Fremtidens golfbag?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Fremtidens golfbag?

Post by furu »

Image
Image
Image

Jeg er enig i at det er rom for forbedring ved golfbager. Eller i hvert fall en utvikling som gjør at vi får forskjellige typer bager. Nå er golf sterkt preget av tradisjoner, et aspekt ved sporten som både jeg og sikkert de fleste andre liker. Der er den tradisjonelle bagen sentral. Puristene går for en ekte skinnbag fra Iliac.

En ting jeg ikke skjønner helt er hvordan denne nye typen tar så mye mindre plass i en bil. Køllene er jo fremdeles like lange og mange. Volumet på bagen er kanskje litt mindre men den er muligens litt bredere.

Jeg kan i hvert fall ikke se for meg at jeg går med en firkantet ryggsekk på banen om noen år.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fremtidens golfbag?

Post by kevin »

Nææææhhh...tror ikke det,ikke noe for meg iallefall. Kanskje hvis teleskop-køller kommer for fullt og ikke bare for de som driver med trickshots,da kan man kanskje få plass i en middels stor skog-bag :lol:

Da får man heller skaffe seg en vågal en i kammofarger eller loudmouth-type med masse farger. Eller som Davis Love sin Scotty Cameron Stealth bag :lol:

Image
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Fremtidens golfbag?

Post by AkE »

Møter man opp på St.Andrews med med ryggsekk baggen så blir man vel sett rart på vil jeg tro, eller blir nok det på de aller fleste norske også!
Men hvor finner man egentlig bagger som ser litt bedre ut? Her hjemme så er det rimelige standard kjedelige som selges, min inkludert.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fremtidens golfbag?

Post by furu »

Hva er du ute etter AkE? Ogio har mange fine modeller. Helt i toppen på kvalitet. Hvis du søker litt på ebay så finner du selvsagt det meste der. Er du ute etter noe spesielt og vil bruke litt penger så sjekk Tourspecgolf og Progolf Japan.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Fremtidens golfbag?

Post by AkE »

Er vel ikke ute etter noe helt spesielt, men er jo litt ålreit å ha en bag som ser bra ut. Svart og hvit callaway bag gjør likson ikke det.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fremtidens golfbag?

Post by furu »

Callaway har generelt kjedelige bager. Logoen er heller ikke spesielt pen. Titleist har også kjempestor logo på sine bager men den ser på en måte bedre ut. Callaway lager i hvert fall mange svært gode bager.

Anbefaler deg å se på Ogio og Sun Mountain.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fremtidens golfbag?

Post by furu »

Bruker du litt penger (2.000,-+) så får du en bag de færreste i Norge har.

Image
Image
Image
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Fremtidens golfbag?

Post by AkE »

Fant ett par hos ogio som så veldig interessante ut, regner med at de må bestilles utaskjærs?
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fremtidens golfbag?

Post by furu »

Vet faktisk ikke hvem som selger Ogio her i Norge. Har aldri sett dem i Bergen. Dersom noen selger Ogio så kan jeg se for meg at de bare har de mest kjedelige modellene.

Sjekk Golfsmith og TGW. Tror Golfsmith skal være ganske fornuftig på fraktpriser.

Ogio Grom i Blackwatch Plaid er en kul bag :D
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Fremtidens golfbag?

Post by AkE »

Det var nettopp den jeg hadde sett meg ut. Får se om det ikke blir en sending utover sommeren, har handlet nok nå egentlig. Må konsentrere budsjettet den første tiden framover til å lære meg å bruke det jeg allerede har kjøpt! :D
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Fremtidens golfbag?

Post by Solaar »

Den bagen fra Maxfli såg interessant ut men den var ikke spesielt pen å se på. Tror alikevel at jeg skal vente til jeg ser den før jeg uttaler meg mer, ideen er god ihvertfall. Designet minner meg også om en type vogn-bag som "alle" skulle ha på 80-tallet, husker ikke hva de hette men det er det sikkert noen andre her som gjør?

Ake: Golfsenteret i Oslo har flust av Ogio-bager. Ifjor tror jeg faktisk at de hadde så og si samtlige modeller i nesten alle tilgjengelige farger. Har selv en Ogio Grom-bag som jeg er veldig fornøyd med, valgte å gå for ensfarget slik at det ikke kræsjer med alle de forskjellige antrekkene mine :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fremtidens golfbag?

Post by furu »

valgte å gå for ensfarget slik at det ikke kræsjer med alle de forskjellige antrekkene mine
En av de beste uttalelsene gjennom golfsnakk.nos historie :D Herlig Solaar 8-)
Instagram @christianfuru
Post Reply