Challenge tour 2016

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2016

Post by kevin »

Han har en liten håndleddskade og tar ingen sjanser for til å ødelegge resten av sesongen. Det er nok av turneringer etter OL og mer euro å spille om enn tidligere på sesongen.
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: Challenge tour 2016

Post by Selters »

Freud wrote:Fabelaktig! Nå er Norges tre beste (?) golfspillere nr. 6, 53 og 83 på Challengetouren. Hvor skal dette ende?
Hva hadde du ventet? Kofstad har seier og andreplass som beste plasseringer og er i bra posisjon til å sikre topp 15. Johansen har spilt jevnt og greit og ser ut til å kunne etablere seg på Challenge tour. KKJ har løftet seg betraktelig siden innledningen av sesongen og ser også ut til å kunne få en god kategori neste år. I mine øyne er dette langt bedre enn jeg hadde trodd før sesongstart. Du må vel også være enig i at Kofstad viser at han har evne til å prestere bra? Om Aronsen også rykker opp til CT neste år vil Norge sannsynligvis ha tre på CT og muligens en på ET. Ganske stor fremgang fra forrige sesong?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Challenge tour 2016

Post by GolfMickey »

han liker dette, da får han sjansen til å klage fra seg igjen!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2016

Post by kevin »

Touren er tilbake i Sverige for første gang på 5 år. De spiller på Robert Karlssons hjemmebane, Katrineholms. Karlsson er vert for turneringen og er den som har sørget for at det ble mulig å arrangere CT der. Han spiller også selv turneringen, respekt :)

Tage stod lenge på deltagerlisten, men er ikke med. Trengte kanskje en pause. Krogh spiller, og siden feltet såpass svakt, har Sondre Ronold kommet seg med også. Begge går ut på ettermiddagen i dag. Tror Bertheussen og Aronsen også kunne spilt her, men de prioriterer Nordic League i Danmark denne uka

Livescore

Image
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Challenge tour 2016

Post by GolfMickey »

Ingen god start for de norske begge er +2 etter 6!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2016

Post by kevin »

+1 på Krogh og +5 på Ronold. Mye jobb i morra. Cut går nok rundt par i morra
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Challenge tour 2016

Post by GolfMickey »

Krogh klarer cutten ser det ut til, Ronold ikke i nærheten dessverre.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2016

Post by kevin »

Bra runde og litt klatring i dag.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2016

Post by kevin »

finfin 21.plass og klatrer til 76.plass på CTR
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2016

Post by kevin »

Ukas turnering er allerede i gang, men den ble fort stoppet pga uvær. Det er en av årets viktigste turneringer og kun de 40 beste på rankingen er med(pluss et par til). Bra premiepott og ingen cut.

Kofstad er på plass og går ut senere i dag. Han er for tiden nr.10 på CTR. Spilte bra i OL forutenom på 2.runden. Han har spilt bra hele året og spiller faktisk bedre enn i 2012 når han vant pengelisten på CT. Får håpe at han ikke kjenner av håndleddskaden og at han holder seg skadefri resten av sesongen.
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: Challenge tour 2016

Post by Selters »

kevin wrote:Ukas turnering er allerede i gang, men den ble fort stoppet pga uvær. Det er en av årets viktigste turneringer og kun de 40 beste på rankingen er med(pluss et par til). Bra premiepott og ingen cut.

Kofstad er på plass og går ut senere i dag. Han er for tiden nr.10 på CTR. Spilte bra i OL forutenom på 2.runden. Han har spilt bra hele året og spiller faktisk bedre enn i 2012 når han vant pengelisten på CT. Får håpe at han ikke kjenner av håndleddskaden og at han holder seg skadefri resten av sesongen.
Det ser ut til at han har måttet gi seg etter 7 hull..


Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2016

Post by kevin »

Crap, det var synd.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2016

Post by Freud »

Kofstad er ikke påmeldt neste ukes CT-turnering i England. Det er ETJ og KKJ.
Kofstad er nå nr. 12 på rankingen.

Jeg har tidligere her ment at det er problematisk at Kofstad satset så mye på OL, når det som virkelig teller er top15 på CT. Hadde han vært medaljekandidat så kan det forsvares, men det var han jo ikke. Antagelig (?) hadde han plager med hånden i Rio, men fullførte likevel. Hva er vitsen med det?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Challenge tour 2016

Post by eivaan »

Er vel ingen som er interessert i hva DU mener, hva er vitsen med det.....
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2016

Post by Freud »

Usaklig, men ikke uventet.
Jeg vet at det ikke er noen som er interessert i hva jeg mener, men jeg skriver mest for å få i gang en debatt.
Hva mener du om Kofstads valg?
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Challenge tour 2016

Post by Golfspilleren »

Freud stiller et godt og viktig spørsmål angående Kofstads prioriteringer, mens Eivaan svarer som en idiot.
Freud-Eivaan 10-0.

Har vi hypet opp OL så mye at vi glemmer å sikre det daglige brød? Jeg er enig med Freud. Tullete prioritering.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Challenge tour 2016

Post by eivaan »

Golfspilleren wrote:Freud stiller et godt og viktig spørsmål angående Kofstads prioriteringer, mens Eivaan svarer som en idiot.
Freud-Eivaan 10-0.

Har vi hypet opp OL så mye at vi glemmer å sikre det daglige brød? Jeg er enig med Freud. Tullete prioritering.
Er vel ikke dagligdags å kunne representere landet sitt i OL som første golfer i historien! Tenker vel at Kofstad selv vet hva han holder på med...men selvsagt mulig at Kofstad, meg og de fleste andre tar feil....
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Challenge tour 2016

Post by halvorsen84 »

eivaan wrote:
Golfspilleren wrote:Freud stiller et godt og viktig spørsmål angående Kofstads prioriteringer, mens Eivaan svarer som en idiot.
Freud-Eivaan 10-0.

Har vi hypet opp OL så mye at vi glemmer å sikre det daglige brød? Jeg er enig med Freud. Tullete prioritering.
Er vel ikke dagligdags å kunne representere landet sitt i OL som første golfer i historien! Tenker vel at Kofstad selv vet hva han holder på med...men selvsagt mulig at Kofstad, meg og de fleste andre tar feil....
Personlig syns jeg OL hadde vært utrolig stort, MEN, hadde jeg ikke vært en realistisk medaljekandidat, ja da får man nøye seg med å delta, og fokusere mest på "hverdagsjobben"!

Spiller Eurojackpot hver Fredag, men må fortsatt jobbe man-fre, og noen helger! :lol:
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2016

Post by kevin »

Er det ikke litt rart å kritisere noen uten å kjenne til hele historien/situasjonen? Blir jo bare gjetting. Det er jo ikke sånn at han har valgt bort hele sesongen på CT.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Challenge tour 2016

Post by liverglimt »

Jeg er veldig glad på Kofstad sine vegne at han har spilt OL turneringen for Norge.

Nå har han fått en håndleddsskade som tydeligvis plager han så mye at han ikke kan spille. Trist, men sånn er golfen. Da må han ta tak i problemet og se framover hva han skal gjøre for å vinne mest mulig i denne sesongen. Å se seg tilbake og skylde på OL og prioriteringer som var riktig når de ble tatt er bakstreversk. Nå er det sesongavslutningen som teller. OL er historie og Kofstad er en del av den historien.
Post Reply