Bilder fra WGC Blue Monster, Doral

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Bilder fra WGC Blue Monster, Doral

Post by furu »

Rory McIlroys bag. Ikke mye SGI-jern der :D Han bruker "eldre" fw fra Titleist. Alltid interessant å se hvordan noen spillere får favorittkøller som de foretrekker framfor nye og teknologisk overlegne køller.
Image
Image

Simon Dyson er trofast Rife-spiller. Her prøver han en ny modell inspirert av Starship Enterprise.
Image

Også Zach Johson var innom hos Rife. Han har hatt suksess med sin Seemore men er vel som de fleste andre åpen for forandring dersom det er til det bedre.
Image
Image

Alvaro Quiros sin bag. Fullt av Diablo Edge headcovere men jeg tror faktisk ikke at han har en Diablo under der. De krever/ønsker ofte at spillerne bruker headcovere for å reklamere for nye modeller selv om de faktisk spiller med noe annet. Westwood hadde f.eks. et G15 på en G10 driver. Mener at Quiros har prøvd nye drivere i det siste. Han har tidligere holdt seg til FT-3 og FT-5.
Image
Image

Iliac hoodie. Jeg liker ikke stilen men de er veldig populære for tiden. De passer best hvis man kjører stilen gjennomført. Sjekk gjerne hjemmesiden til Iliac.
Image

Skaftprodusentene eksperimenterer mye med skaft som skal være tilpasset de nye groove-reglene. De lanserer skaft som faktisk skal gi bedre spinn og kontroll fra roughen. Uvisst hviklet merke dette er men litt artig utforming er det uansett.
Image

Sergio Garcia - det er rett og slett helt ubegripelig at han ikke får orden på puttingen. Mener ikke at han skal bli en Stricker eller Kjeldsen, men litt bedre må han kunne klare å bli. Forbedringspotensialet er enormt. Nå har han fått TM til å lage en ny putter. Ser ut som en 2010-modell Kia Ma Daytona. Sikkert laget etter Sergios spesifikasjoner, dvs. slik at den garantert misser både kort, langt og på begge sider av hullet :lol:
Image
Image
Image

Stilig headcover hos Ross Fisher.
Image

Nikes VR-serie faller åpenbart i smak hos proffene. Har funnet veien til flere bager, her representert ved Casey. Han har til og med en VR hybrid. Den ble forøvrig utviklet i nært samarbeid med Nikes proffer for på tilfredsstille kravene hos bedre spillere samtidig som den er tilgivende som en hybrid skal være.
Image
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bilder fra WGC Blue Monster, Doral

Post by kevin »

Fikk med meg intervjuet med Mickelson i går hvor han fortalte at han har 2 drivere i bagen denne uka. En gammel FT-5 og en ny FT-9. Den gamle er for å holde ballen lavere,og han slår ikke så langt med den. Mens den nye sa han vel noe sånt som "høy ballbane og flyr i det uendelige"

Han har jo hatt suksess med 2 drivere tidligere i Bellsouth classic for noen år siden hvor han knuste feltet. Da hadde han 2 stk FT-3,en for draw og en for fade. :D
Fra den gangen
Image
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bilder fra WGC Blue Monster, Doral

Post by furu »

Og han har hatt tilsvarende lite suksess når han droppet driveren under US Open på Torrey Pines i 2008 :lol: Er det ikke litt merkelig å ha to drivere? Burde ikke en spiller som Phil kunne kontrollere driveren nok til å klare seg med en? Nå har han vel plass til en ekstra kølle. Han putter jo av og til en eksperimentell hybrid eller en 64* wedge i bagen.
Instagram @christianfuru
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Bilder fra WGC Blue Monster, Doral

Post by Stiffa »

Han har vel 'alltid' med seg 64* wedge. Det er jo blitt favorittkøllen hans.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bilder fra WGC Blue Monster, Doral

Post by furu »

Du har helt rett Stiffa. Det var et dårlig eksempel. Men hybriden har jeg rett i at han av og til putter i bagen :D

Leste en fin kommentar til dette med de to driverne. Mickelson har i intervjuer understreket flere ganger at han slår rundt 25 meter lengre med FT-9 enn FT-5. Genial markedsføring av Callaway :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bilder fra WGC Blue Monster, Doral

Post by furu »

Eksempel på hvor populær Nike VR Tour er. Her er både Schwartzel, Cink og Casey med driveren.
Image
Image
Image

Spillerne i TaylorMades stall har - for å si det mildt - flere modeller tilgjengelig :lol: Litt overraskende er det kanskje at Donald velger R9. Mizuno har tross alt noen gode drivere. MP-630 Fast Track har fått mye skryt.
Image

Villegas stoler fremdeles på S9-1 Pro. Ingen grunn til å bytte til ZL eller S2 når han har suksess med det utstyret han bruker.
Image

Cabrera med i15. Han slår så herlig stygglangt :D Det er helt fantastisk å se på når han virkelig klemmer til.
Image

Mickelson med en av driverne. "Jeg må jo klare å treffe i hvert fall en fairway!!" - tenker han garantert. Treffsikkerheten har ikke vært spesielt bra. Han syns det er artig å slå fra roughen.
Image
Instagram @christianfuru
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Bilder fra WGC Blue Monster, Doral

Post by bjermis »

ka tid han Rory mcilroy gikk over til mb jerna da? eg var sikker på at han spilte med titleist ZM jerna jeg...

Og de der Callaway x-prototype ser bare heilt herlige ut :) Tenkte jeg skulle prøve de i USA men de er sikkert veldig lette å spile med :)
Jeg har alltid hatt lyst på reine blades køller som for eksempel MB jern til titleist :P

Og hvor kan man kjøpe sånne lange siktepinner?
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bilder fra WGC Blue Monster, Doral

Post by furu »

bjermis wrote:ka tid han Rory mcilroy gikk over til mb jerna da? eg var sikker på at han spilte med titleist ZM jerna jeg...

Og de der Callaway x-prototype ser bare heilt herlige ut :) Tenkte jeg skulle prøve de i USA men de er sikkert veldig lette å spile med :)
Jeg har alltid hatt lyst på reine blades køller som for eksempel MB jern til titleist :P

Og hvor kan man kjøpe sånne lange siktepinner?
Siktepinner/alignment sticks er egentlig markører brukt langs veier i USA for å markere for brøyting. Jeg har sjekket priser på dem og lagt ut i denne tråden. De er billige, problemet er frakten. Har fått pris på $195 for 14 par men det blir altfor dyrt å sende videre til andre steder i Norge. Gå sammen flere i klubben og kjøp noen.
Instagram @christianfuru
Post Reply