Eurosport Norge

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Friedman wrote:Mulig jeg er blind, men finner lite info om dette.

Er det slik at Viasat Golf mister rettighetene til PGA-touren fra og med 2016? Og at Eurosport Norge tar over, men kun skal vise 2 timer "i snitt minimum" (hva enn det betyr?) fra torsdag til søndag? Og at vi som har GET ikke får tilgang til kanalen?

Høres helt rævva ut spør du meg. Viasat Golf viser jo i snitt 4 timer hver dag, 3 timer torsdag og fredag og 5 timer lørdag og søndag, for vanlige PGA tour-turneringer. Så halvparten så mye golf og i verste fall Ramnefjell som kommentator. De som klager på Haugsrud kan umulig ha visst hvor elendige alternativene er...
Først sa de 2t pr dag, og så måtte man bruke Dplay for å se mer(les: ha abonnement). Nå sier de "minmum", det er nok fordi de har skjønt at det blir mindre bra mottatt, når de nærmest reklamerer med at kanalen er åpen for alle og gratis. Jeg er litt spent på hva ender på.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Eurosport Norge

Post by Friedman »

kevin wrote:
Friedman wrote:Mulig jeg er blind, men finner lite info om dette.

Er det slik at Viasat Golf mister rettighetene til PGA-touren fra og med 2016? Og at Eurosport Norge tar over, men kun skal vise 2 timer "i snitt minimum" (hva enn det betyr?) fra torsdag til søndag? Og at vi som har GET ikke får tilgang til kanalen?

Høres helt rævva ut spør du meg. Viasat Golf viser jo i snitt 4 timer hver dag, 3 timer torsdag og fredag og 5 timer lørdag og søndag, for vanlige PGA tour-turneringer. Så halvparten så mye golf og i verste fall Ramnefjell som kommentator. De som klager på Haugsrud kan umulig ha visst hvor elendige alternativene er...
Først sa de 2t pr dag, og så måtte man bruke Dplay for å se mer(les: ha abonnement). Nå sier de "minmum", det er nok fordi de har skjønt at det blir mindre bra mottatt, når de nærmest reklamerer med at kanalen er åpen for alle og gratis. Jeg er litt spent på hva ender på.
Ja, spent på det jeg og. Er jo veldig spesielt å kjøpe rettigheter uten å sende maks timer. Men altså blir det ramnefjell i boksen er det uaktuelt for min del uansett...
No laying up
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Eurosport Norge

Post by Snowman »

Hvis det blir en reklamefinansiert gratiskanal med god dekning som sender 2 timer pr spilledag, da kommer det uansett til å bli flere seere enn med dagens betalingskanal, - Ramnefjell eller ikke. Men jeg skriver hvis, for jeg vet foreløpig alt for lite om betalingspolicy og dekningsgrad.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Eurosport Norge

Post by Golffreak »

Mulig bare jeg som er forvirret og muligens frustrert her, men Cmore (nå eiet av TV2) kjøpte PGA-tour rettighetene ikke sant? Har de nå solgt rettighetene for Norge til en ny kanal som heter Eurosport Norge? Fant ikke TV2 det interessant å sende golf selv, enten på TV2 Sport, Cmore eller noen av de dullion kanalene de har?

Betalingskanal eller ikke, er kvaliteten dårligere (færre timer, dårligere kommentator, ikke HD osv) så blir dette en gedigen nedtur.

Det er litt "håpløst" at rettighetene blir splittet, for det er tross alt 40 turneringer på PGA-touren som sendes på kveldstid som ikke blir sendt på Viasat Golf.. Selv om majors (Masters er usikkert) og WGC går på Viasat, så er det mange store turneringer og flere "vanlige" man fint kan se på som man evt går (mer) glipp av. Alternativet er å sette dekoderen på opptak av ET og se på det på kveldstid, men der har jeg kun pleid å se på de største turneringene. Blir vi "avspist" med 2t sendinger (og reklame?), og gjerne nedprioritert hvis det er overtid i hockey-kamper e.l. så blir det stusselig nå som er vi godt vant. Verden kan da ikke gå bakover, ved at det tilbys MINDRE innhold?!?

Har skjønt at Cmore Sverige skal satse på PGA touren, det skulle vært mulig å abonnere på Cmore Sverige eller kort og godt abonnere på det innholdet/rettighetene man ville ha.... Kjøpe sportspakker med Motor, hockey og Badminton når en kun vil se golf er tullete i en verden med streaming...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

http://sbsdiscovery.no/ snappet rettighetene i siste sekund visstnok. Og de har bestemt seg for å gjøre en Eurosport Norge kanal, hvor de skal sende blant annet golf
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Eurosport Norge

Post by Golffreak »

Kan ikke stole på at man får sett PGA touren på en sportskanal delt med landslagskamper i fotball, hockey, major league soccer etc. De kommer sikkert til å prioritere det meste foran golf...... :x . "Nå starter fotball-kampen med avdanka europeere i pensjonist-ligaen, så da går vi fra finaledagen på Bay Hill til fotballstadion".....

"Gratis-tilbudet" blir nok i beste fall litt lokkemat for å måtte kjøpe dPlay, og rimeligste måte er årsabo på 759,-. Da skriver de at man skal få tilgang til alt arrangøren har å by på.. Med andre ord hva Viasat tilbyr idag, men til hvilken sendekvalitet, kommentatorer etc?

Blir forøvrig spennende å se om Viasat senker prisen på Viasat Golf til 99,- kr måneden for å kompensere for at de ikke kjøpte PGA-tour rettighetene..

Ser at de har fått mye kjeft for dPlay med mange feil osv, og den er heller ikke på Apple TV eller Chromecast så de er ikke akkurat oppe og nikker for å si det på fotballspråket.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Eurosport Norge

Post by Friedman »

Golffreak wrote:Mulig bare jeg som er forvirret og muligens frustrert her, men Cmore (nå eiet av TV2) kjøpte PGA-tour rettighetene ikke sant? Har de nå solgt rettighetene for Norge til en ny kanal som heter Eurosport Norge? Fant ikke TV2 det interessant å sende golf selv, enten på TV2 Sport, Cmore eller noen av de dullion kanalene de har?

Betalingskanal eller ikke, er kvaliteten dårligere (færre timer, dårligere kommentator, ikke HD osv) så blir dette en gedigen nedtur.

Det er litt "håpløst" at rettighetene blir splittet, for det er tross alt 40 turneringer på PGA-touren som sendes på kveldstid som ikke blir sendt på Viasat Golf.. Selv om majors (Masters er usikkert) og WGC går på Viasat, så er det mange store turneringer og flere "vanlige" man fint kan se på som man evt går (mer) glipp av. Alternativet er å sette dekoderen på opptak av ET og se på det på kveldstid, men der har jeg kun pleid å se på de største turneringene. Blir vi "avspist" med 2t sendinger (og reklame?), og gjerne nedprioritert hvis det er overtid i hockey-kamper e.l. så blir det stusselig nå som er vi godt vant. Verden kan da ikke gå bakover, ved at det tilbys MINDRE innhold?!?

Har skjønt at Cmore Sverige skal satse på PGA touren, det skulle vært mulig å abonnere på Cmore Sverige eller kort og godt abonnere på det innholdet/rettighetene man ville ha.... Kjøpe sportspakker med Motor, hockey og Badminton når en kun vil se golf er tullete i en verden med streaming...
Du er absolutt ikke alene om å være frustrert her. Som flere av oss gir uttrykk for er det helt latterlig dersom produktet blir vannet ut mtp antall livetimer, kvalitet på sending, tilgjengelighet og kommentatorer etc. Jeg er i utgangspunktet svært skeptisk til endring når det gjelder live-golf på norsk TV fordi det har fungert så bra hittil. Viasat har vist så og si alt av hva som leveres av liveproduksjon fra USA, og PGA-touren har hatt høyeste prioritet. Som du sier tviler jeg på at det vil skje på en kanal der de også viser andre idretter.

Har ikke dPlay selv, men flere kompiser som har det sier det helt og holdent er søppel. Det kan man forsåvidt si om Viaplay også, men det har aldri gått utover livegolf for min del.
No laying up
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Eurosport Norge

Post by Snowman »

Har det fungert bra hittil, på Viasat, også mht seertall? Jeg spør uten å vite, for jeg har aldri sett tall på hvor mange som følger PGA-sendingene deres.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Viasat har ikke opplyst hvor mange seere de har på Viasat golf
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Eurosport Norge

Post by GolfMickey »

da var den her, ikke til viasat og get enda riktignok, såklart har jeg get :evil: :evil:
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Eurosport Norge

Post by Bogey »

Har jo begynt bra nå..... annonserer med spillerprestentasjoner fra kl 17, men hva sender de? Skihopp! Får ikke håpe det er sånn det skal fortsette...
Last edited by Bogey on 17 Sep 2015, 17:45, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Lovende :lol:
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Eurosport Norge

Post by Golffreak »

Er jo viktig med plastrenn-sesongen i skihopp....;). Blir ikke Solheim Cup her. Europiss Norge har ikke avtale med Get, orker ikke å finne en crappy stream og da får det heller være. Lineær TV er gammeldags, skulle vært mulig å bare kjøpt Solheim Cup på en eller annen markedsplass (ala netflix).


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Jeg spurte de på twitter, her er svarene jeg fikk:
Hei! Nei. Vi starter ikke sende før i morgen når selve spillet starter. Da viser vi samtlige minutter :)
Jeg: Ok, men det står på sendeplanen deres og dukker opp på tv`n også. http://tv.eurosport.no/all-sport/sendes ... tory.shtml
Det der er en feil rett og slett :/ Vi beklager! Da kanalen er helt ny så sliter vi med et par av sendingene. Unnskyld...
Så da er det bare å vente til i morra tidlig
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Eurosport Norge

Post by Bogey »

Ikke at jeg får sett noe I morgen, men blir ikke overrasket viss de sliter litt da også.... Skeptisk til hele kanalen....
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Eurosport Norge

Post by Lawinth »

Sjekk denne.

http://cricfree.tv/

Langt fra HD, men bedre en ikke noe :mrgreen:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Da er studiosendingen i gang. Magnus Sveen, Henrik Bjørnstad og Marius Thorp i studio
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Eurosport Norge

Post by GolfMickey »

Virker som Get er milevis unna avtaler. Tipper det tar mange mnd før de er på. Håpløst.
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Eurosport Norge

Post by TJW »

GolfMickey wrote:Virker som Get er milevis unna avtaler. Tipper det tar mange mnd før de er på. Håpløst.
Kilde?
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Eurosport Norge

Post by PlayerG »

Eurosport Norge får vel ikke PGA-rettighetene før 1. januar uansett?
Post Reply