AkEs vei fra bok til tee

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Ganske ofte ja! Er ikke god på fairwaytreff eller greens in regulations. Men er ganske grei på scrambe, 130 meter og inn er absolutt min sterke side.

Har nå fått testet den orbiter wedgen og den er ikke akkurat brukbar til noe annet enn å slå seg ut fra fjell og steiner, det var noe av det j*****ste jeg har slått med noen gang. Men trenger en gap wedge som fungerer, kjenner jeg mangler den avstanden mellom sand og pitching wedgen min. Men tror jeg skal klare å komme meg ned på 20 tallet i handicap i løpet av uka, håper på det.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Gikk 18 hull på evje golfpark i dag, veldig fin og morsom bane. Mitt eget spill var litt opp og ned, 8 jern og opp går som en drøm og satt birdie på hull 13, ett kort par tre over vann, men alt lenger enn det fungerte heller dårlig i dag. Og de veldig raske greenene tok vel det siste nådestøtet på poengene mine. Men kommer nok igjen litt senere i sommer og prøver igjen. Nå blir det vel en tur på Huseby for å prøve å rydde opp i langspillet mitt.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by kevin »

He he,kjenner følelsen av å få juling av greenene på Evje. Ondulerte og raske,har man ikke dagen der renner det på slag :lol:
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Syns den på 16 var spesielt ille, landet den ikke på riktig sted på greenen så rullet den av uansett. Men egentlig ett fantastisk morsomt hull.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Ble en runde på rangen og puttinggreen i kveld og tror jeg fant ut av problemene mine med de lengre køllene i kveld. Hadde samme avstand til ballen med hybriden som med pw, og det gir jo ikke noe godt resultat. Ting ble fryktelig mye bedre etter at jeg tilpasset dette til de forskjellige køllene, tilogmed 3wooden gikk bra med lengder rundt 200 meter. Hvorfor kunne jeg ikke ha funnet ut av dette før i dag.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Noen som vet om de fleste pro`er har utstyr for å måle svinghastighet? Skulle vært morsomt å vist hva den egentlig var.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Begynner å mislike jernsettet mitt mer og mer, er en vannvittig høy ballbane på de. Når jeg prøver å ta i litt ekstra så går de bare høyere og nesten ikke noe lenger. Må prøve få prøvd ut noe nytt.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by Kaffekannen »

Ta det fra en som har gått fra latterlig høy ballbane til høy ballbane. Svingen spiller mye større rolle enn køllene. Det er dermed ikke sagt at du ikke skal skifte køller, men slingshot skal egentlig være ypperlige køller for en på ditt hcp. Svingen din har garantert ikke stabilisert seg enda(jeg tar en råsjans her) og så ivrig som du er og så mye du trener så vil du raskt etablere deg på et lavere hcp og samtidig få en mer stabil sving. Da blir det lettere å velge riktige køller. Men seff... Har du masse penger så kjøp deg et nytt sett. Det er gøy med nye køller :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Det er vel der problemet egentlig ligger, at det er gøy med nye køller (og det er det enkleste å skylde på).
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

18 hull på skjeberg gk i kveld, veldig fornøyd med jernslagene mine og det meste av nærspillet. Men ikke veldig fornøyd med utslagene fra tee, trenger å trene litt spesifikt på det tror jeg, godt det er time med pro i morgen. Første gangen jeg gikk alle 18 på skjeberg gk og det var det absolutt verdt, mange morsomme hull på back nine.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Protime i dag hvor fokuset var på langspillet. Jobbet mye med å flate ut baksvingen min, samt at jeg hadde en tendens til å strekke ut høyrebeinet i svingen. Dette gjorde underverker, fikk til drivern ordentlig for første gang på en konsekvent basis. Det var også Titleist og Cobra fitting på banen i dag, mye fint å se på og prøve. Spesielt AP1 falt godt i smak hos meg, gå vekk stygge tanker...
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Har nå gått på en liten smell etter sist protime. Har begynt å hooke igjen, og tidvis til de grader. Ser ut som om jeg stopper overkroppen rett før balltreff og armene tar overhånd. Mulig at jeg har funnet på noe lurt i stancen eller noe, irriterende og sliter med å finne ut av det. Får ta en runde i morgen også for å se om det løsner litt igjen.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by furu »

Opp med humøret, sving roligere. Ikke slå til ballen med armene. Du fikser dette, slike tilbakeslag kommer med jevne mellomrom uansett hcp.
Instagram @christianfuru
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by Hiks »

forsøk å holde hendene foran ballen i balltreffet. det løser mange problemer jevnt over:)
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Straffer meg selv om dagen med å bruke virkelig billig baller, ble dyrt å miste mange av de andre ballene. Så det ble innkjøpt to esker med Callaway Crx på xxl i går. Syns faktisk de er merkbart dårligere rundt green. Klarte heller ikke å la være å kjøpe tralle til 199,-, var litt uvant og bruke og vet ikke om jeg kommer til å bruke det på 9 hullsrunder, syns ikke baggen er så tung.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
rake
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 09 May 2010, 14:14

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by rake »

Jeg vurdere også å kjøpe en tralle.
Hvordan er den trallen fra xxl? Den er jo veldig billig i forhold til de andre jeg har sett på.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Har ikke fått prøvd den så veldig mye ennå, men syns den kan være noe ustø og og stroppene som holder baggen fast i trallen er i billigste laget. Men tror jeg kan bli ganske fornøyd når jeg får byttet ut stroppene. Den er vel ikke noe særlig mer ustø enn de andre tohjuls trallene vil jeg tro, men ser absolutt fordelen med push tralle med 3 hjul. Men foretrekker fortsatt å bære når det ikke er for varmt.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Sliter med med jernene mine om dagen, skjønner ikke helt hva jeg driver med. Drivern derimot går som ett skudd, rett og langt. Blir dårlig score når man slår en god drive med resten av veien inn så er det håpløst...
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by furu »

Få noen impulser fra enten pro eller medspillere. Få noen til å se på svingen din og gi deg noen tips. Eller kanskje filme deg med mobilen. Jeg sier ikke at alle tips er gode men selv et dårlig tips kan få opp øynene dine og gjøre deg oppmerksom på noe du ikke har tenkt på. Hadde et slikt øyeblikk selv forleden. Han på matten bak meg sa at svingen var grei men at jeg burde slappe litt mer av i grepet. Umiddelbar forbedring 8-)
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Blir nok en protime i løpet av uka, har jobbet med en flatere baksving så vil vel tro at problemet ligger der. Det med filming skal jeg prøve å få til, kanskje legge den ut her og se hva der mener også. Det som er verst med å spille dårlig er at man får enda mer lyst på nye køller.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Post Reply