LPGA/Symetra tour 2017

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by GolfMickey »

Vet ikke om det er mest irriterende at jeg sier det er startvansker eller ordet, det er bare en påstand, er jo kun Tutta som vet hvorfor det gikk som det gikk, men det er ideel forklaring når man ikke har spilt på veldig lenge.

Når man har ett ord som er unødvendig langt og ett kortere som betyr akkurat det samme har merkelig nok de fleste nordmenn en tendens til å si det korte.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by eivaan »

Freud wrote:Happy Gilmore er ironisk og litt hånlig mot meg, og det må han gjerne være.
Golf er en "nervesport", ikke noe robotaktig der. Mitt poeng med å kritisere uttrykket startvanskeligheter er at det jo gjelder alle når sesongen starter. Dersom det er relevant å bruke det som forklaring på Tuttas dårlige 1. runde, så må det brukes på de fleste av dem hun konkurrerer mot denne uken. Og kan vi like godt la være å bruke det uttrykket.

I golf spiller psyken en avgjørende rolle. Hadde Gilmore fulgt litt bedre med i hva jeg har skrevet her, så vil han oppdage at jeg er den som mest har påpekt hvor viktig psyken er for resultatet. Og ballen lander ikke 50 cm. fra hullet på innspill fra 200 m.(ironi!)PGA-statistikken viser at på innspill i avstander under 110 meter, så havner ballen i snitt 5-6 m. fra hullet.

"Vanske" er et grusomt og konstruert ord, av samnorskfolket. Vi lager ikke nye ord bare fordi det er for brysomt å si/skrive et langt et. Jeg sier og skriver fortsatt utdannelse, ikke utdanning. Som ett av mange eksempler.

Hjelper lite å skrive RIKTIG når innholdet er svada...
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Freud »

Testspørsmål til dere som sier og skriver "vansker": bruker dere den forkortede versjonen i entall også? F.eks.: "Jeg støtte på en vanske".
Dersom utgangspunktet skal være at alle ord som kan forkortes bør bli det, så får vi et ganske festlig språk!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Mye vær i Thailand. Flere avbrudd i spillet. Tutta ligger langt etter teten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by GolfMickey »

Freud wrote:Testspørsmål til dere som sier og skriver "vansker": bruker dere den forkortede versjonen i entall også? F.eks.: "Jeg støtte på en vanske".
Dersom utgangspunktet skal være at alle ord som kan forkortes bør bli det, så får vi et ganske festlig språk!
Ganske festlig at du kun hakker på språket i en tråd som handler om LPGA.
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Bengtie Gilmore »

Det holder, Freud.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by GolfMickey »

God sisterunde, men dårlig turnering overall, satser på at hun kommer seg etterhvert, håper jeg ikke støter noen med dette innlegget :lol:
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Freud »

Jo, du støter meg. Som så mange andre skriver du at du "satser på" (at det går bra). Det uttrykket er intetsigende. Antagelig betyr det at du HÅPER det vil gå bra. Eller er det noe du TROR? Forskjell på de to ordene, vet du.
Eller er det slik at du har satset i bettingspill?

Du er ikke alene om å bruke det uttrykket, så ikke bli fornærmet.

Selv bruker jeg kun ordet "tror" om de norske spillerne. Å håpe at det går bra er jo en selvfølge....
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Gundersen »

Freud, i stor grad oppfatter jeg deg som en kverulant, dog med en viss kunnskap om golf. Noen ganger synes jeg du er ganske barnslig, andre ganger tåpelig. Ofte oppfatter jeg dine innlegg som surmagede og til tider idiotiske. Som regel engasjerer innleggene dine på godt og vondt, og det oppfatter jeg og flere med meg som positivt. MEN, nå må du for helvete skjerpe deg. Rakke ned på skrivemåter, språk og formuleringer. Dette blir som personangrep å regne. Hold deg til hva dette forumet er ment for. Golf.

Sendt fra min Commodore 64
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Bengtie Gilmore »

Grei start for Tutta, dette. Hun trenger nok en turnering eller to for å komme skikkelig i gang.

Og Freud henger seg på "Vi som føler oss støtt for alt"-toget. Fint tog å være på, Freud. Der finner du mye å jobbe med.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by GolfMickey »

Tror ikke det fins noe vanskeligere her i verden enn å skrive setninger Freud er fornøyd med.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Det er bare å overse sånn dritt. Fin sisterunde av Tutta, og en liten klatring til T32. Samme plass som forrige ukes vinner og Nordqvist. Får med seg drøye 90 000,- kr

Nye muligheter i Singapore til uka
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Freud »

Bare så det er sagt; jeg blir ikke støtt av disse betegnelsene på meg (fra Gundersen, antagelig på vegne av mange):
Kverulantisk, barnslig, tåpelig, surmaget, idiotisk. Pluss "dritt", fra Kevin. Å bli utskjelt for en slik fillesak er mer enn jeg fortjener av oppmerksomhet.

Likevel hevder jeg at språk er viktig, selv i en uhøytidelig og uformell setting som Golfsnakk. Og riktig språk er enda viktigere. Det ser vi i mediene hver dag.

Jeg har brukt hverken invektiver eller nedsettende bemerkninger i denne lille språkdebatten. Bare spurt om hvorfor man velger å bruke visse ord. Dette blir kalt "personangrep"! Det er de fem adjektivene sitert ovenfor her, som er personangrep.
Jeg forstår ikke at denne saken skal vekke slik irritasjon. Men det er vel meg som sådan som irriterer, og da kan en liten disputt være det som får begeret til å renne over. Hårsår, jeg? Nei, det er det dere som er.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by eivaan »

Freud wrote:Bare så det er sagt; jeg blir ikke støtt av disse betegnelsene på meg (fra Gundersen, antagelig på vegne av mange):
Kverulantisk, barnslig, tåpelig, surmaget, idiotisk. Pluss "dritt", fra Kevin. Å bli utskjelt for en slik fillesak er mer enn jeg fortjener av oppmerksomhet.

Likevel hevder jeg at språk er viktig, selv i en uhøytidelig og uformell setting som Golfsnakk. Og riktig språk er enda viktigere. Det ser vi i mediene hver dag.

Jeg har brukt hverken invektiver eller nedsettende bemerkninger i denne lille språkdebatten. Bare spurt om hvorfor man velger å bruke visse ord. Dette blir kalt "personangrep"! Det er de fem adjektivene sitert ovenfor her, som er personangrep.
Jeg forstår ikke at denne saken skal vekke slik irritasjon. Men det er vel meg som sådan som irriterer, og da kan en liten disputt være det som får begeret til å renne over. Hårsår, jeg? Nei, det er det dere som er.
Hvis du er så opptatt av rettskrivning, burde vel innholdet også ha litt betydning..du kan jo begynne med å google ordet selvinnsikt og sjekke ut hva det betyr!
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by GolfMickey »

Rettskrivning er viktig på golfsnakk ja, slik som det er på facebook og snapchat, begynner å bli komisk detta.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by liverglimt »

Hvorfor kan ikke bare alle legge enkelte forumister på ignoreringslista? Da slipper vi disse syke diskusjonene.

Sorry om jeg bidrar til å ødelegge LPGA tråden. Ikke meningen.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by furu »

Hadde litt vansker med lese gjennom den siste siden i denne tråden. Funker bedre hvis vi holder oss til tema.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by liverglimt »

Tutta la ut en post på FB med følgende beskjed:
I'm back in beautiful Singapore for the #hsbcwomenschamps love this place. Playing Honma irons + woods and the Epic driver this year
Kult med Honma. Skulle gjerne spilt det selv, men distributøren i Europa er shait, omentrent like døll som Mizuno. Synd at de ikke finner bedre distributører.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Der kom det ja.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Sterkt startfelt i Singapore også, litt sterkere enn forrige uke. 23 av topp-25 på verdensrankingen er med.

Tutta spiller med Nordqvist og J.Korda de to første dagene. Starter 08:54 lokal tid i morgen

Ha Na Jang vant klart i fjor og er nok favoritt nå også. Tutta ble nr.9 i fjor
Post Reply