Dine mål for 2010

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Dine mål for 2010

Post by furu »

Det er allerede 5 februar. Tiden går fortere enn vanlig, gikk i hvert fall saktere når jeg var liten.

Er det ikke på tide med en tråd for målsetninger for sesongen?

Mine mål;
Spille så mange turneringer som mulig
Spille på mitt eget hcp eller bedre i turneringene
Forbedre teknikk
- oppvridning
- tyngdeoverføring
Øke lengde på drivene
Vinne parturnering med kaffekannen 8-)
Spille en eller helst flere runder uten dårligere score enn bogey på enkelthull

Har ingen mål for hcp. Nå skal jeg trene litt med pro-guruen min framover, prøver å få til noe hver 14.dag tror jeg. Etter 3-4 økter så vet jeg mer hvor jeg står. En runde eller to når BJGK åpner hadde også vært greit å få med før jeg kommer med et tall.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Dine mål for 2010

Post by Kaffekannen »

Jeg har et felles mål med Furu. Gjett hvilket :D

Ellers er målet å være flinkere med målrettet trening. blir for mye dæljing av baller uten mål og mening. Dette betyr nok at jeg må ofre en runde eller ti for protimer eller egentrening men det skal kompenseres for med mitt neste mål som er å stå opp tidligere i helgene for å spille en runde eller to. Det igjen betyr at jeg må være litt flinkere til å ikke ta siste ølen dagen før :shock:

Hcp skal under 15, men det mulig jeg justerer det en del lavere dersom pre-season går som jeg håper. Føler det er ganske små justeringer som skal til før jeg kan spille jevnt på på +12-13 på Fana.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Dine mål for 2010

Post by furu »

Bra vi er enige da :D

Det er små marginer med deg ja. Med en god oppladning til sesongen så kan det bli veldig bra.

Jeg er med lørdager før kl.07.30 8-)
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Dine mål for 2010

Post by Matshino »

Får vel slenge inn mine mål jeg også da
- Spille alle rundene på Lag-NM Jr.
- Bedre til å putte
- Slå mer ut med jern og wood
- Ikke slå så hardt med driver, retning er viktigere enn lengde
- "Anger management" - Har knekt litt for mange køller ...
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dine mål for 2010

Post by Keyser »

Mitt mål: være flinkere til å ta med guttungen (11) på banen, slik at han kan etablere hcp....Regner med at han har mye bedre sjanse til å bli single-hcp'er enn meg..

<Keyser/>
</Keyser>
Flise
Forumvant
Forumvant
Posts: 93
Joined: 27 Jan 2009, 10:39
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Stiklestad Golfklubb
Location: Verdal

Re: Dine mål for 2010

Post by Flise »

Mitt mål er å bli bedre venn med putteren.. Blir jeg det så kan jeg spare minst 5 slag pr runde...
I baggen:
Cobra FP 6-7-8-9-pw-gw-sw
Callaway 60*
Cobra S2 senior driver
Cobra S2 3wood
Cobra LD fw 5,7,9
Putter: Profound Dark Ace
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Dine mål for 2010

Post by spiderboy »

Har egentlig bare ett mål for sesongen, og det er å få handicappet ned til 11. Jeg frykter at det kan bli vanskelig... :lol:
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Dine mål for 2010

Post by Long-Hit-Wonder »

Ja da er vi straks kommet til april og det betyr at det er på høy tid å børste støvet av utstyret. Glemme fjorsesongens tabber for å rette fokus mot den nye sesongen, ingenting er mer historie enn et ferdigspilt hull.

Mitt mål for kommende sesong er å klare å spille opp til mitt handicap. I fjor var jeg sløv og trente ikke systematisk, det førte følgelig til heller dårlige resultater på banen. I år tar vi det hele fra scratch og fokuserer på å holde teknikken så simpel som mulig.

-Et solid og korrekt grep. Gjør det til en god vane at du går over grepet ditt før du slår, aldri slå et slag med et grep som ikke føles helt riktig. For dem som har slike såkalte Grip-right system på skaftene sine, så anbefaler jeg at man bruker det. Ikke hold for hardt, dette vil resultere i at man låser håndleddene. Et godt grep skal ikke være hardere enn at man kan holde en våt klut uten at vannet blir skviset ut. Mer styrke enn det trengs i grunn ikke. Selve golfgrepet i seg selv ligger i fingertuppene.

-Jobbe med svingplanet. Bruk speil eller videokamera for god analyse av svingplan. Venstrearm vinkler mot ballen på toppen av baksvingen.

-Baksving, vær square på toppen og vokt deg for flyvende albue. Overarmene tett til brystet i baksving, hold det kompakt med jerna.

-Vektoverføring og balanse, et solid hus bygges med solid grunnmur. Stå bredt, men ikke overdriv. Bruk skulderbredde som et utgangspunkt.

-Godt balltreff. Alle klubber skal berøre bakken, selv driver. Tommelfingerregel for alltid godt balltreff; Først i ballen, så i bakken.

-Dersom i tvil om teknikken sitter riktig? Kort ned baksvingen til å omfatte enkle klokka 9-svinger, man gjør sjelden noe veldig galt med en så kort baksving. Dette er en nødløsning dersom man virkelig tuller.

-PASS PÅ HOFTENE!!! Ikke la hoftene starte svingen før armene, armene skal alltid starte nedsvingen. Hoftene kommer etter.

-Skaff degselv selvtillit før du går på banen. Slå en rett ball mot et bestemt mål, deretter slår du en draw mot det samme målet, så slår du en fade mot det samme målet. Til sist avslutter du med en rett ball mot det samme målet. Dette gir deg mye selvtillit og gir deg sterk tro på din egen teknikk, nå leker du med ballen og ikke omvendt. Slå bestemt og stol på din egen teknikk. Kan du ikke stole på din egen teknikk, så kan du like gjerne gå av banen. For da blir spillet halvhjertet.

-Spill smart, det er bedre å ta til takke med en bogey enn å risikere en trippel-bogey dersom et vågalt slag går galt. Bruk et lengre jern fremfor en wood eller driver, ingenting er mer viktig i golf enn å holde ballen i spill. Lengdetapet er heller ikke så skremmende stort som det kan virke. Et godt utslag med 4-jern går omlag 170-190m, på et vanlig par 4 hull har du etter dette utslaget ikke mer enn snaue 130-150m igjen til pinnen. Det er da ikke så ille...?

-Når du trener på rangen må du alltid slå mot et mål, mange nybegynnere bare slår for å slå. Slikt gir sjelden mye fremgang. Finn små mål, enten det er distanseskiltene, kurvene eller flaggene som er satt opp.

Nå pøser jeg ut med min kunnskap og mine tankekors, håper noen andre kanskje setter pris på dem.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Dine mål for 2010

Post by bjermis »

komme meg ned til 2 i Hcp

Spille galvin green Tour

Vinne klubbmesterskapet

Trene mye med scoring jern 6,7,8,9 og PW

Få høyere ballbane med lang jerna

Ha det arti :)
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Dine mål for 2010

Post by AkE »

Mine mål for 2010 er vel å starte med å få ned handicappet fra 54, håper jeg skal komme meg ett lite stykke nedover i løpet av sesongen. Trene jamt og trutt er en selvfølge. Det største målet er vel å få en mer konsekvent sving, slik at jeg ikke bare er fornøyd med hver 3-4. Pluss jeg må ha meg en 3 wood ser det ut som.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Dine mål for 2010

Post by Mats »

Målet er å komme under 10 i hcp (men er egentlig fornøyd om jeg kommer ned mot 11-12). I tillegg må jeg bli bedre på putting og de lange jernene. Driving accuracy og utslag med wood er ganske solid. Nærspillet er stort sett bra.

Ser sykt frem mot sesongen nå, kribler noe sinnsykt! Nå smelter snøen veldig her i Oslo også, har vel ryket nesten 10cm det siste døgnet, og gresset begynner å komme frem noen steder i hagen.

Bring it on! :D
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dine mål for 2010

Post by Keyser »

Har to enkle mål for mitt eget spill
1) Klare cut'en i KM, og få en grei plassering (20 eller bedre)
2) Forbedre snittscore på par 3/4/5 hull (som for 2009 var 3.86, 5.28, 6.15)

For å få til dette er det to ting som må på plass:
- Bedre kvalitet på treningene
- Bli bedre mentalt, tenker for mye "Nå må du IKKE ..." og så gjør jeg akkurat det. Bør kanskje blir flinkere med preshot-rutinen...

Mulig det dukker opp en "spilleblog" her etterhvert - "Keysers mentale utfordringer fra tee til green" :D

<Keyser/>
</Keyser>
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Dine mål for 2010

Post by furu »

Liker bloggtittelen Keyser :D Den starter du så snart det er grønt gress igjen siden du ikke er så glad i sim.


Jeg har satt meg et litt klarer mål enn jeg hadde tidligere i år. Har ikke fått trent nok men har allikevel tro på at jeg er på rett vei. Derfor er to av målene mine;
Spille Fana med bogey som dårligste hullscore.
Spille Bjørnefjorden med bogey som dårligste hullscore.

Kanskje klarer jeg å raske med meg en og annen birdie. Noen par skal det i hvert fall bli. Klarer jeg det så spiller jeg vesentlig bedre enn mitt hcp, men jeg har ikke et klart mål på hvor langt ned jeg vil prøve å spille meg. Det er selvsagt ikke noe problem å gå en super runde selv om man har en dobbel (eller kanskje to), men målet mitt er å spille jevn og bra golf uten krisene. Ble bedre på det mot slutten av 2009 og skal jobbe videre der jeg slapp.
Instagram @christianfuru
OutlawPete
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 20 Mar 2010, 04:36
Location: Oslo

Re: Dine mål for 2010

Post by OutlawPete »

Tenkte å spille en del turneringer i år, har spilt lite de siste årene, og det merket jeg når jeg startet opp igjen på tampen av fjorårssesongen...

Hadde en viktig putt i en av de få turneringene jeg spilte (turneringa var ikke viktig).. , klarte nesten å bomme, ca 30cm lang tenker jeg, ble skikkelig tatt av nervene, så det viktigste for meg blir å trene inn en god preshot rutine, både på green og ellers.

Ellers blir det fokus på tempo, driving, chipping og wedger. Så må jeg nesten ta det derfra og legge mer presise mål litt ut i mai, får se om jeg kan kvale til NC, eller kanskje man ikke trenger det i år. :?:
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Dine mål for 2010

Post by bjermis »

Velkommen til Forumet OutlawPete :)
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
OutlawPete
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 20 Mar 2010, 04:36
Location: Oslo

Re: Dine mål for 2010

Post by OutlawPete »

bjermis wrote:Velkommen til Forumet OutlawPete :)
Takk for det :)
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Dine mål for 2010

Post by Solaar »

Takk for det :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dine mål for 2010

Post by Grønne greener »

Få meg en dame :lol:
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Dine mål for 2010

Post by Long-Hit-Wonder »

En dame i livet hadde ikke vært å forakte, men dersom jeg skal holde meg til mine mål for golfen så ønsker jeg å representere klubben min hyppigere i år enn i fjor. Får begynne å sjekke ut hvor og når ting skjer i sommer. Strandberg turneringen på Norsjø GK blir vel antageligvis den første turneringen i år. Der etter er det TM og i tillegg hadde det vært artig å delta på Isola-par cup, så får jeg se hva annet som skjer. Sommerturneringa på Bamble GK har jeg lyst til å delta på i år, ulikt i fjor da jeg hadde andre planer.

Jeg skal ta med meg det jeg rekker å få med i sommer.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Dine mål for 2010

Post by Covn »

HCP på rundt 25 før sesongen er omme har jeg lyst til. Føler det begynner å løsne skikkelig nå.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
Post Reply