Skei gk

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Skei gk

Post by kevin »

Banen på Skeikampen, rett ved alpinanlegget, er nordens høyest beliggende på 800 moh

Fra parkeringen og opp til 1.tee er det nesten 900m og kan fort ta 12-13min å gå, i oppoverbakke :!:

Men når du kommer opp åpner banen med et kort par 3 i svak oppoverbakke det også. Deretter spiller man på et relativt flatt område på hele frontnine, før man går ned til parkeringa og fortsetter til hull 10(et veldig merkelig hull). Deretter er det laaaaangt å gå til hull 11 og resten av banen

Image

Det var noen regnbyger når jeg spilte der og banen ble relativt bløt etterhvert. De første 9 er ganske ok, fin utsikt og noen spennende hull. Hull 6, kort par 5 på ca.420m var vel det beste. Greenen er en liten halvøy.

Image

Fairways var av litt ymse kvalitet, litt mye kløver og annet ugrass. Men helt greie å spille fra.

Image

Greenene var ikke spesielt bra, kanskje litt bedre på back. Men mange små sår og ujevnt gress. Ser grønne og fine ut på avstand

Image

Med finere vær og bedre forhold hadde det nok vært en bedre opplevelse, men jeg hadde nok ikke spilt siste 9 om jeg visste om den merkelige routinga og de lange avstandene(bortsett fra med bil). De er ikke spesielt bra de siste 9 heller. Banen ble spilt for noen uker siden, kan ha blitt bedre forhold i det siste
Post Reply