Condado Del Alhama

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Condado Del Alhama

Post by Covn »

Var en tur i Spania forleden og fikk spilt en runde på Condado Del Alhama. Fantastisk bane, med en kvalitet av en annen verden. Banen er designet av Jack Nicklaus personlig, og ikke bare gjennom selskapet hans, så den er utfordrende og flott samtidig. Banen har mye mye bunkere, da det ikke er stort annet som kan brukes som hindringer, annet enn et par vann. Anbefales hvis du er i imrådet. Banen ligger ca 20 minutter unna Mazzaron, og 30 omtrent fra Murcia.

Image
Image
Image
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Condado Del Alhama

Post by heikkih »

Pent. Har tee-time på Condado neste lørdag morgen :)

Noen andre baner i området du kan anbefale? Skal foreløpig gå Condado, Mar Menor og El Valle, men satser på å rekke en eller to til.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Condado Del Alhama

Post by Covn »

Ja, fler i området som er veldig bra. Ville satset på å få med meg Hacienda Del Alamo (http://www.hdagolf.com/esp/index.php) og Roda Golf hvis du tåler 40 min i bil. Hacienda er en veldig flott bane, og enkel i forhold til mye annet. Mye brede fine fairways, med betydelig ferre bunkere enn andre. Eller så har du jo bl.a. Sensol Golf i nærheten, men den er kvalitetsmessig hakket under de andre her.

Jeg har og spilt El Valle, og det er en av mine favorittbaner. Veldig flotte omgivelser med store ørkenstenformasjoner.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Condado Del Alhama

Post by Covn »

En ting til, for alle som spiller i Murcia området. Book teetimes på http://www.clubmurcia.com/ Kan spare en hel masse på billigere greenfee.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
Post Reply