Årets første kjøp!

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Årets første kjøp!

Post by furu »

Det tok lang tid før jeg kjøpte en ny kølle :lol: Vurderte en 4 wood eller #2 hybrid (17-18*). Valget falt til slutt på en hybrid. Ble litt lettere å velge da jeg fikk et greit tilbud gjennom en bekjent.

Kjøpte en Callaway Diablo Edge Tour #2 :D
Image

Blir ikke skremt av at det er Tour-versjon. Gleder meg selvsagt stort. Etter alt jeg har lest om Diablo Edge serien så tror jeg den kommer til å bli en suksess i 2010.

Nå får vi se hvor lang tid det tar før jeg kjøper enda mer nytt :lol: Nike Method.......Rife Aruba......
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Årets første kjøp!

Post by Matshino »

Det tok tid :lol:
Blir nok et par måneder til mitt neste kjøp :(
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Årets første kjøp!

Post by spiderboy »

Gratulerer med kjøpet. Blir spennende å høre om hvordan den funker. Hvis du får mer fres på den enn en wood vurderer jeg sterkt å følge på jeg også. Jeg er jo allerede på Diablo-kjøret...
Keep us posted :D
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Årets første kjøp!

Post by furu »

Har tidligere prøvd en 5w på bane uten nevneverdig hell. Har fått skikkelig sving på Baffleren min (#4) og tenker derfor at hybrid er det som passer best for meg. En 3w vil selvsagt gi mer lengde dersom man er flink med den, men å være jevnt god med hybrid er å foretrekke framfor å ha noen lykketreff med 3w. Nå er jeg heller ikke typen som går for lange par 5 på to slag :lol:
Instagram @christianfuru
TempoDrømmer
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 10 Feb 2010, 14:54

Re: Årets første kjøp!

Post by TempoDrømmer »

Hei, ny på forumet, men har også gjort mitt første kjøp for året!

Leste en link om butikker på nett, og klikket rundt i leting etter hybrider. Har lest en del bra om Wilson Staff fybrid og har lett etter de til en bra pris, uten hell....

Men så kom jeg over rockbottomgolf.com som hadde en 18 grader Fybrid wood til 49.90, og fant en Nickent Ironwood 5er jern erstatter til 39.90, fant også en "coupon" på nettet og fikk 10 dollar billigere frakt. Ble en total på 116 dollar og bestile forrige torsdag. Mandag ettermiddag hadde jeg køllene på døra, noe som passet perfekt ettersom jeg hadde booket simulator samme kveld. Fikk nesten hakeslepp av hvor raskt det gikk! Og hvor billig det ble... :D

Nickent ironwooden var velidg enkel å treffe med, og gikk langt. Min nye favoritt, selv om jeg var skeptisk før enn jeg prøvde den... Fybriden gikk litt hit og dit, men når jeg slappet av gikk den langt og rett!
I baggen:
Wilson Staff Forged midsize
Mizuno Mx 560
Odyssey white hot XG 2 ball
Wilson Staff Fybrid, 5W 18*
Nickent 3DX Ironwood 24,5*
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Årets første kjøp!

Post by furu »

Nickent er desverre konkurs men har de siste årene vært helt i fronten på utvikling av hybrider.

Det er kjapp levering fra rockbottom. Du fikk dem sikkert med FedEx eller UPS. Da kommer momsregningen gjerne et par uker etter pakken.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Årets første kjøp!

Post by furu »

Pen liten sak denne Diabloen. Liker sokken :D Må innrømme at jeg ikke er 100% sikker på om jeg har gjort det rette når jeg valgte denne framfor en Baffler TWS :? Sjekk forumet her for mulig salgsannonse :lol:

Image
Image
Image
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Årets første kjøp!

Post by furu »

Må bare fortelle hvor sinnsyk uflaks jeg egentlig hadde med denne i posten. Fikk den tilsendt fra en kamerat som merket den gave verdi $120. Jeg har ikke betalt for den så det skulle være ok tenkte jeg (skal betale ham senere). Ble stoppet i tollen og de krevde faktura. Hadde ikke det så måtte vise til pris i USA. De beregnet moms ut i fra det og jeg fikk en heftig liten sum å betale på postkontoret :roll: Og jeg må fremdeles betale en gammel skolekamerat som har lagt ut for den :lol: Brant meg på denne men sånn er det. Tollvesenet hadde ingen planer om å tro at dette faktisk var en gave......og de har vel rett siden jeg etter hvert skal betale for den. Du må slutte å tipse tollvesenet Golf :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Årets første kjøp!

Post by furu »

Denne blir i bagen! Jeg kan leve med å ha forskjellige hybrider. Bytter heller ut 5h A4 med en TWS. Diabloen er nemlig helt herlig :D Er dere ute etter en ny hybrid så må denne prøves. Med den prisen (1.245,-) så er jeg ikke i tvil om at det er et av de beste hybridkjøpene for øyeblikket.

194 meter på utslaget gir meg et godt alternativ til driver. Den gjør akkurat det den skulle :D
Instagram @christianfuru
Post Reply