Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Kaffekannen »

Dette hjelper nok på med smeltingen. Det viktigste for meg er at det åpner en range i Fana snart. Hater å stå på innendørs range, det var for surt på Sotra i går og jeg bruker altfor mye cash på simulator.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by kevin »

Solastranden har åpnet de første 9 hullene med vintergreener,les artikkel på Norsk Golf
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by furu »

Tenkte på noe nå når jeg skal skrive mail til Herdla.

Hva om vi prøvde å få klubbene til å selv legge inn rapporter om banestatus? Det tar ikke så mye tid, bare snakk om et minutt eller to så er det gjort. Kanskje de også kunne komme med tilbud? F.eks. kan de skrive om formiddagen at i dag har de veldig mange ledige tider og kjører 20% rabatt ved at man refererer til golfsnakk.no. Det kan også være info om driving range og andre treningsområder, endringer på banen osv. God ide? Skal vi prøve å få med klubben våre på dette? I hvert fall nevne det for dem? Å nå spillere gjennom mer moderne kanaler må være aktuelt for alle klubbene i Norge. Tenker twitter, facebook og forum. Jeg skal i hvert fall nevne det for BJGK og i mailen til Herdla.
Instagram @christianfuru
golferen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 146
Joined: 10 Feb 2010, 23:24
Hcp: 9.9

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by golferen »

Ah! Fantastisk av solastranden. Da blir det golf i påsken. :D

Var en tur innom Bergen GK på vei hjem fra skolen i dag (ca kl 19.30). Mye snø. Åpner nok ikke med det første.
Attachments
IMG_0004.JPG
Green hull 9
(1.25 MiB) Not downloaded yet
IMG_0005.JPG
Utslag rød tee hull 1
(1.35 MiB) Not downloaded yet
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Keyser »

golferen wrote:Var en tur innom Bergen GK på vei hjem fra skolen i dag (ca kl 19.30). Mye snø. Åpner nok ikke med det første.
Var på Bjørnefjorden og spilte simulator i går, mye snø på banen ennå. Blir vel sesongoppkjøring i simulator ser det ut til...

<Keyser/>
</Keyser>
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Kaffekannen »

OT: Statusen til Keyser er tøff når den er tatt ut av sammenheng ;) Furu må ta et straffeslag....på generell basis egentlig :lol:

Sesongoppkjøringen er gjort i simulator for lenge siden. Nå er grønt gress som teller. Spennende å se hva herdla gjør i helgen. Det er bortimot snøfritt der ute
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Tenkte på noe nå når jeg skal skrive mail til Herdla.

Hva om vi prøvde å få klubbene til å selv legge inn rapporter om banestatus? Det tar ikke så mye tid, bare snakk om et minutt eller to så er det gjort. Kanskje de også kunne komme med tilbud? F.eks. kan de skrive om formiddagen at i dag har de veldig mange ledige tider og kjører 20% rabatt ved at man refererer til golfsnakk.no. Det kan også være info om driving range og andre treningsområder, endringer på banen osv. God ide? Skal vi prøve å få med klubben våre på dette? I hvert fall nevne det for dem? Å nå spillere gjennom mer moderne kanaler må være aktuelt for alle klubbene i Norge. Tenker twitter, facebook og forum. Jeg skal i hvert fall nevne det for BJGK og i mailen til Herdla.

Det er liten tvil om at Norske klubber, i alle fall de på vestlandet, har mye å gå på markedsmessig. Når jeg ha surfet rundt på baner i USA har jeg knapt kommet over en bane som ikke har såkalt e-club hvor man kan bli medlem gratis. Man melder seg i praksis på en e-postliste hvor man får informasjon om banestatus(f.eks. at greenene bli luftet) og man får dag eller uke spesialtilbud på tider de vet det ikke blir fullt. Jeg er nå medlem i over 25 slike klubber(opprettet egen e-postadresse for formålet) og bestemmer i stor grad hvilke baner jeg skal spille ut i fra tilbud og tilstand.

Når det gjelder forslaget ditt Furu, så er idèen god, men jeg tror det er for få aktuelle spillere på golfsnakk til at de vil ta seg bryet. Jeg syntes faktisk det hadde holdt hvis de kunne lagt noe skikkelig informasjon på nettsidene sine. Tok en runde nå på nettsidene til mine aktuelle baner(fana, bjgk, sotra, herdla, meland og Bergen) og ingen hadde oppdatert baneinfo. Herdla har webkamera, mens resten bare sier at banen er stengt.
Hva med noen ord fra greenkeeper om hvordan banen holder seg?
Hvis været holder seg når kan man åpne baner?
Når ser de for seg åpning av range?
Spesialtilbud fra proshop?
OSV!

La klubbene begynne med skikkelig informasjon fra seg selv, så skal vi alltids klare å videreformidle ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by furu »

Herdla planlegger å åpne rangen i slutten av neste uke.
Bane med vintergreener til påske.
Begge deler avhengig av været.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by furu »

Ut i fra Herdlas planer kan vi kanskje si at Bjørnefjorden muligens åpner tidligst i midten av april? Og Fana tidligst i månedsskiftet april/mai?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by kevin »

Forslaget med at banene kan ha f.eks Facebook side er meget god og noe jeg savner. Men mange klarer allerede i dag ikke en gang oppdatere hjemmesidene sine,og sikkert ennå mindre en FB eller twitter dessverre. Men for de som satser litt på nye måter å profilere seg så er det gull verd

F.eks Rönnebäck like syd for Malmo. Der har jeg spillt og er en bane jeg kommer til å spille der nede når jeg er på de kanter. De har FB-side og oppdaterer ofte,med info om været framover,banestatus,ting som skjer,påmeldinger til turneringer,hva som finnes i proshop etc. De er også flink til å svare på spørsmål. Selv om jeg ikke har noen tilhørighet til den klubben/banen,så er jeg medlem av siden. Finnes mye nyttig info
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Mats »

Evje er flinke på å oppdatere hjemmesidene sine! Siste status:

"Nå smelter det bra!

I dag - fredag 19.3 ser vi at noe skjer på banen. Det siste døgnet har det smeltet mye, og målepunktet vårt viser en snødybde på 33 cm. Snøen er råtten og vi tråkker lett gjennom overalt. "

dvs. at på 4 dager har det smeltet 15cm. Dette går i riktig retning! Kanskje kan den åpne om en måneds tid?
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Mats »

Evje med nok en oppdatering i dag:

"Det nærmer seg vår

En god helg for oss golfere. I dag - mandag 22.mars - er det 16 cm snø igjen på målepunktet vårt, og vi tråkker lett gjennom til "grønt gress". Flere steder kan vi se bare områder fra vinduet vårt - men de store feltene venter vi fremdeles på"


Dette er jo fantastisk, og smeltingen har gått mye fortere enn her i Oslo tydeligvis! Herlig at det nærmer seg nå... Kanskje er det snøfritt i løpet av uka?
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by kevin »

Det er svært gode nyheter,og kanskje ikke så rart med 2-siffret antall varmegrader nesten,mange dager på rad. Østfold er nok et av områdene som får flest åpne baner først,forutenom Rogaland kanskje. Kanskje tiner det like godt lengre nedover også,for Onsøy,Huseby/Hankø,Askim. Skal helt klart spille Evje når den åpner
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Mats »

Ja, nå skjer det saker og ting nedover kysten. Strømstad GK melder om stort sett snøfritt, men litt tele i bakken. Kan vi håpe på åpning her om et par uker?
:D
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by emerica »

Var ute på heimebana mi i dag, Sunnfjord GK. Fortsatt mykje snø, var sammen med proen å såg på endringane som blir gjort i år.
To nye greener og forlengelse av et par hull, ser meget spennane ut. Sitter i banekomite, så får vere med på en del av bestemmelsane og planlegginga ;)
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Stiffa »

@emerica: hvilke hull får nye greener og blir forlenget?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by furu »

Siste nytt fra Herdla;
21. mars 2010, SISTE NYTT:
Banen er i meget god stand etter vinteren, tørr og uten skader.
Det forberedes nå åpning av anlegget innen få dager.
:D :D :D :D

-------------------------------

Bjørnefjorden håper at range og treningsområde er klart for bruk i løpet av uken.
Instagram @christianfuru
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by emerica »

Stiffa:
Hull 4 blir forlenga med ny green som vil ligge 1-2 meter høgare enn nåverende. Med vannhinder i forkant etterfulgt av en eller to ganske djupe bunkere. I tillegg til fleire fairwaybunkere som blir plassert meget strategisk. Blir omgjort til par 5, ikkje veldig langt, men absolutt en utfordring.
I tillegg vil hull 8 få ny green til høgre for nåverande, den vil ligge lavere enn dagens, i tillegg vil det komme en bunker som fanger opp dei som prøver å rulle ballen inn :)

Dei vil forhåpentligvis vere klar for spill i i løpet av sommeren, det beste er at dei gamle greenane blir brukt fram til dei nye er klare.
Blei laga ny green på hull 1, 2, 3, delvis 4, 6 og 9 forrige sesong. Mykje meir spennande enn dei gamle.
Ei bane som er i positiv utvikling :)
Satser på at hull 5 og 7 blir fornya også, er i planleggingsfasen, men står som alltid på økonomi til slutt.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by furu »

Herdla har åpnet 6 hull og range. Hovedbanen åpner kanskje snart :D

Det er meldt litt regn de neste dagene. Leste også at det var 30% mulighet for snø til helgen da temperaturen skal falle. Trøster meg med at det er 100% sjanse for at de ikke klarer å melde været riktig :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Keyser »

På Bjørnefjorden kan man bruke rangen nå sies det, de fikk plukket baller maskinelt i går og fylt opp ballmaskinen. Usikkert når de får plukket baller neste gang, er visstnok bløtt. Skal en tur opp i dag å slå litt da det er meldt nærmere 10 plussgrader.

På banen er det fremdeles en del snø i skyggepartier, men greenkeeper har vært og måkt en del, så det er håp så lenge det er plussgrader...

<Keyser/>
</Keyser>
Post Reply