Alt nytt - For mye å velge i

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Alt nytt - For mye å velge i

Post by Kaffekannen »

Jeg skal i påsken fornye hele bagen min. dvs. at jeg ikke tar den med på ferie og kjøper alt i junaiten. Det eneste jeg vil beholde er 2 wedger(vokey og ping), 4hybrid TM burner og putter(odyssey teron). Det kjøpes nærmest duplikater av disse køllene som selges når jeg kommer hjem igjen.

Det er fryktelig mye å velge mellom og jeg har noen krav som gjør det enda vanskeligere.
1.Jeg må kunne få køllene på dagen!
2. Jeg har et relativt stramt budsjettmaks. $1100 inkl. sko og bag
3. Jeg må muligens ha forlengede køller som er justert litt upright ettersom jeg er nesten 2 meter høy, men jeg vet ærlig talt ikke om det er nødvendig. Eventuelt kan golfsenteret gjøre noen justeringer når jeg har kommer hjem.

Driver: Det suverent enkleste valget. TM R9 med 420 hodet og originalskaftet. koster ca $300, men satser på at jeg kan finne en brukt til ca. $200

Jern: Trenger egentlig kun 5 til 9 her og ser derfor på individuelle jern. Foretrekker å kjøpe en 46/48 graders vokey i stedet for PW. Snake eye 675xc hode på project x eller dynamic gold skaft er tilgjengelig for rundt $70 dollar jernet og får masse skryt. Jeg har lyst på smidde køller som gir en viss tilbakemelding og som jeg kan fortsatt kan bruke når jeg nærmer meg singehcp( :lol: ). Jeg fikk teste titleist AP2 forleden og det var sinnsykt gode køller(i alle fall med project X skaft), men de knuser budsjettet mitt. Jeg har også sett på brukte Mizuno MP modeller som ligger fra $250(3-pw) og oppover. De skal testes! Adams er selvfølgelig interessant, men gidd herme etter Furu ;)

Wedger: Skal teste snake eyes, cleveland, Callaway X og diverse ping utgaver, men jeg har vel egentlig mest lyst på vokey. Masse brukte modeller er tilgjengelig fo ca $70 og hvis de er i fin stand er ikke brukt noe problem. skal ha 46/48 - 52 - og 56/58sw. Hjemme har jeg 50 og 54 som er keepers egentlig, men jeg setter sammen wedgene når jeg kommer hjem og selger de som er til overs.

Putter: Skal ha Cleveland Classic #2 mallet som er omtalt på dette forumet tidligere. Om jeg ikke liker den havner den på veggen når jeg kommer hjem. Den er for pen til å selges :roll: $80

Hybrid: Kjøper nok en TM burner 3 rescue og muligens en 2 også. ligger på rundt $100. Disse testes opp mot TM burner 4 som jeg har hjemme og så selger jeg den/de som er til overs.

Woods: 3w har jeg begynt å få teken på og det vil jeg gjerne ha i bagen. Må teste litt her, men TM burner FW 3 til $120 virker fristende.

Bag: Skal ha meg en større bag enn jeg har i dag og ser på cartbag. Snake Eyes hadde en fin en til ca $90

Sko: Blir nok footjoy eller ecco på meg grunnet widesåle mulighetene de har. $140

Totalt ca $1300, men litt pruting og kanskje kun en hybrid så er jeg innenfor budsjett

Så hva mener folket? tenker jeg riktig her, eller overkompliserer jeg en så enkel ting som nytt utstyr?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Alt nytt - For mye å velge i

Post by furu »

Snakes Eyes er vel Golfsmiths eget merke. Er det en Golfsmith i nærheten av der du skal? Får du kjøpt dem ferdig "laget"? Eller må du kjøpe hode+skaft? De får mye skryt på forum for dem som lager egne køller.

Mizuno støttes. Kan også tenke meg at du liker Bridgestone.

Skal du prøve Callaway X wedger så er de med Mac Daddy grooves å foretrekke. Foreslår også Mizuno MP T-10 og Cleveland CG15.

Snake Eyes bag? Skal du være 100% Snake Eyes :?: :D

Hold deg til en ny hybrid. #2 + #4 kanskje?
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Alt nytt - For mye å velge i

Post by Kaffekannen »

Snake Eyes er kjøpt av Golfsmith og jeg har en golfsmith innen 15 min. De har visstnok en del "ferdigsydde" med enten dynamic golf eller project X skaft som skal være tilgjengelig i butikken. Jeg finner flere anbefalinger på at Butikken i SF å besøke med stor B er The golfmart, men jeg finner ingen tilbudsprodukter eller brukte eller noe slikt og da blir det for dyrt. Jeg har selvsagt mer penger å bruke(det er jo kun en prioritering), men da får jeg en sur konemor resten av ferien :lol:

Edit: Nå fant jeg flere anmeldelser på golfmart som sier at de har både brukt og demoutstyr til salgs. Når flere i tillegg sier at butikken er for golfere som toys 'r Us for unger så er valget ganske enkelt.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Alt nytt - For mye å velge i

Post by furu »

Blir bare litt misunnelig på deg. Å shoppe i slike golfbutikker må være drømmen for en utstyrsfreak som meg. Har lest utallige ganger at folk finner sinnsykt gode kjøp når de leter blandt brukt utstyr.

Du skal få lov til å kjøpe med en Cleveland Classic BRZ #1 til meg :lol: Dersom du sender rapporter om gode kjøp så overfører jeg på et blunk :lol:

Høres bra ut med Snake Eyes. Både DG og Project X er gode skaft så det blir ikke noe problem. Får du kanskje velge grep?
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Alt nytt - For mye å velge i

Post by Kaffekannen »

Jeg kan selvsagt ta med en CCBRZ#1 hjem. De slippes i disse dager slik at nevnte butikk sikkert har når jeg kommer ned der. Gleder meg til å rote i preowned hyllene
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Alt nytt - For mye å velge i

Post by Long-Hit-Wonder »

furu wrote:Skal du prøve Callaway X wedger så er de med Mac Daddy grooves å foretrekke.
Må si meg enig der. Mac Daddy grooves gir usedvanlig godt grep på ballen, noe jeg elsker. Så langt som jeg har erfart, så er MD-rillene det som griper best. Selv mine Titleist vokey er ikke i nærheten av å gripe like godt, men det hele er smak og behag. Det er ikke alle som har sansen for klubber som skaper så mye spinn som det Callaway X MD gjør.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Alt nytt - For mye å velge i

Post by JanB »

Kaffekannen wrote:Jeg har også sett på brukte Mizuno MP modeller som ligger fra $250(3-pw) og oppover. De skal testes!
Har selv MP 32. Det sies fra køllemakere at stålet i nettopp denne gamle køllen er noe av det ypperste Mizuno har laget. Dette fikk jeg høre lenge etter at jeg kjøpte dem, så nå selger jeg ikke dette sette heller .... hehe
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Alt nytt - For mye å velge i

Post by Kaffekannen »

Gud hjelpe meg så lekre disse er Image

Prisen er sikkert grusom
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Alt nytt - For mye å velge i

Post by furu »

Kan tenke meg $600+ for CB1 Pro Black. Om seks måneder ligger de sikkert rundt $400 men det hjelper jo ikke deg. Adams faller like fort som TM i verdi.
Instagram @christianfuru
Post Reply