Ventura drar faktisk SOF seks ganger mer opp enn Hovland, for han teller på begge kriterier som avgjør verdien. Han er både på topp-200 i verden og på topp-30 på KFT.
Det ene kriteriet, der teller altså både Hovland og Ventura, dvs dette: "The number of Top-200 World Ranked players competing in the event".
Det andre kriteriet, "the number of Top-30 Ranked players using each tours end of year final ranking", der teller faktisk også Ventura. For på KFT, der gjelder et unntak som gjør at de teller de 30 beste fra regular season istedenfor fra forrige sesong. Det er formulert slik på OWGR-weben, med fortsatt en gammel betegnelse på touren: "Exception - Web.com Tour Home Tour Rating is based on the number of Top-30 Ranked players prior to the Hybrid Events."
Hovland gir 1 SOF-poeng fordi han er mellom 101 og 200 på OWGR.
Ventura gir 1 SOF-poeng av samme grunn, men i tillegg 5 SOF-poeng fordi han ble nr. 4 på KFT-rankingen i regular season. (OBS: Rettet, se oppdatering nedenfor!)
(Sorry, jeg oppdaget en feil, som jeg måtte rette opp. Den skalaen fra egen tour gir ikke full uttelling. "Hjemmetour-poengene" kan ikke være mer enn 75% av de SOF-poengene som kommer fra verdensrankingen.)
OPPDATERT ETTERPÅ:
Det er 18 SOF-poeng som stammer fra World-rankingen, fordelt på 6 poeng for Justin Harding (nr.53 i verden) og 1 poeng for hver av 12 spillere som er mellom 101 og 200. Det stemmer derfor det jeg skrev ovenfor at 1+1 poeng her kommer fra Hovland og Ventura.
Men det er IKKE riktig som jeg skrev at Ventura tilførte 5 poeng for sin posisjon fra KFT regular season. Den type poeng ble begrenset til 14 SOF-poeng, pga 75%-regelen, og da er det riktigere å si at Venturas andel er 1 poeng av dette (rundet av fra 0,93).
Last edited by
Snowman on 14 Aug 2019, 16:30, edited 2 times in total.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)