarveien rett over på hull 6 :D
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply