Golfbaner Danmark

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by Lefthook » 25 Jun 2020, 17:39

Da blir det 6 runder på Lübker i juli på meg og min bedre halvdel. Vi skal bo på resorten, og prisen på golf pluss overnatting var vesentlig lavere enn de to hver for seg.
These users thanked the author Lefthook for the post:
kevin

kevin
Guru
Guru
Has thanked: 168 times
Been thanked: 201 times

Post by kevin » 25 Jun 2020, 21:28

Utrolig fint på Lübker, kjempeanlegg. Selv satser jeg på en runde på Himmerland, Holmsland og Trehøje eller Holsterbro i august. Blir uansett de første rundene utenlands i år.

sirandrew214
Guru
Guru
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Post by sirandrew214 » 31 Jul 2020, 19:55

Var 1 uke i Middelfart, og fikk lov til å spille et par golfrunder! :)
Undersøkte med eksperten her inne om det var noe bra i nærheten, men det ble litt for langt unna, så jeg valgte en lokal bane, Lillebælt, og en som visstnok skulle være ok, H.C. Andersen.
Lillebælt er en helt ok bane. Den hadde overraskende raske greener, trolig rundt 11ish. Og den var også overraskende mye opp og ned. Et par merkelige valg i layout, når man vet at Prevailing vind er rett fra havet, så synes jeg det blir drøyt med 200 m par 3 inn i vind, og banens lengste par 4 inn i samme vind... som også har banens mest ondulerte green, og vanskeligste landingsområde. Så, et supertøft hull der. Husker ikke helt nummer.

Men alt i alt en fin opplevelse. Back-nine ligger seaside, og er flatere enn front. For 300,- så er det helt klart greit!

H.C. Andersen derimot var utpreget av Covid19. Dårlig stelt, og ingen i service.
Banen i seg selv er helt flat, med fairways som er spekket med mye runde flekker av lost-ball-gress... og en god del dype potbunkere rundt om kring.
I tillegg har de et hull på 580-ish meter inn i Prevailing.... merkelig.
En bane jeg faktisk ikke gidder å spille igjen.
These users thanked the author sirandrew214 for the post (total 2):
kevinliverglimt

Jumper
Forumavhengig
Forumavhengig
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 51 times
Been thanked: 61 times

Post by Jumper » 06 Aug 2020, 09:58

Yorkie wrote:
02 Oct 2011, 18:56
Hvorfor ikke spille København Golf klubb istedet? Danmarks eldste bane, og ranket topp 10 i Danmark. Oppgradert i 08/09 av Mackenzie & Ebert

http://www.kgkgolf.dk/

Ligger rett ved Dyrehaven og man kan ta toget (20 minutter fra K. hovedbanegård og ca 10 minutter å gå til banen fra stasjonen)

eller Rungstedt, fra 1936 designet av Charles MacKenzie (altså broren til Alistair), #4 i Danmark, toget går også til Rungsted (jernbanesporet går faktisk gjennom banen) (ca 30 minutter fra K. hovedbanegård og ca 27 sekunder å gå fra stasjonen ;) http://g.co/maps/kknv8

http://www.rungstedgolfklub.dk/
Vurderer å bli med fruen på jobbreise til København. Jeg spiller mens hun er i møter :D Er det fortsatt disse to banene som er å anbefale?

Post Reply