Nytt fra Nike - 2010

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Hva sier dere? Fungerer de til det man gjør med en driver - kline ballen så langt som mulig - så er det greit. Men med et slikt utseende så bør de være ekstra gode :lol:

Nike VR driver

Image

Image

Image

Og dette er Nike Mach Speed........

Image

Nike bør og må gjøre noe bra med drivere nå. De har fått litt skryt for jernene i VR-serien men Str8 har vært helt krise. Både fw og driver må vel sies å ha floppet fullstendig. Ikke ser det ut til at spillerne deres liker dem heller. Etter det jeg har fått med meg så bruker de fleste enten prototyper eller gamle SQ.
Last edited by furu on 13 Oct 2009, 22:29, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Det har klikket for Nike - nye drivere

Post by furu »

Flere bilder av Machspeed.

Image

Image

Image

Image

Formen og alle de små detaljene skal gi forbedret aerodynamikk gjennom hele svingen. Vet nå ikke helt jeg. Adams gikk bort fra firkantdrivere fordi aerodynamikk og køllehastighet var et problem. A3 var firkantet men alle de nye A4 og Speedline (i maaaange varianter) er mer tradisjonelle.

Liker det de skriver på golfspy om lengde; "But Justin Leonard says he is hitting it 10-12 yards further. Wait a second…shouldn’t the average golfer be hitting 400 yard drives by now if all these 10-15 yard claims were true. Maybe my math is off…but I think I have been hearing these claims for about 15 years now which adds about 150 yards to everyone’s averages on my calculator."

Min spådom er at denne flopper. Ser for meg at den kommer i butikkene for $300 (3.000,- + her hjemme) bare for å havne hos The Putterman på ebay for den nette sum av $139 bare fem uker senere.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Machspeed jern
Image

Fairwaywood
Image

Hybrid
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

De nye jernene slår man forøvrig lenger med enn tidligere modeller.......som vanlig. Sammenlignet med jern fra 2002 så bør man vel ligge rundt 210 meter med 7i, alt er jo alltid "longer and better". For å ikke snakke om LCG - low center of gravity. Alltid lavere enn før, disse køllenes tyngepunkt er så lavt at det faktisk ligger en halv meter under bakkenivå.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by spiderboy »

Hehe...ja. Skal man legge sammen alle 10-15 meter ekstra man har fått nå så blir det laaangt. Men en annen ting er at de nye køllene ser helt krise ut. De havner ikke i min bag ihvertfall, samme hvor langt de går. Estetikken er veldig robot/futuristisk design fra 90-tallet spør du meg.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Driveren sies å være veldig bra, men slik er det jo alltid når det går rykter før lansering. Mener Cink har spilt med den.

Utseendet er rimelig spesielt ja. Ikke noe for meg heller.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by sumo »

dæven, spesiell design på de machspeed jerna. ser jo nærmest ut en transformers serie jo! personlig syntes jeg det var litt kult :P hehe..
men om det er no funksjonelt, er en annen sak.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by kevin »

Jerna var ganske kule faktisk :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Method putterne har fått mye skryt og vunnet to Majors, Cink i The Open og Glover i US Open. De har forandret litt på utseendet nå når de skal slippes til massene, bl.a. lagt til noen utrolig stygge "bumpere" bakpå. Mininagler som kanskje - nei de er bare forferdelige.

Image

Men putteren skal tross alt fungere bra, det er det viktigste. Og denne gjør tydeligvis jobben. Noe polymer-karbon-ett-eller-annet på fronten gjør at ballen raskere begynner å rulle. Snart lager de vel en putter som gjør at ballen starter å rulle før du treffer den :lol:

Image

Image

Limited Edition kan bestilles nå i november. Koster bare $5-600...... :roll: Men da får man tross alt med en helt spesiell boks som putteren kan oppbevares i..... Tror de overvurderer eget produkt her når de skal selge til samme pris som Byron, Bettinardi og andre anerkjente merker.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by sumo »

herregud, de naglene på den nike putteren kunne de pent ha droppet. det så rett og slett skikkelig billig ut.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

I dag fikk jeg bekreftet det jeg trodde og som de fleste har sagt - Method putteren er en veldig veldig veldig bra putter. Fikk også desverre beskjed om at de vil ligge på et prispunkt som vil gjøre at man ikke får se mange av dem her hjemme. En del over 2.000,- er vel litt drøyt. For 1.500,- (eller kanskje opp mot 1.799,- ?) så hadde den hatt potensiale til å selge i bøtter og spann. Vurderer allikevel å kjøpe meg en, den må i hvert fall testes. Jeg er litt svak for puttere :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Folkene på golfwrx elsker boksen :lol: $500 for putteren er de ikke helt med på men boksen kjøper de gjerne :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

De legger helt klart opp til at dette skal være et samlerobjekt. Jeg klarer rett og slett ikke å se for meg at Nike puttere skal samles på lik linje med Scotty Cameron, Bettinardi, T.P Mills, Byron og andre store merker.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

VR Str8-fit fairwaywood

Image
Image
Image
Image

VR hybrid

Image
Image
Image
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Method putterne i Limited Edition gikk raskt unna for $500. I disse dager havner de hos eierne og noen av dem benytter seg av sjansen til å tjene litt penger. Denne ligger på ebay for $925. Prisen er satt ned, var tidligere $1.100 :!: På golfwrx er det en som prøver å selge sin for $1.400...... Han snakket med en som solgte sin for $1.200 og så sitt snitt til å tjene noen dollar.

Det som er litt kjedelig for de aller fleste som angrer og vil selge er at de har initialene sine på putteren :lol: Står "LT" på den på ebay......
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by kevin »

furu wrote:Hva sier dere? Fungerer de til det man gjør med en driver - kline ballen så langt som mulig - så er det greit. Men med et slikt utseende så bør de være ekstra gode :lol:

Nike VR driver

Image

Image

Image

Og dette er Nike Mach Speed........

Image

Nike bør og må gjøre noe bra med drivere nå. De har fått litt skryt for jernene i VR-serien men Str8 har vært helt krise. Både fw og driver må vel sies å ha floppet fullstendig. Ikke ser det ut til at spillerne deres liker dem heller. Etter det jeg har fått med meg så bruker de fleste enten prototyper eller gamle SQ.
Så har Nike driveren fått sin første seier gjennom Fransesco Molinari`s seier sammen med broren,på Mission Hills i helga. God reklame. Les mer på Golfnews
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Oversikt over releasedato for putteren.

Image

001 blir ekstremt populær når den slippes 1.februar. Er jeg den eneste som er litt spent på Method?

Syns forøvrig at de kunne vært litt sprekere i utvalget av modeller. Skikkelig mallet (les Spider, Craz-E) samt noe i Squareback-stil hadde vært bra.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Litt nyheter om Method putteren. Det har havnet noen på ebay. 002 og 003 ligger på under $250 mens 001 ser ut til å foreløpig gå litt dyrere. Den skal etter hvert koste $249 men folk betaler ekstra for å være tidlig ute.

Den dårlige nyheten er at LE (Limited Edition) versjonen er vesentlig bedre enn produksjonsmodellen. LE og tidlige prototyper ble laget i Nikes egen The Oven (verksted og utvikling). De som har testet begge sier at LE har vesentlig bedre følelse, at det er en helt annen putter en den som kommer for salg. Dette fant de når de tok av grepet på en "vanlig" Method;

Image

Made in China. Alt lages selvsagt der, det innser jeg. Men problemet kan være at LE og tidlige modeller har vært laget fullstendig perfekt hos The Oven og at produksjonsmodellen fra Kina ikke holder samme nivå. Jeg er allikevel sikker på at en Method 001 kjøpes inn like etter release.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by kevin »

Som jeg nevnte i en annen tråd så bytter Suzann Pettersen til Method putteren denne sesongen. Hun har jo ekspremimentert endel med forskjellige puttere de siste sesongene. Blir spennende å se om hun finner seg til rette med denne
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Tilbakemeldingene på Method er mildt sagt blandet. Jeg var nær å kjøpe en i går men ombestemte meg. Noen sier at den er litt for lett og, at de ikke får god feedback når de putter og at polymeren i rillene ikke gir konsistente treff. Om noen har sjansen til å prøve den her hjemme eller på reise så gjør en litt grundig "test" og legg den ut her.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt fra Nike - 2010

Post by furu »

Bergen Golfsenter har Method i butikken........ 1.995,-........ Godt første inntrykk. Våger ikke å prøve den, da ender jeg sikkert opp med å kjøpe :lol: 1.995,- er forøvrig meget god pris med tanke på at den går på ebay for $249 og i butikk i USA for $299 (nesten 1.800,- etter dagens kurs). Jeg har egentlig bestemt meg for at det blir en Method i løpet av våren men 2-hybrid prioriteres akkurat nå.
Instagram @christianfuru
Post Reply